Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Warme douche : Moveo - Adventure Shield  (gelezen 1106 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Warme douche : Moveo - Adventure Shield
« Gepost op: 23-12-2020, 11:34 »
In 2017 volgde ik bij member Oosting een training "EHBO in het veld" (www.adventureshield.nl) en viel het kwartje dat een nekbrace een hoop ellende kan voorkomen. Vervolgens heb ik in Juni 2017 bij de toenmalige Moveo importeur (allen hier welbekend) een fijne Moveo Extreme nekbrace (www.moveobrace.nl) aangeschaft.







Helaas begonnen de koppelstukken, welke tussen de voorkant en achterkant in zitten en het geheel flexibel houden, eind 2019 wat scheurtjes te vertonen op de aanhechting waar het rubberen deel overgaat naar het kunststof koppelstuk. Ik heb hier helaas geen foto's meer van (stonden op mijn oude telefoon). Ik wist inmiddels dat het importeurschap was gewijzigd en wie de nieuwe importeur van Moveo was geworden. Dat was namelijk member Oosting geworden en paste perfect bij zijn werkzaamheden, als aanvulling op de trainingen die hij verzorgd. Dus zo gezegd zo gedaan........ en contact opgenomen met Albert. Of ik ff twee nieuwe koppelstukken kon kopen/bestellen aangezien de mijne kapot gingen. Ik moest hem wat tijd geven omdat hij voor mij eea zou gaan regelen en dit kreeg uiteindelijk een staartje. In de tussentijd waren de koppelstukken dwars doormidden op de aanhechtingsvlakken wat natuurlijk net gebeurde terwijl ik op training was bij member. Ik draag die nekbrace namelijk ook op de weg als ik met de GSA op pad ben. De tijd verstreek, had de koppelstukken al tweemaal met een superlijm getracht te verlijmen, maar dat was iedere keer een lapmiddel. Ik had inmiddels van Albert begrepen dat Moveo het vulkanisatieproces van het rubber op de kunststof koppelingen soms niet helemaal onder controle hadden en dat dat de oorzaak was.

Na een tijdje opnieuw bericht. Wat was nu het probleem van het aanleveren van de nieuwe koppelstukken: Moveo was overgenomen door o'Neal en die zeiden doodvrolijk "De oude modellen zijn niet door ons ontwikkeld en dus is het niet ons probleem. Dan moet meneer maar een nieuwe kopen". Albert was het daar als importeur niet mee eens (ondanks dat de garantie op mijn brace al verlopen was) omdat hij dit jaar nog de oude Moveo modellen nieuw aan klanten heeft verkocht en dat daar garantie op is afgegeven en dat dat ook door o'Neal is overgenomen. Die mensen zouden dan hetzelfde probleem hebben met een nieuwe aanschaf en dat kan de bedoeling niet zijn.

Begin November gaf o'Neal aan de oude koppelstukken opnieuw in productie te nemen en dat ik daarmee gered zou zijn. Een maand later lieten ze toch weer weten dat de levertijd 300 dagen zou zijn....... zucht.

Albert kwam afgelopen week met een oplossing waar ik op in ben gegaan: "Ik mocht mijn oude nekbrace bij hem inleveren en met bijbetaling van mijn kant mocht ik een nieuwe kopen".

Gisteravond ff op en neer gereden naar Eeserveen om een nieuwe Moveo nekbrace uit te zoeken en aan te laten meten. Daar kreeg ik nog te horen dat er opnieuw contact was geweest met o'Neal waarbij was gevraagd "Versnel ik het productieproces als ik 200 setjes koppelstukken afneem". Daar was helaas nog geen antwoord op gegeven. De kans bestaat dat er volgende maand nieuwe koppelstukken zijn, maar aan de andere kant loop ik het risico 10 maanden te moeten wachten (wat voor mij geen optie is).

Besloten om toch een nieuwe aan te schaffen welke de Moveo Concept 2 / O'Neal Tron Solid Black geworden.





Aangezien Albert meer waren verkoopt in de offroad branche en sinds kort ook Kenda Trakmaster banden levert, heeft hij er een voorbandje bij gedaan om uit te proberen :-)



Albert heeft klantenservice hoog in het vaandel staan en neemt nu zelf het risico op zich door mijn oude nekbrace in te ruilen. Hij hoopt dat de koppelstukken toch opnieuw zullen worden geproduceerd en dan bied hij mijn oude nekbrace (welke er echt nog heel netje uit ziet) als tweedehands in de verkoop aan om zo zijn centjes weer terug te verdienen.

Vond dit toch wel de moeite waard om te vermelden. Waar vind je dit soort service nog.




Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Warme douche : Moveo - Adventure Shield
« Reactie #1 Gepost op: 23-12-2020, 12:40 »
👍🏽
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Warme douche : Moveo - Adventure Shield
« Reactie #2 Gepost op: 23-12-2020, 15:50 »
Wat ontzettend goed zeg! ( van Albert dan, O'Neill moeten zich eerst maar bewijzen ;))

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Warme douche : Moveo - Adventure Shield
« Reactie #3 Gepost op: 24-01-2021, 16:16 »
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Warme douche : Moveo - Adventure Shield
« Reactie #4 Gepost op: 25-01-2021, 16:41 »
 :) super service van Albert.
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Warme douche : Moveo - Adventure Shield
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2021, 07:13 »


Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Warme douche : Moveo - Adventure Shield
« Reactie #6 Gepost op: 22-02-2021, 09:27 »
Je maakt het spannend noppy!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Warme douche : Moveo - Adventure Shield
« Reactie #7 Gepost op: 23-02-2021, 11:39 »
Je maakt het spannend noppy!
Sorry, was op de motor dus weinig tijd Albert, er was geen icoontje voor de warme douche, dus dan maar zo!

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk