Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Air freight: motoren??  (gelezen 12334 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Air freight: motoren??
« Gepost op: 08-05-2016, 12:25 »
Hoi!!

Heeft iemand hier ervaring met transporteren van motoren per vliegtuig?

Ik wil deze zomer naar Japan rijden met de motor en wil vanuit daar de boel terug laten schepen/vliegen. Ben een beetje aan het kijken wat de kosten zijn om het spul te laten vliegen, omdat het nog wel eens kan zijn dat het helemaal niet veel verschilt met de kosten van verschepen per boot (ivm relatief hoge havenfees).

Weet iemand luchtvaartmaatschappijen die motoren mee willen nemen als cargo vanuit richting Zuid-Oost Azie en wat dan de eisen daaraan zijn (inkratten? Roll on/Roll of)?

Bedankt!!  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #1 Gepost op: 08-05-2016, 12:42 »
DHL Speciaal Luchtvaart Transport. Hoorde laatst viavia dat iemand zware onderdelen door DHL heeft laten overvliegen. Zal niet goedkoop zijn, denk ik.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #2 Gepost op: 08-05-2016, 13:13 »
schijnt erg kostbaar te zijn,
als je rekend dat 100.- per kilo wordt gerekend aan overbagage en je gaat daarvanuit=

145kg aan brommer (optimistisch)
x100.- =  :o

Is verschepen geen beter idee?
ok, je bent je brommer wel maanden kwijt..
ik denk 6 - 8 weken naar japan..
maar zal als je een deel van een container kan huren een fractie kosten..
misschien 1000.- voor een halve (40-voets) container.
http://www.zeevrachtcalculator.nl/zeevracht-calculator

€2300 VANUIT japan naar rtd..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #3 Gepost op: 08-05-2016, 13:57 »
Moet je mbaars even mailen, volgens mij had hij vanuit Japan naar Australië laten overvliegen.Kan ook zijn dat het toch met de boot geweest is maar dat kan ik niet meer achterhalen op zijn website die uit de lucht is.....

Lamaar:
Citaat van: member
Europa - Turkije - Iran - Turkmenistan - Uzbekistan - Kirgistan - Kazakstan -
Rusland - Mongolie - Rusland II - Japan en met de boot richting Australie.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #4 Gepost op: 08-05-2016, 16:54 »
test

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #5 Gepost op: 08-05-2016, 17:59 »
test 2
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #6 Gepost op: 08-05-2016, 20:53 »
Als je mijn vliegkosten betaald rij ik hem wel terug floor!
ARM facebook HIER

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #7 Gepost op: 08-05-2016, 21:03 »
offerte Zuid Afrika heen en weer, incl carnet was 3500 euro via impeco


Vorige week de offerte gehad.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #8 Gepost op: 08-05-2016, 21:24 »
offerte Zuid Afrika heen en weer, incl carnet was 3500 euro via impeco


Vorige week de offerte gehad.
gaat daar geen roll-on-off heen?

of:
http://www.dynamic-freight-shipping.co.uk/speciality-services/motor-cycle-shipping/
vanaf de Uk... its worth the trip..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #9 Gepost op: 08-05-2016, 22:00 »
Die laatste van dynamic freight kan nog wel eens een goede zijn! In ieder geval een mailtje waard. :-)

Ook eens even kijken naar impeco. Nog nooit van gehoord. Top!

Heb ook aeroflot gemaild. Even kijken of hun cargo-afdeling een prijsopgave kan maken.

Bedankt tot zover!


Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #10 Gepost op: 08-05-2016, 22:24 »
Bij Aeroflot moet je zelf je brommer op de vleugel met gaffa-tape vastzetten...
Maar dat valt niet op, rest van t vliegtuig wordt daar doorgaans ook mee vastgemaakt.... ::)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #11 Gepost op: 08-05-2016, 23:55 »
Hoi Floor,


Ik heb het vliegend maar 1x gedaan, indertijd van Kathmandu naar Bangkok, omdat ik niet door Myanmar of China mocht.

Ik herinner me dat mijn stoel iets van 400 dollar kostte, en mijn cargo was iets minder. 385 dollar ofzoiets. Op de luchthaven daar een kratje getimmerd met een paar gasten, zat even later onder mijn stoel in het laadruim  :)

Zijn wel regels voor, volume/gewicht natuurlijk. Daarnaast, officieel moest hij vloeistof-vrij zijn, maar alleen de accu ernaast was al goed.

Wat dan weer bribies kostte in Bangkok, ik leg uit. In Kathmandu hebben ze koelies zat, dus ze tilden hem het ruim in. In Bangkok doen ze dat met een vorkheftruuk. Maar er zaten geen balkjes onder dat DIY-kratje natuurlijk  ::)

Ik heb 2x verscheept met Schenker, van Singapore naar Darwin en later vanuit Sydney naar Rotterdam. Die eerste was iets van 475 dollar plus 2-honderd-zoveel Australisch. Maar dat is een duur graflandje. Sydney-R'dam was 675 Australisch one-way meen ik, plus 250 (gulden) inklaren hier.


Ik kan je helaas niet specifiek helpen, maar vliegen was verrassend veel goeikoper dan verwacht. Zeker gekeken naar de wachttijd tot aankomst van je vrachtje (24 uur versus 8 weken)
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #12 Gepost op: 09-05-2016, 10:54 »
Ja. Vliegprijzen die ik zo af en toe eens voorbij zag komen, zijn niet gek veel hoger dan verschepen en soms zelfs lager. Probleem met verschepen zijn niet de verschepingskosten zelf, maar wel de inklaringkosten en het evt inkratten, want tegenwoordig moeten die kratten wel een beetje degelijk zijn en vaak van bepaald hout gemaakt. Dan lopen de kosten nog weer op.

Krijg net van een cargobedrijf uit Japan een mailtje... vliegen... 1350 dollar voor twee motoren (ja. Echt voor twee. Heb ze het voor de zekerheid al nagevraagd). Wut....  ::) dan vlieg je twee motoren voor ongeveer dezelfde prijs als 1 motor verschepen!!  ;D ;D ::) Dat is zo ongeveer te mooi om waar te zijn  ;) Ik zal het wel niet helemaal goed begrijpen denk ik.  ;D Zou leuk zijn als het klopt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #13 Gepost op: 09-05-2016, 11:28 »
Floor je bent een engel.
Hou ons op de hoogte met de vliegprijzen.
Dit jaar eigenlijk Kirgizie in het water zien vallen omdat ze €2400 vroegen voor transport per motor.
Die prijs zal wel kloppen maar dat is me te gek voor 3 weken motoravontuur.



Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Air freight: motoren??
« Reactie #14 Gepost op: 09-05-2016, 12:12 »
Luchtvracht is verrassend goedkoop. Je zou verwachten dat het gewicht bepalend is, maar het gaat meestal om het volume omdat het laadruim beperkt is. Die vliegtuigmotoren hebben een stuwkracht van 25.000 tot wel 55.000 lbs per stuk, daar zit het niet.

Je moet een beetje rondshoppen voor de beste prijs en mogelijkheid, en dat gaat vaak beter ook vanuit een Hokkielandje. Vanuit NL naar ergens zal het je meer kosten dan vanuit Georgie naar ergens.


De prijs die Floor noemt zou best kunnen. Twee stoelen versus 2 motoren is w.s. flink duurder, ook al verwacht je dat niet.
Avonturier!