Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer  (gelezen 16471 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #45 Gepost op: 28-02-2015, 18:42 »
Wellicht ten overvloede, de purflux EP 103 past ook als vervanging. Heb vanmiddag m'n filter ook even vervangen, was al een keer gebeurt maar was geen overbodige luxe. Filter was behoorlijk zwart.

Na hoeveel Km of uren?
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 143
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #46 Gepost op: 28-02-2015, 18:58 »
13000 ongeveer. Weet alleen niet hoe vaak de vorige eigenaar het filter al vervangen heeft.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #47 Gepost op: 28-02-2015, 19:58 »
En dan niet te veel vonken maken.......
Volle emmer
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #48 Gepost op: 28-02-2015, 20:44 »
Vanmorgen Langs bij Brouwer Zwartebroek.
Dit mee gekregen.



Het is wel Ienie Mienie




De Gardena Koppeling :-*




De Viton ring was te dik.
Paste niet in de snelkoppeling de oude maar terug gedaan.
 


Zo zit het in de motor.




Gezwinde spoed bedankt voor het opzoeken van de nummers en de gouden tip.

gr.Marco








Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #49 Gepost op: 01-03-2015, 11:55 »
Maar leuk filters ertussen etc .
Heb je nu die pomp al aan de gang ?
Die zal je toch echt uit de tank moeten halen .
Zitten twee draden op met gewone stekker verbindingen die kunnen ook los gaan zitten en eraf schieten omdat ze er wat lomp afgetrokken worden bij filter vervangen .
Daar zou ik eerst maar is naar kijken .
Dat goed pomp testen direct aan accu , je hoeft hem niet meteen i  een bak benzine te hangen , zorg eerts maar is dat je hem hoort lopen .

en lucifers in benzine gooien is een serieus dom idee :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #50 Gepost op: 02-03-2015, 20:58 »
Straks weer eens alle bekabeling en stekkers nagelopen maar geen slecte contacten of kabelbreuk kunnen vinden. Contact weer aangezet en nadat ik tegen de tank klopte... bzzzz.... de pomp deed het weer, er spoot benzine uit de leiding! paar keer van contact gezet en daarna deed de pomp het steeds meteen en kwam er een flinke sloot benzine uit de leiding.


Hmmm... misschien dus toch een slecht contact in de tank, of zou de pomp dusdanig versleten zijn dat deze soms blijft hangen?
Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #51 Gepost op: 02-03-2015, 21:15 »
Straks weer eens alle bekabeling en stekkers nagelopen maar geen slecte contacten of kabelbreuk kunnen vinden. Contact weer aangezet en nadat ik tegen de tank klopte... bzzzz.... de pomp deed het weer, er spoot benzine uit de leiding! paar keer van contact gezet en daarna deed de pomp het steeds meteen en kwam er een flinke sloot benzine uit de leiding.


Hmmm... misschien dus toch een slecht contact in de tank, of zou de pomp dusdanig versleten zijn dat deze soms blijft hangen?

Zoals ik al zei ,stekkers op de pomp in de tank controleren !!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #52 Gepost op: 02-03-2015, 21:53 »
je wil toch niet dat de stekker in de tank vonken gaat trekken.
Dus open die tank.
Wel in 1 keer het juiste inspectie luikje en niet zoals ik de verkeerde en dan van HUH het filter past er niet door???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #53 Gepost op: 03-03-2015, 07:47 »

De Viton ring was te dik.
Paste niet in de snelkoppeling de oude maar terug gedaan.
 




Gezwinde spoed bedankt voor het opzoeken van de nummers en de gouden tip.

gr.Marco
Dit lijkt op de o-ring waarmee de injector in de body zit (75041023020). Mijn nummer klopt toch echt.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #54 Gepost op: 03-03-2015, 10:33 »
Moet toch weer langs Zwartebroek dan leg ik het voor.
trouwens prijzig ringetje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #55 Gepost op: 06-03-2015, 11:51 »
Straks weer eens alle bekabeling en stekkers nagelopen maar geen slecte contacten of kabelbreuk kunnen vinden. Contact weer aangezet en nadat ik tegen de tank klopte... bzzzz.... de pomp deed het weer, er spoot benzine uit de leiding! paar keer van contact gezet en daarna deed de pomp het steeds meteen en kwam er een flinke sloot benzine uit de leiding.


Hmmm... misschien dus toch een slecht contact in de tank, of zou de pomp dusdanig versleten zijn dat deze soms blijft hangen?


Pomp eruit gehad, filter was een beetje donker, dus ook meteen vervangen.De contacten leken er goed op te zitten, wel nog even aangeknepen.


Nadat alles in elkaar gezet en gestart. 15min stationair laten draaien, dit heeft ie volgemaakt. Voor het reinigen vd injector sloeg hij steeds binnnen 2 minuten af.


Ik denk dat het toch m.n. aan de injector heeft gelegen. Testritje liep hij goed, ook stationair. Morgen eens echt aan de tand voelen en als ik dan nog regelmatig afslaat komt er een CA cycleworks pomp in.



Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #56 Gepost op: 06-03-2015, 12:06 »
je schrijft dat het aan de injector lag maar je gaat de pomp vervangen?????

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #57 Gepost op: 06-03-2015, 12:37 »
Er komt pas een nieuwe pomp in als ik vind dat hij nog steeds niet netjes stationair loopt. Het lijkt nu beter maar ik heb alleen nog maar 2x door de straat gereden. omdat de pomp eerder niets deed (kloppen tegen de tank verhielp dit) en deze er bijna 25k km inzit zou dit best wel eens de uiteindelijke veroorzaker kunnen zijn.
Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #58 Gepost op: 09-03-2015, 15:28 »
Die van mij loopt ook niet netjes stationair,  komt denk ik niet door de pomp maar door de inspuitingscomputer.  Moet tegenwoordig allemaal zo schoon en zuinig mogelijk waardoor dat ding continue aan het bijregelen is.  Uiteraard moet hij wel gewoon blijven lopen.  Welk modeljaar is het?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: ktm 690 benzinefilter vervangen, en toen niets meer
« Reactie #59 Gepost op: 09-03-2015, 17:22 »
zaterdag ongeveer 60 km gereden, na de eerste kms merkte ik dat hij nog steeds behoorlijk inhield tussen 3500-5000 tpm. Later ook nog af en toe afslaan bij kruipdoor-sluipdoor (weinig gas 1e versnelling/koppeling erbij). Na 50km korte (tank) pauze ingelast. toen paar km over de weg en weer afgezet. half uur later weer starten en behalve slecht starten echt enorm beroerd lopen tot 4/5000 tpm. Dus zsm naar huis en met horten en stoten thuis gekomen...  :(

daarna starte hij helemaal niet meer, ook geen gezoem meer bij contact aan vd brandstofpomp.

Net even de laptop eraan gehangen,  foutcode: P1231 Fuell pump relay open circuit or short to ground.

Deze week maar eens de 12l benzine eruit pompen en de pomp nakijken. ik vermoed toch het einde van de pomp.
Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler