Sjorsie,
Ik ben niet erg bekend met de electro dingen, maar ik doe een poging mbt waar je zoal op moet letten.
We hebben de nieuwe lith accu’s nog niet leeg gereden, dus kan nog geen definitieve conclusies trekken. Vermoeden is dat we nu makkelijk 1,5 uur of langer kunnen rijden. Wat ik merkte direct: meer power! Dat kan liggen aan de iets hogere spanning als het pakket helemaal is opgeladen. Er zit dan iets meer dan 48 v spanning op.
Die hele goedkope die je kan vinden hebben een te zwakke regelunit (bms noemen ze dat). Als J e dan veel output vraagt kan die ingrijpen. Dus je moete even op drie zaken letten:
Voltage: 36
Max ampère van de bms: ik zag ze van 20 30 40 50 etc. Die moet passen bij het aantal Watt van je motor. Ik heb 50 genomen. Dat is genoeg tot geloof ik 1500 Watt.
En dan nog de ah. Dus output voor hoe lang. Hoe meer ah, hoe meer je dus eigenlijk ‘inde tank’ hebt. Ik heb gekozen
En als vierde:
Ampère van je lader. 2a laad langzamer dan een 5a.
Tip waar ik te laat achterkwam. Booant kan als je dat gelijk aangeeft (je moet ook aangeven wat voor stekkers je eraan wilt) de afmetingen van het batterijpakket voor je aanpassen naar je wensen, zodat het makkelijk in je oset past.
Ik heb er zo 1. 48 volt, 20 ah met 50 a bms. Plus 48 v 5a lader speciaal voor lithium .
https://nl.aliexpress.com/item/4000054035365.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.40d54c4dR6lRZw