Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: trial met kenteken (!) + trekhaakdrager, ossa tr300i 2013 4500,-  (gelezen 240 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Ossa 300 TRi met kenteken.  Dat kenteken maakt dat je ook buiten een trialbaan mag rijden, ook in het buitenland. Normaal is een kenteken op een trial niet mogelijk, maar Ossa had een zgn eplorer versie waar een zadel/tank/achterframe op een trialfiets werd geplaatst zodat een kenteken mogelijk was.
Dit is zeer zeldzaam, bijna uniek, en maakt dit perfect om ook legaal en verzekerd in de alpen te mogen rijden. Of gewoon in de buurt zonder een trialbaan op te moeten zoeken met licentie.
De explorer is verder gelijk aan de TR280/300 trialmotoren zonder de kit. Deze motor is door John de Geus racing volledig professioneel opgebouwd met Jitsie onderdelen voor eigen gebruik. John de Geus was fabriekmonteur voor het professionele fabrieksteam van Ossa tot 2015.
Technisch is de motor om van te smullen, 2takt met injectie, ohlins afgeveerd, alleen maar topcomponenten. Het blok is een 300cc uit 2015 met 207 uur. Bij 205 uur is het blok opnieuw opgebouwd door non stop motoren. De andere Ossa specialist in nederland, dit i.o.m. John de Geus. Deze blokken staan bekend als bomproof. Meer dan een krusaslager verslijt je niet, en zelfs daar doe je 200 uur over.
Motor is voorzien van nieuwe wiellagers rondom, waterpomp, snelstartsysteem, titanium uitlaat, jitsie wielen , voetsteunen en wat al niet meer.  Het is de lichtste trialmotor op de markt, 65 kg droog.
Heb er veel verslijtdelen bij waaronder filters, bougies remblokken remschijf, tandwielen, olie, benzinecanister met snelvuller enz . Ook heb ik er een non stop motor drager bij voor op de trekhaak.
Het is de goedkoopste motorsport die er bestaat en de meest laagdrempelige. Het is goedkoop. Je verbruikt max 2 l in een sessie van 1,5 uur. Slijtage bestaat nagenoeg niet. Het begin is eenvoudig en voor iedereen te doen. De groei haast oneindig.  Veiligheidsrisicos zijn er eigenlijk niet.
Ik heb er 4000 voor betaald 1,5 jaar geleden, mn vanwege het kenteken. Er een 1000 euro aan revisie en onderdelen tegenaan gegooid en nog eens 500 voor een drager. Ik heb er geen 10 uur mee kunnen rijden in 1,5 jaar, dat is de reden dat hij weg moet.


voor de foto's:
https://www.marktplaats.nl/v/motoren/motoren-overige-merken/m1708649994-ossa-tr-300i-trial-motor-met-kenteken-buitenkansje?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&previousPage=lr