Ik heb het met een TTR600 gehad, de kickstartvariant. Toch geen bijzonder zwaargewicht.
Halfronde diepe geul, 'liaan' langs de geul pakte een stuurhelft, motor tegen de wand van de geul op, viel om met berijder, TTR met de wielen beduidend hoger dan de rest van de motor op het been. Daar was ook geen springen of wegtrappen aan, het ene moment ben je aan het rijden en het volgende moment lig je onder de motor je af te vragen wat er nou eigenlijk gebeurd was.
Gelukkig had ik wel maatjes die konden helpen, want ik had nog bewegingsvrijheid 0 en het was 'Auw auw, schiet nondeju eens op met dat ding eraf' in plaats van 'oh, wat vervelend, motor op mijn voet, hoe gaan we dat eens oplossen?'. Zo'n TTR heeft ook een knap heet oliereservoir aan de zijkant, bepaald niet prettig.
Als het een KTM van 100 kilo was geweest was het me ook niet gelukt. Of nouja, niet makkelijk in ieder geval; uiteindelijk lukt alles wel. Maar met de wieltjes een stukje omhoog is die 100 kilo nog steeds meer dan wat je kunt vertillen als je er zodanig onhandig bij ligt dat je geen kracht kunt zetten.