Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ons avontuur op de TET Polen  (gelezen 4479 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #15 Gepost op: 18-09-2020, 07:23 »

 ;D :D

Eerst de bewegende beelden, is een beetje lang filmpje geworden met alle 4 dagen (ik probeer normaal onder de 5min te blijven).
https://www.youtube.com/watch?v=YEClF2MCcd4


Wat nog komt.....dag 5 (alleen in het Westen) en de terugweg  ;D ;D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #16 Gepost op: 18-09-2020, 08:13 »
Gaaf filmpje hoor, genieten !
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #17 Gepost op: 18-09-2020, 10:12 »
Zo dan, dat is een serieus tempootje rijden  8)
Wegen zien er lekker uit hoor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #18 Gepost op: 18-09-2020, 10:39 »
Jammer dat het geluid van de motor niet hoorbaar is.
Vind dat blok zo indrukwekkend klinken.
Leuk dat je dit wil delen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #19 Gepost op: 18-09-2020, 13:13 »
Mooi rijden daar. Zandgrond, bekend terrein. Niet al te technisch, lekker vegen en van t rijden en landschap genieten! Simpel kamperen ... t leven kan zo mooi zijn  :)
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #20 Gepost op: 18-09-2020, 15:30 »
Inderdaad heerlijk genieten van simpelheid van het levensgeluk .
Heb nog wel ergens een filmpje met motorgeluid speciaal voor propje.

Motor van Niels loopt weer prima. Dit was de olie die er uit kwam.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #21 Gepost op: 18-09-2020, 16:15 »
Oei wat een sludge.
Gelukkig maar dat hij niet wilde starten.
Alles zou vastlopen zonder olie.
Of zal het wel ff goed gaan met deze pudding?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #22 Gepost op: 18-09-2020, 18:22 »
Oef wat een bagger ! Goed dat die eruit is.
Nog iets speciaals gedaan of gewoon afgetapt en gevuld met verse ?
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #23 Gepost op: 18-09-2020, 18:59 »
Eerst spoelen met goedkope olie denk ik? Daarna een betere kwaliteit erin?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #24 Gepost op: 18-09-2020, 20:20 »
Een paar weken geleden was er op een kampeerweekend van de Transalpclub een Alp die water in het blok had gekregen.
Gelukkig geen waterslag, het blok was afgeslagen voordat er schade ontstond.


Tijdens de BBQ werd de motor weer tot leven gewekt, ik stond er een meter of tien vandaan.
Ik heb begrepen dat de eigenaar een speciaal goedje had gehaald waarmee hij eerst het blok had gespoeld voordat hij er weer nieuwe olie in deed.
De Alp liep uiteindelijk weer uitstekend.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #25 Gepost op: 18-09-2020, 22:21 »
ooi verslag! jammer van het het einde!En een mooi land Polen, 2 x geweest om weken lang te kajaken.5 jaar geleden voor het laatst, 2 1/5 week 2 kajaks huren, 5 nachten slapen op de camping van de verhuurder, 3 x uit eten in zijn restaurant en transport over iets van 300km waren we iets van 400 of 500 kwijt met zn 2e ::) Polen zijn gek op buiten zijn, kan bijna overal wild kamperen, langs de rivieren veel ingerichte kampeer plekken met overdekte picnic plekken met BBQ groot genoeg voor een speenvarken met een schone Dixie wc vaak met wc papier waar je gratis kon staan :o 8)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #26 Gepost op: 18-09-2020, 23:25 »
Wij werden echt teruggefloten vanaf de camping.
Lekker uit de kano springen met m.n zoons.
Ze waren echt bang bezorgd dat we zouden verzuipen.
Mensen aan de overkant hadden ook een afgezet stukje meer waar ze onder begeleiding van 2 badmeesters rondjes konden zwemmen.
We konden de lol er wel van inzien.
Maar wellicht dat er heel wat polski verzuipen door genoeg of eigenlijk teveel ethanol te nuttigen.
Wel een leuk land.
Heb er nog leuk motor gereden toen paste de 690 nog achterin de auto 8)
Wel een bekeuring gehad dat ik stiekem in wit rusland was geweest met de motor.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #27 Gepost op: 19-09-2020, 09:13 »
Wij werden echt teruggefloten vanaf de camping.
Lekker uit de kano springen met m.n zoons.
Ze waren echt bang bezorgd dat we zouden verzuipen.
Mensen aan de overkant hadden ook een afgezet stukje meer waar ze onder begeleiding van 2 badmeesters rondjes konden zwemmen.
We konden de lol er wel van inzien.


Wist je wel zeker dat hun zwemdiploma's wel geldig waren achter het ijzeren gordijn?
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #28 Gepost op: 19-09-2020, 15:44 »
Niels had de motor weggebracht omdat ik geen tijd en ruimte had. Ik denk idd, water eruit, olie eruit en dan met goedkope olie een paar keer laten lopen.

Post Merge: 19-09-2020, 22:09

Dag 5 (bonus dag; Osno Lubuski - Sulecin; 300km)
Ik ga vandaag alleen een rondje rijden. Niels gaat werken en ik volg een stuk van een eigen track die bedoeld was als terugweg. Fantastische paden door bossen soms wat heuveltjes en veel lekkere zwiepende bochten. Op een gegeven moment kom ik een jeepje tegen die ik in wil halen midden in het bos. Van de andere kant komt een 2e jeep aan die vlak voor mij de bijrijders deur open doet: foute boel. Ik maak een bocht en geef gas, ik voel nog net dat mijn jas wordt vastgegrepen maar raak los. Nadat m’n hartslag wat gedaald is maak ik me uit de buurt via een asfaltweg. Blijkbaar mocht ik hier niet rijden maar om hier een gesprek over te voeren ging met wat te ver. Later pik ik de track weer op
Vervolgens begin ik een track op die ik op Advrider.com gevonden heb. Fantastische bospaden, soms zelf wat technisch en oneindige knippenpaden die echt vermoeiend waren. Daarna steek ik de Oder over en eet wat broodjes die ik uit het hotel heb meegenomen naast een kanaal met aftandse brug. Daarna volg ik de track verder en kom bij een pontje terug over de Oder. Helaas die vaart niet. Ik rij een stukje terug en vind een snelweg in aanleg. Ik vraag een werker of het oke is om er over heen te gaan en hij vind het prima. Het is ongeveer een stuk van 5km mul zand en ik leef me goed uit. Daarna wordt het een smal pad waarlangs de werklui naar werk komen. Als deze ook stopt vind ik een dijk met daarop een mooi graspad over de dijk van wel 15km en rij terug naar de brug waarover ik vanochtend ook ben gekomen. Daarna pik ik de track op voor de laatste 40km naar het hotel. Ik kom in militair gebied en moet een omtrekkende beweging maken om een afgezet gebied te omzeilen, de op wacht staande militair groet me vriendelijk. Ik kom in een verlaten dorpje tegen, compleet met kerk en vervallen huizen. Dan begin vanuit het niets mijn achterwiel te zwabberen: ja hoor 25km voor het einde een lekke band. Ik ga aan het werk, genoeg stenen om een standaard te maken en binnen een half uur heb ik de binnenband vervangen. In de oude zit een mooi rond gaatje van een spijker die de band ook al verlaten heeft. Dan moet er nog meer lucht in de band met m’n minicompressor. Na 15min geeft ik die maar wat rust want hij wordt flink heet. Helaas geeft ie er de brui aan als ik vervolgens verder pomp. Er zit maar 1.1bar in de band maar keus heb ik niet. Ik ruim de boel op, trek m’n kleren aan en juist op dat moment komt er een jeep aan met wat lijkt militairen. Ik wacht niet af en trek snel m’n handschoenen aan en rij weg. Het is een militair oefenterrein (polygon) waarover ik naar de verharde weg ga. Na 15km is er een tankstation, maar 5km daarvoor begint m’n achterwiel weer te zwabberen. Ik probeer de band nog op te pompen maar helaas. Vervolgens kom ik er achter dat m’n plaksel door trilling kapot is gegaan en over het hele doosje is gesmeerd. Ik geeft het op. Ik bel Niels die me met de aanhanger komt halen, het is mooi geweest. ‘S Avonds na het opladen en inpakken drinken we ons verdiende biertje en genieten van een lekker diner.

https://www.youtube.com/watch?v=YMGR0PptO7o




Dag 6 (730km; Osno Lubuski - Nijmegen)
Na stevig ontbijt vertrekken we naar huis. We hebben wederom een voorspoedige reis. Maar het avontuur is nog niet voorbij. 5km voor mijn huis horen we rare geluiden van achteren komen. Ik doe een snelle check maar zie niks op de grond hangen en lagers lijken oke. Thuis tijdens het afladen van mijn motor zie ik dat het loopvlak van het aanhanger wiel aan het loskomen is. Dus nog een keer een wiel wisselen, maar natuurlijk wel eerst het reservewiel oppompen want die had veel te weinig lucht.



None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Ons avontuur op de TET Polen
« Reactie #29 Gepost op: 19-09-2020, 19:16 »
I.i.g. Een veel beter verhaal dan “TET gereden in Polen. Alles ging goed. Niks meegemaakt. Nu weer thuis.”  ;D
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!