Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.  (gelezen 3441 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Gepost op: 04-03-2020, 14:33 »
Hoi allemaal,
Wij zijn drie gasten van rond de 26 jaar met een KTM 640, KTM 990 en een Suzuki DR800 SR41 (aangepast voor offroad scheuren) en gaan al 4 jaar op rij met zijn drieen op vakantie. We hebben de bekende offroad routes gedaan in de Franse Alpen, de Vibracion roadbook van kust naar kust door de Pyreneeën, Zwitserland, Italie, Oostenrijk, Slovenie. Ik ben ook alleen door heel de Balkan heen gereden naar Roemenie en daarna Oekraine.

Nu zijn we op zoek naar inspiratie voor een volgende bestemming ergens in augustus. We hebben deze zomer helaas wat minder tijd, enkel 2 weken. De laatste vakantie naar de Pyreneeën hebben we gereden met een trailer, deze kunnen we nu eventueel ook weer gerbuiken.

Hier een opsomming met Ideen/wensen:
-Er moeten bestaande routes zijn. Rijden met het (digitaal) roadbook in de Pyreneeën beviel erg goed. We willen een bestemming met veel offroad routes.
-We kunnen dus met trailer, in dat geval niet veel verder dan 1300km.
-Idee was om de TET UK te doen maar we hebben niet zo veel zin in de dure ferries en de deadlines van geboekte tickets.
-Ander idee was Slowakije, maar daar kunnen we geen bestaande roadbooks/routes vinden.
-Optie is ook Zweden geweest, maar de onverharde boswegen daar zijn een beetje saai (ben daar afgelopen zomer geweest met auto).
-Technisch rijden vinden we het leukst maar we hebben geen lichte enduro bikes.
-Ed Ketelaars hadden we gevonden maar dit is denk ik iets te heftig ivm de motoren die we hebben.
-We kamperen zo veel mogelijk wild. Ook in landen waar dit niet mag, maar Duitsland willen we wel vermijden.
-Het moet rond augustus niet al te heet zijn. Spanje was echt te veel van het goede in de zomer. Het moet ook niet te koud zijn want we wassen ons alleen in rivieren/meren.
Het offroad rijden is lijdend in de keuze voor de regio waar we heen gaan. Misschien dat er iemand is met leuke GPX files of roadbooks? Alpen zouden we niet erg vinden om weer naartoe te gaan. Slowakije trekt mij persoonlijk erg, daar zou ik graag routes of info van willen hebben.

Alvast bedankt!
   

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #1 Gepost op: 04-03-2020, 15:16 »
Venetië vandaar met de boot naar igoumenitsa ofzo griekenland.
En dan eerst stukje griekenland doen en daarna Albanië prachtig om geweest te zijn.
Je kan dan terug rijden door voormalig yougoslavie.
Hebbben zelfs nog bruine beer mama met jonkies ontmoet in Kroatië.
Dit was zowel spannend als leuk.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #2 Gepost op: 04-03-2020, 15:37 »
Oeh, dat klinkt fantastisch. Maar dat is misschien iets voor volgend jaar. Dan trekken we daar iets meer tijd voor uit en ben ik ook klaar met mijn studie dus kunnen we buiten de schoolvakantie om. De fout om tijdens augustus naar Croatie en Spanje te gaan hebben we al gemaakt. Dan is het voor het mooie net te warm.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #3 Gepost op: 04-03-2020, 15:58 »
Of jaar daarop hebben we rondje Roemenië gedaan was ook leuk.
Maar wel pokke eind reizen om er te komen.
Heb toen gevlogen en motor op transport.




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #4 Gepost op: 04-03-2020, 16:29 »
Fantastisch zeg. Roemenië ben ik ook geweest in m'n uppie. Heb toen 10.000km gedaan in 4 weken. Wel bijna alles op de weg toen. Roemenië is echt een fantastisch gaaf land.
Hoe veel kost zoiets nou, motor op de trein (neem ik aan)? Heb je dat helemaal zelf geregeld of heb je daar bedrijfjes voor?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #5 Gepost op: 04-03-2020, 17:32 »
Gaat er om.
Niet wat je kent.
Maar wie je kent ;)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #6 Gepost op: 04-03-2020, 19:49 »
IJsland


de rest heb je al gehad ...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #7 Gepost op: 04-03-2020, 20:04 »
Hij vindt de overtocht naar Engeland duur.
Geen idee wat die kost.
Maar ik ben geschrokken van overtocht naar ijsland via esbjerg
Wacht nog wel 15 jr dan is de meute daar ook weer weg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #8 Gepost op: 04-03-2020, 20:35 »
Wat is duur.  In juni betalen we voor de overtocht Duinkerken Dover €140 voor een 4x4 met daktent. Aanhanger €100 extra? Doe eens gek €100 pp. Voor dat bedrag kom je niet in de Pyreneeën.
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #9 Gepost op: 04-03-2020, 20:48 »
Dat valt inderdaad mee. Ik heb hogere prijzen gezien. Tergug zouden we dan van Newcastle moeten gaan. Die kan ik niet vinden voor minder dan 300 euro. Suf dat je geen optie hebt bij die ferries om geen slaaphut te nemen. 12 uur overleef ik wel op een stoel of ergens op dek.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #10 Gepost op: 04-03-2020, 21:07 »
Tunnel?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #11 Gepost op: 04-03-2020, 22:24 »
Duurder dan de boot. Maar niet veel.
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #12 Gepost op: 05-03-2020, 12:38 »
Goh, ik  had eigenlijk wel verwacht dat er nog meer roadbooks te koop waren zoals die Vibracion.org roadbooks maar dan ook in de Alpen en bijvoorbeeld Polen, Tsjechië en/of Slowakije. De Vibracion roadbooks zijn allemaal zo zuidelijk en dat is zo heet zomers.

Het lijkt er nu op dat we weer de Alpen in gaan. De TET van Zwitserland, Frankrijk en Italie combineren. We vragen ons alleen af in hoeverre die TET route nou uitdagend is. Ik zie een hoop foto's en filmpjes van GS'en met straatbanden enzo.
Iemand hier ervaring mee?

Post Merge: 05-03-2020, 13:32
Meer van dit:

Zeker de laatste 5 minuten zijn gaaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #13 Gepost op: 05-03-2020, 13:33 »
In Frankrijk kwam je af en toe best aan het buffelen hoor. Wel met minder ervaring dan jou moet ik zeggen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #14 Gepost op: 05-03-2020, 14:07 »
Welk deel van de Franse TET vond je het tofst? En waar vind je de meeste offroad? Is dat stuk door de Vogesen wat?