pfff... vandaag weer een poging gedaan de ktm tot leven te wekken, helaas zonder bevredigend resultaat. Ik zal de situatie nog eens uitleggen, misschien heeft iemand een gouden tip voor me:
Beginsituatie:
- Motor loopt goed maar houd klein beetje in bij 3500-5000 tpm en slaat af en toe af.
1. Mapping check gedaan: huidige acra gemodificeerd (meer benzine). andere mappings ingeladen (evo1 + 3, 6% benzine) en lufi (evo1) erop: niet beter stationair lopen, slechter zelfs. wel feller op het gas. 15min reset is niet gelukt vanwege vroegtijdig afslaan.
2. TPS voltages nagekeken met Tuneecu en gasklep dichtdrukken: waren binnen spec: 0,73 0,72 en 0,51V
3. Injector eruit gehaald en weggebracht voor reiniging (ultrasoon speciaal kastje). Hierbij ontdekte ik dat een connctor nogal strak met ty-wraps tegen het frame zat en hierdoor wat kabels blootlagen. Deze heb ik netjes opnieuw verbonden.
4. Na het terugplaatsen vd injector even testen of er spriet uit kwam... niks...
Toen de snelkoppeling losgehaald en ook rechtstreeks uit de slang komt geen benzine, zelfs niet na (heel) lang doorstarten. Slang was in het begin nog wel nat vd benzine.
5. Omdat de benzine pomp niet zoemt heb ik alle 3 de relais gecontroleert, ik wist niet welke voor de fuellpump was. Maar deze zijn allemaal in orde.
6. Uitlezen met Tune ecu leverde 3 foutmeldingen op:
- P0113 Inlet air temp sensor open circuit or short to battery
- p0201 Injector 1 circuit malfunction
- p1231 Fuell pump relais open circuit or short to ground
Foutmeldingen gereset, toen bleem alleen de 1e (p0113) nog over. Ik vermoed dat de andere 2 kwamen door de sluiting bij de connector kabeltjes.
Maar nog steeds geen benzine uit het slangetje vd pomp, en ik hoor volgens mij ook nog steeds geen pomp lopen.
Het zou wel heel toevallig zijn dat de pomp is overleden precies tegelijk met het loshalen vd injector? of zou de sluiting de pomp hebben vernield op een of andere manier?