Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav  (gelezen 15880 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #15 Gepost op: 05-03-2020, 09:44 »
hahahah, is het verschrikkelijk slecht, niet intuitief of een kennis gebrek bij de gebruiker die niet snapt waar het voor is en "te lui" om het op te zoeken?   :D

Ik heb dat zelf ook altijd met Android, iOS, Windows, Linux, media systemen in autos, koffiemachines, behangen....  allemaal vreselijk, ik snap er niks van  :-X

Kijk even naar reviews op youtube, geloof dat de handschoen bediening wel goed is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #16 Gepost op: 05-03-2020, 10:52 »
Haha wel leuk om ongeveer 6 verschillende meningen over zo’n apparaat te horen.
Straks zijn terug bij af met goede topokaarten van papier. :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #17 Gepost op: 05-03-2020, 12:19 »
Wel, als jij kunt navigeren met kompas en papieren topokaarten, dan zou een gps geen probleem hoeven te geven om mee te navigeren  ;)
Daar begint vaak het probleem, geen basiskennis van topografie, geen gevoel voor richting en dan maar roepen dat het apparaat het fout doet (euhh wie doet het "fout" ;) )
 :-X :-X :-X :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #18 Gepost op: 05-03-2020, 12:37 »
Kompas kaart hou eens ff op.
We willen rijden.
Geen puzzelrit/theekransje
Wil gewoon een track zien die je kan afscheuren.
En dat moet hij goed doen op 120mtr of road en 200mtr op asfalt.
En om de 200 km een benzinestation aan wijzen.
En eind van de dag camping of hostel.
Niet meer niet minder.
Geen gelummel wat je afstand is die je gereden hebt hoeveel min. je stilgestaan hebt.
De tijd in moskou als je in belgie verblijft.
Viscalculator al die troep erop heb je niet nodig met motorrijden.
Wat je wel nodig hebt is een navigatie die gewoin heel blijft.
Heb nu de 3e montana en ook deze begint af en toe weer spontaan uit te vallen.
Dat is pas irritant.
En nee hoef geen accu in dat ding.
Op elke motor bouw ik toch meteen voeding.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #19 Gepost op: 05-03-2020, 13:10 »
Garmin kan beter een outdoor mobiel op de markt zetten die bestand is tegen tegen schokken/ waterdicht / oplaadbaar zonder stekker / goed in de zon zichtbaar scherm/ 6 inch beeld/ 3 soorten gps systemen / voor elke app functionerend.
Tegen een prijs van maximaal € 200,00.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #20 Gepost op: 05-03-2020, 13:28 »
Die bestaan hoor, alleen niet van Garmin
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #21 Gepost op: 05-03-2020, 13:56 »
Welke dan?
Osmand op m.n tel is best prima alleen dat capatief scherm of hoe ze het noemen ontbreekt.
En das zo fijn aan de montana.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #23 Gepost op: 05-03-2020, 15:20 »
ik zette vroeger ook OSM op de zumo en daarvoor die van Olaf,
maar er kan voorlopig toch niets tippen aan mijn tablet, misschien iets beter afleesbaarheid in zon en iets kleiner mag, maar dat zijn details
en voor verkeersinfo, kronkelwegen heb ik de tomtomapp erop


500 euro voor een getunede smartphone met korte accuduur vind ik het toch veel.


Was ooit een Garmin fan maar bij elk nieuw apparaat minder

Ik deel je mening volledig.  Ik testte een half jaar geleden de allernieuwste top of the line TomTom voor in de auto... Niet vooruit te branden zo langzaam als menu's reageren. En dan te bedenken dat TomTom's vele malen sneller dan Garmin interfaces zijn.

Ben nu ook al een tijd verknocht aan de 8 inch tablet.


Het enige wat ik daar minder aan vind, is wat Propje vaak zegt: usb.

Ik heb inderdaad ook al twee keer een usb plug van de kabel in de tablet gebroken na een val.

