Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Electrisch - er komen er steeds meer!  (gelezen 5891 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #30 Gepost op: 10-03-2020, 19:56 »
Ah joh zit maar beetje te voeren. :P
Ben er voor mezelf niet zo goed uit wat ik ervan moet vinden.
Met beetje geluk ga ik nog 20 jr mee zal mijn tijd wel duren.


Wordt een beetje moe ervan.
Moet me zowat overal schuldig door voelen.
Stook m.n huis op houtkachel.
Gebruik warm water op gas.


En ja ik gooi geen afgewerkte olie in de straatkolk.
En scheid netjes ons afval.




Kernenergie is dat misschien het toverwoord?
In frankrijk doen ze er niet moeilijk over.
Snap ik, is prima hoor, vind de discussie ok hoor!
De meeste zitten er zo in; wat kan je wel, wat niet,



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #31 Gepost op: 10-03-2020, 23:30 »
Alu blok gaat 30 jr mee.
Accu niet.

Als dit soort dingen wat duurzamer/degelijker gemaakt zouden worden...…..
En het minder HIP zou zijn om zo nodig elke 2,3,4jaar een nieuwe auto te moeten hebben...


Mijn elektrisch heftruck is inmiddels 40 jaar oud, 17 jaar geleden gereviseerd gekocht, met een nieuw 80 Volt accu pakket.
Het accu pakket wordt nu slechter, tis dat ik hem bijna nooit meer gebruik, anders zou ik er zo weer een nieuwe in zetten.


Die Tesla's enz enz zie over 10 jaar niet meer...……..
|M'n nicht woont in de binnenstad, was min of meer verplicht om zo'n Prius te kopen ivbm parkeren.
Dat elektrische systeem werkt al lang niet meer...…….
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #32 Gepost op: 11-03-2020, 09:03 »
Grootste probleem vind ik nog dat je niks meer zelf kan doen. Ik doe alle onderhoud en reparaties zelf, omdat ik het leuk vind en goedkoop (en zorgvuldiger doe dan veel dealers/garages). En je krijgt meer "band" met je auto/motor.


Met iets elektrisch lever je je helemaal over aan de fabrikant. Mag je dure software updates aanschaffen. Bijv Tesla houdt alle onderdelen en software onder zich. En niet voor vriendenprijsjes zeg maar.
Met een lease-accubak maakt dat allemaal niks uit, maar prive nog ff niet.

Zelfs de elektrische fiets van m'n vrouw moet soms naar de dealer voor updates.... Een fiets  :-\
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #33 Gepost op: 11-03-2020, 09:26 »
|M'n nicht woont in de binnenstad, was min of meer verplicht om zo'n Prius te kopen ivbm parkeren.
Dat elektrische systeem werkt al lang niet meer...…….


Dat is gek Struis, ik ben in Mongolië in flink wat priussen vervoerd (daar zo'n beetje de meest geziene wagen) waar de electra zonder uitzondering altijd werkte. Daar waren flink wat wagens met kilometers over een half miljoen bij. Ook bij gebruik in de winter, -40 en op de vele onverharde wegen. staat als onverwoestbaar bekend aldaar.


Ook de Tesla accu prognose is flink hoog, 500.000km of meer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #34 Gepost op: 11-03-2020, 09:26 »
Ik ga voor een paard of ezel sparen  ;D  dat wordt de toekomst terug naar de natuur.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #35 Gepost op: 11-03-2020, 09:30 »

Er is ook weinig meer te repareren aan zo'n E-auto.
Onderhoud is remblokken en banden....ruitenwisser blaadje, schokdempers, wiel ophanging....
Geen olie vv, filters, uitlaat, distributie-riem.


Een E-fiets is een wegwerp artikel, als de accu versleten is, is de rest ook weg.
Maakt ook nog niet uit welk merk je kiest, Sparta, Giant of Gazelle.
M'n vrouw is aan de vierde E-fiets bezig, moet van de dealer met een plastic zakje over het bed. kastje rijden, de problemen komen door de regen.
En maar up-daten bij een beurt.

Post Merge: 11-03-2020, 09:31
Ik ga voor een paard of ezel sparen  ;D  dat wordt de toekomst terug naar de natuur.



Wel de str*nt opruimen graag...
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #36 Gepost op: 11-03-2020, 10:40 »
Heb serieus pas nog weer zitten koekelen of ik niet gewoin van dat hele net afkan.
Maar met agregaat ging het al snel richting €0.60 per KW.
Gestookt op Mazout.


Zo zal ik ook als laatste overgaan op electrisch koken.
Dan maar lpg tanken en andere sproeiers in m.n kookplaat.
Zowat heel Spanje kookt op gasfles.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #37 Gepost op: 11-03-2020, 10:56 »
Er is ook weinig meer te repareren aan zo'n E-auto.
Onderhoud is remblokken en banden....ruitenwisser blaadje, schokdempers, wiel ophanging....
Geen olie vv, filters, uitlaat, distributie-riem.


Dat is toch juist geweldig? E-motor gaat vrijwle niet kapot en als dat zo is vervang je die in geheel. Lijkt me geen grote klus. Accu het zelfde.
De rest is dan min of meer standaard wat elke garage kan (banden, remmen, etc).


dat er steeds meer electronica komt is waar, maar dat geldt ook voor brandstof-auto's al. Zal alleen maar meer worden als we naar meer autonoom rijden gaan.


Voor mij is auto geen hobby hoor, ik hoef er geen band mee op te bouwen (voor mijn motor is die band wel een soort noodzakelijk kwaad  ;D )

Post Merge: 11-03-2020, 10:59
Heb serieus pas nog weer zitten koekelen of ik niet gewoin van dat hele net afkan.
Maar met agregaat ging het al snel richting €0.60 per KW.
Gestookt op Mazout.
Waarom zou je dat willen? Maar er zijn al wel wat huizen die geheel zelfvoorzienend zijn en dus afgekoppeld zijn. Belangrijkste voorwaarde om dat voor elkaar te krijgen is weining gebruik in de eerste plaats => dus flink isoleren. Is in nieuwbouw al goed mogelijk. Wordt voor een oud huis moeilijker.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #38 Gepost op: 11-03-2020, 14:12 »
member
Wel de str*nt opruimen graag...

Tuurlijk niet recyclen drogen en je kan het weer opstoken in de kachel of voor de landbouw gebruiken.
Geen e-bike gebruiken voor je 80ste jaar beter voor je hart en lijf.
Blijf je strak en je tatoeage blijft mooi als je die hebt.......
Gelukkig ben ik niet zo beschilderd voor de eeuwigheid  ;D :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #39 Gepost op: 26-05-2021, 19:59 »
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #40 Gepost op: 26-05-2021, 20:05 »

Dat is gek Struis, ik ben in Mongolië in flink wat priussen vervoerd (daar zo'n beetje de meest geziene wagen) waar de electra zonder uitzondering altijd werkte. Daar waren flink wat wagens met kilometers over een half miljoen bij. Ook bij gebruik in de winter, -40 en op de vele onverharde wegen. staat als onverwoestbaar bekend aldaar.


Ook de Tesla accu prognose is flink hoog, 500.000km of meer.
de grap van al die Priussen in Mongolie is dat ze hier met dikke subsidie als leaseauto zijn gekocht en nooit op de 2e hands markt gekomen zijn maar direct naar Mongolie zijn geexporteert, daaaaaag subsidie .... overigens zie je ook over de hele wereld stinkende oude diesels die wij niet meer willen en nu lekker elders vervuilen.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #41 Gepost op: 26-05-2021, 20:15 »
de grap van al die Priussen in Mongolie is dat ze hier met dikke subsidie als leaseauto zijn gekocht en nooit op de 2e hands markt gekomen zijn maar direct naar Mongolie zijn geexporteert, daaaaaag subsidie .... overigens zie je ook over de hele wereld stinkende oude diesels die wij niet meer willen en nu lekker elders vervuilen.
Daar zijn het allemaal Japanners. Worden import gereden uit Vladivostok. Allemaal ook rechts gestuurd dus. Ik weet niet waar de onze heen gaan, maar 2e hands E en hybrid markt is inderdaad beperkt binnenlands.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #42 Gepost op: 26-05-2021, 20:17 »
Dit is een leuk ding (47kg, 69km bereik, €4200)
Sur Ron REVOLUTION | 😍 A New Dirt Bike Era 😍 - YouTube
SUR-RON elektrische bromfietsen | België
erg leuk speelgoed, maar of je er in Nederland wat aan hebt .. is meer een opgevoerde MTB. Lijkt me geweldig als je in de Ardennen woont

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #43 Gepost op: 26-05-2021, 21:55 »
Sur Ron is erg mooi spul. Heb er weleens op gereden. Het is inderdaad wel meer een zeer sterke e-mtb dan een echte motor. Tevens meer voor mensen onder de 180cm.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Electrisch - er komen er steeds meer!
« Reactie #44 Gepost op: 26-05-2021, 23:15 »
Geweldige fiets met hulpmotor maar je rijdt er wel alle ondergrond mee aan gort. Niet zo erg op een blubber pad maar het levert veel negatieve reacties op als je denkt MTB paden te kunnen ruïneren.