hmm, toch die massa... zal hem eens los/vast draaien. baat het niet, dan .
En zorgen dat er geen verf, roest of ander vervuiling tussen zit.
Als je het goed wil doen; leg een extra massa-draad naar het motorblok.
Regeling van de motor; in de versnellingsbak sensor kan je zien dat de besturing kan zien of de bak "vrij" staat, of in de eerste of tweede versnelling. Dan wordt er nooit "vol" vermogen gegeven, net als met het schakelaartje in het koppelings handle, met de koppeling "in" wordt het vermogen ook geknepen.
Post Merge: 30-04-2021, 00:07
Uit Wikipedia:
Function of a lambda probeLambda probes provide feedback to an ECU. Where applicable, gasoline, propane and natural gas engines are fitted with three-way catalysts to comply with on road vehicle emissions legislation. Using the lambda sensor signal, the ECU can operate the engine slightly rich of lambda = 1, this is the ideal operating mixture for a three way catalyst to be effective.[2] Robert Bosch GmbHintroduced the first automotive lambda probe in 1976, and it was first used by Volvo and Saab in that year. The sensors were introduced in the US from about 1979 and were required on all models of cars in many countries in Europe in 1993.
By measuring the proportion of oxygen in the remaining exhaust gas, and by knowing the volume and temperature of the air entering the cylinders amongst other things, an ECU can use look-up tables to determine the amount of fuel required to burn at the stoichiometric ratio (14.7:1 air:fuel by mass for gasoline) to ensure complete combustion.
1 kilo benzine op 15 kilo lucht, was vroeger de vuist regel.
ze hebben dus uitgevonden dat dat 14,7 Kg lucht op 1 kilo benzine moet zijn
Als je sneller wilt zijn, moet je er meer kilo's brandstof tov lucht in pompen.
Acceleratie pompen, die gewoon een dikke straal benzine in de inlaat spoten, dan gaat tie idd wel van kiet.
En de boel blijft koeler.......
Onverbrande brandstof verlaat de uitlaat. smeer film op de cilinderwand wordt verdunt, zuigerveren leuteren uit in de zuiger.
Fratsen zoals het vermogen beperken in lage versnellingen ERAF...dat bepaal ik zelf wel (heeft met E-keur te maken...)
De 3-weg regeling die de fabrikant (bij KTM Keiin) verzonnen heeft, in tact laten.
Zorg dat alles goed kan ademen, en de gassen goed weg kunnen.