De 'rechthoekige' magnetische kabeltjes werken ook niet geweldig maar ik heb nu ronddraaiende en die klem ik op een bepaalde manier vast. Ik hoop in Spanje er achter te komen of dat de oplossing is.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #24 Gepost op: 05-03-2020, 19:19 »

bij de tablet had ik de ramhouder met oplader en vorige trip de magnetische usb, na een tijdje laadde die iets minder goed op door zandkorreltjes en stof, ben nu ook niet het kuistype op reis en dan heb ik er een normale usb kabel aangehangen en de kabel aan de houder vastgemaakt zodat de aansluiting geen last heeft van het gewicht en de bewegingen van de kabel en dat was top,
kabel van de dock heb ik mee als backup, werkt ook prima maar ik probeer graag alles eens uit.
Ik merkte ook met de sae/usb omvormer dat de tablet in een mum van tijd opgeladen was vergeleken met de rammountdock,


scherm kan ik bedienen met handschoen, vinger eens natmaken kan ook soms helpen


ps kaart en kompas heb ik ook altijd bij op reis en kan er mee omgaan ook :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #25 Gepost op: 05-03-2020, 19:50 »
member

De 'rechthoekige' magnetische kabeltjes werken ook niet geweldig maar ik heb nu ronddraaiende en die klem ik op een bepaalde manier vast. Ik hoop in Spanje er achter te komen of dat de oplossing is.

Hoe ziet dat eruit?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #26 Gepost op: 05-03-2020, 20:08 »
member

De 'rechthoekige' magnetische kabeltjes werken ook niet geweldig maar ik heb nu ronddraaiende en die klem ik op een bepaalde manier vast. Ik hoop in Spanje er achter te komen of dat de oplossing is.

Hoe ziet dat eruit?


Dat zijn dit soort magnetische plugjes waar de usb kabel op kan 'rond' draaien. Maar dan ben je er nog niet.  Als je gewoon de usb kabel op magnetische kracht aan zo'n plugje hangt dan trilt/klapt dat bij hobbels los vanwege het eigen usb kabel gewicht.

Ik klem nu de kabel tussen de Samsung Active Tablet 2 en de Ram Samsung Active mount en heb dan 7 cm ondersteunde kabel die niet onder eigen gewicht van de magnetische aansluiting los schiet...  Bij een crash kan hij echter wel gewoon los schieten zonder dat de plug breekt. Althans in theorie. Dit is nog niet in het veld getest :-)

Nog een paar weken en dan wel.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #27 Gepost op: 05-03-2020, 20:12 »
Heb je een linkje?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #28 Gepost op: 05-03-2020, 20:15 »
bij de tablet had ik de ramhouder met oplader en vorige trip de magnetische usb, na een tijdje laadde die iets minder goed op door zandkorreltjes en stof, ben nu ook niet het kuistype op reis en dan heb ik er een normale usb kabel aangehangen en de kabel aan de houder vastgemaakt zodat de aansluiting geen last heeft van het gewicht en de bewegingen van de kabel en dat was top,
kabel van de dock heb ik mee als backup, werkt ook prima maar ik probeer graag alles eens uit.
Ik merkte ook met de sae/usb omvormer dat de tablet in een mum van tijd opgeladen was vergeleken met de rammountdock,


scherm kan ik bedienen met handschoen, vinger eens natmaken kan ook soms helpen


ps kaart en kompas heb ik ook altijd bij op reis en kan er mee omgaan ook :)

Weet niet welke app je gebruikt maar mocht het Locus Maps zijn dan kan je via de volumeknoppen met zelfs dikke handschoenen in elk geval in- en uitzoomen... Ik ben helemaal verkocht als het gaat om de tablet maar...

heb wel een backup in de vorm van mijn iPhone en aangezien ik hem toch heb de Montana 680.

Post Merge: 05-03-2020, 20:16

Heb je een linkje?


Ja klik op het woord plugjes in de vorige post... Maar wel even winkelen want dat was de eerste, de beste die ik vond :-)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #29 Gepost op: 05-03-2020, 20:38 »
Ah.
Marcel