Algemeen > GPS / Navigatie

bescheiden gps wensen en een leesbril

(1/10) > >>

Martijn:
Goedemorgen allemaal, deskundigen en liefhebbers van digitale navigatie hulpmiddelen.
Jaren heb ik met veel plezier gereden met oudere Garmins, eerst een 60 CSX en de laatste Jaren een GPSmap 62S ik gebruik ze altijd zonder kaart of met de kaart op de allerlaagste detailweergave want ik wil niets anders dan de track volgen, als ik de weg kwijt ben pak ik mijn smartphone wel want google brengt je overal.
Nu is dat schermpje van die 62S zo klein dat ik tegenwoordig met een leesbril moet rijden en dat is natuurlijk niet handig, is er een oplossing, bestaat er een groot contrastrijk scherm zonder al teveel fratsen waar je gewoon een track op kunt volgen?
Een Tripy heb ik geprobeerd maar die is echt allen geschikt voor tracks die voor een Tripy gemaakt zijn en dan is hij ook echt geweldig maar de combi GPX, Mac, Tripy werkt helaas niet bevredigend.
Zou een Galaxy active tablet een oplossing zijn? ik lees her en der dat er apps zijn waarmee je tracks kunt rijden en dat scherm is in elk geval groot.
Ik zie de tips graag komen.

groet, Martijn

propje:
Een tablet of mobiel die heb je ook al in 6 inch.
Mijn blackvieuwvis ik meen 5.5 inch.
Nadeel van tablet en phone.
Handschoen uit tikken handschoen aan en weer wegrijden.
Ik kan er niet tegen.
Nu heeft Carbe itter een joystick
€200 ofzo waarmee je basisbewegingen op je scherm kan uitvoeren.


Tablet is zomaar 400€
Garmin montana 700 is ook groter als mijn oude montana.
Ook duur.





Cappie:

--- Citaat van: Martijn op 01-06-2021, 09:24 ---
Zou een Galaxy active tablet een oplossing zijn? ik lees her en der dat er apps zijn waarmee je tracks kunt rijden en dat scherm is in elk geval groot.
Ik zie de tips graag komen.

groet, Martijn

--- Einde van citaat ---


Hi Martijn,


Hier zelfde probleem, ik heb nu een samsung active tab 1 op de modderbrommer werkt super met alle apps en instellingen maar heb geen idee of dit een beetje gaat lukken met het volgen van de track (vooral in het zonlicht heb ik mijn twijfels maar we gaan het meemaken.)


Groet Frank

Matje:

--- Citaat van: propje op 01-06-2021, 10:17 ---...
Nadeel van tablet en phone.
Handschoen uit tikken handschoen aan en weer wegrijden.
Ik kan er niet tegen.
.....

--- Einde van citaat ---
Al jaren gebruik ik een rugged smartfoon.
Eerst een Nomu, sinds kort heb ik ook een Ulefone.
Die laatste heeft een "gloves mode" en dat werkt heel aardig met handschoenen.

Mogelijk niet met alle handschoenen, ik heb het niet uitgebreid getest.

patrick2wd:

--- Citaat van: Martijn op 01-06-2021, 09:24 ---Goedemorgen allemaal, deskundigen en liefhebbers van digitale navigatie hulpmiddelen.
Jaren heb ik met veel plezier gereden met oudere Garmins, eerst een 60 CSX en de laatste Jaren een GPSmap 62S ik gebruik ze altijd zonder kaart of met de kaart op de allerlaagste detailweergave want ik wil niets anders dan de track volgen, als ik de weg kwijt ben pak ik mijn smartphone wel want google brengt je overal.
Nu is dat schermpje van die 62S zo klein dat ik tegenwoordig met een leesbril moet rijden en dat is natuurlijk niet handig, is er een oplossing, bestaat er een groot contrastrijk scherm zonder al teveel fratsen waar je gewoon een track op kunt volgen?
Een Tripy heb ik geprobeerd maar die is echt allen geschikt voor tracks die voor een Tripy gemaakt zijn en dan is hij ook echt geweldig maar de combi GPX, Mac, Tripy werkt helaas niet bevredigend.
Zou een Galaxy active tablet een oplossing zijn? ik lees her en der dat er apps zijn waarmee je tracks kunt rijden en dat scherm is in elk geval groot.
Ik zie de tips graag komen.

groet, Martijn

--- Einde van citaat ---


ik ben hier ook naar aan het kijken,
maar er nog niet over uit of een tab 2 of 3 interessanter is.
beide (active) modellen zijn 8inch.
verschil is (meen ik) geheugen..
maar dat weet @didado wel... (toch?)


over de CI afstandsbediening heb je twee modellen..
duurdere lijkt mij te duur evenals t tablet van CI .
er bestaat wel een rammount vd active, die de boel op kan laden..


🤔

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie