Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: MSR Velo  (gelezen 8392 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
MSR Velo
« Gepost op: 09-05-2005, 09:28 »
Tijdens het Motortrotterweekend zijn er veel mensen bij onze tent wezen buurten. Velen waren wel geinteresseerd in het model, vandaar dat ik hier wat productinfo over de tent plaats:

       
Meer info op: http://msrcorp.com/tents/velo.asp

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: MSR Velo
« Reactie #1 Gepost op: 09-05-2005, 11:01 »
Goeie rubriek man!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: MSR Velo
« Reactie #2 Gepost op: 09-05-2005, 20:17 »
lol.. ik zat hier net een Excel file te maken met alle 2 a 3 persoons tenten tot zo'n 4,5 kg en met een redelijk grote voortent.

tis een hele lijst aan het worden!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: MSR Velo
« Reactie #3 Gepost op: 09-05-2005, 23:15 »
Kun je strax lekker gaan stepen op aantal haringen en de prijs..  ;D  heb je Helsport al bekeken (http://www.helsport.no/EN/default.asp)? Die hebben wij hiervoor gehad: de isfjell 2: supertent!

Oh ja, de ideale tent bestaat niet.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: MSR Velo
« Reactie #4 Gepost op: 10-05-2005, 00:43 »
Oh ja, de ideale tent bestaat niet.

jawel hoor, maar niemand maakt hem  ;D ;)

effe serieus: Ik vind de Velo best dicht bij ideaal, nadeel vindik de pakmaat: Er zijn maar erg weinig tenten die in een koffer passen, dus laten we zeggen <45 cm!
Bijna alle boogtenten zijn 50 to 60 cm, vanwege de boogstok lengte.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: MSR Velo
« Reactie #5 Gepost op: 10-05-2005, 08:44 »
Ik heb laatst bij iemand een tent gezien waar ik wel wat in zag. Binnen en buitentent hangen al aan elkaar. Stokken rechtknikken en borgen en je tent staat. Ook als het regent blijft je tent hierdoor van binnen droog. Die tent stond bijna net zo snel als mijn Louis sponsortentje zonder buitenzeil.
Het merk klonk Scandinavisch (zoals vele goede merken), weet iemand wat ik bedoel?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: MSR Velo
« Reactie #6 Gepost op: 10-05-2005, 08:57 »
Twin Brothers hebben zo'n paraplutent. Die kunnen je er vast meer over vertellen......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: MSR Velo
« Reactie #7 Gepost op: 11-05-2005, 00:19 »
Fjallraven heeft binnen en buitentent verbonden.

maken voor mij ook wel zo'n beetje de mooiste tent:
http://www.fjallraven.se/spring2005/en/52013.htm

gewicht, pakmaat en slaaplengte mooi.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: MSR Velo
« Reactie #8 Gepost op: 11-05-2005, 19:48 »
Ik heb laatst bij iemand een tent gezien waar ik wel wat in zag. Binnen en buitentent hangen al aan elkaar. Stokken rechtknikken en borgen en je tent staat. Ook als het regent blijft je tent hierdoor van binnen droog. Die tent stond bijna net zo snel als mijn Louis sponsortentje zonder buitenzeil.
Het merk klonk Scandinavisch (zoals vele goede merken), weet iemand wat ik bedoel?

Wil je'n warmweer tent dan moet de binnentent alleen kunnen staan (zonder buitentent) wil je een europa tent, dan is het handig als je de binnenboel droog kunt opruimten terwijl je de buitentent laat staan. Als de binnentent permanent aan de buitentent vastzit, is je binnentent dus ook altijd nat als je de tent opruimt. Geeft nix als je altijd vanuit je kampeerplek naar huis rijdt, maar als je rondtrekt kijkt mij dat persoonlijk erg onhandig in ons europese klimaat. Er zijn diverse merken waarbij je de binnentent als je wilt kunt laten zitten in je tent, maar er ook uit kunt halen als je buitentent nog staat (Hilleberg, Helsport, Lowlands, birdland, etc.). Nadeel is wel dat de binnentent dus niet op zichzelf kan worden opgezet. Een tent waarbij dat wel kan, wil je liever niet in de regen opzetten, omdat dan je binnentent nat wordt voordat je de buitentent erover heen hebt liggen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: MSR Velo
« Reactie #9 Gepost op: 11-05-2005, 22:30 »
Kort om: een hele hoop dilemma´s.
Wij hebben zelf een tunneltent van NorthFace met binentent die altijd in de buitentent blijft, regen, sneeuw of zon. Geen enkel probleem. Zo storm vast als wat, lekker ruim, niet al te zwaar, enz............

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: MSR Velo
« Reactie #10 Gepost op: 12-05-2005, 11:41 »
Hilleberg www.hilleberg.com maakt erg mooi en duurzame tenten. Je kunt de binnen en buitentent aan elkaar laten zitten of los van elkaar opzetten. Elke configurati mogelijk.

Ik heb er zelf twee: een Staika en een Nallo 2:

Die Nallo 2 heb ik al 12 jaar en is nog helemaal perfect (2 persoons, 1,9 kilo); gebruik hem op solo reizen. Staat snel. Inmiddels heb ik zelf een andere binnentent gemaakt/gebouwd zodat ik een grotere luifel heb om in te koken. Binnentent is ook los op te zetten of met wat creativiteit te gebruiken als klamboo in een hotelkamer

De Staika (2 persoons, 3,2 kilo) is wat groter en steviger en gaat (ging :'() mee op duo reizen, heeft geen haringen nodig dus prima voor in de woestijn; perfect voor Marokko, IJsland of een verlaten parkeerplaats; Touratech gebruikt hem veel voor zijn promo-reizen. Binnentent is ook los op te zetten.

North Face heb ik ook goede ervanringen mee. Nadeel van Amerikaanse tentmerken vind ik dat je meestal eerst de binnentent (in de regen) moet opzetten. Noord Europese tentmerken zijn daarin wat flexibeler en daarom beter in regenachtige streken te gebruiken.

Op 4 en 5 juni is er in Utrecht bij Ikea een grote tentenshow met lichtgewicht tentjes. Daar kun je ze allemaal vinden. En anders even bij www.bever.nl of www.zwerfkei.nl langs.

Maarten
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: MSR Velo
« Reactie #11 Gepost op: 12-05-2005, 17:57 »
Hilleberg www.hilleberg.com maakt erg mooi en duurzame tenten.

De Staika (2 persoons, 3,2 kilo) is wat groter en steviger en gaat (ging :'() mee op duo reizen, heeft geen haringen nodig dus prima voor in de woestijn; perfect voor Marokko, IJsland of een verlaten parkeerplaats; Touratech gebruikt hem veel voor zijn promo-reizen. Binnentent is ook los op te zetten.


Ja man, daar koop je bijna een nieuwe motor voor!   ;D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: MSR Velo
« Reactie #12 Gepost op: 13-05-2005, 12:05 »
Yep, klopt. Daarom heb ik destijds na mijn nieuwe Hilleberg en 2de hands 10 jaar oude motor gekocht ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: MSR Velo
« Reactie #13 Gepost op: 13-05-2005, 14:45 »
Hmm, bij mij zijn ze allebei 2e hands   :-\
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: MSR Velo
« Reactie #14 Gepost op: 21-06-2005, 20:05 »
Ik maak gebruik van een The North Face, Tadpole 23 tent. Deze, ze zeggen 2 maar ik ben van mening 1.5 persoons tent is een tropentent wat betekend dat de binnentent, een soort van muskieten net, blijft staan zonder buitentent. Ook kan er voor gekozen worden om de buitentent wel te monteren maar deze over de binnentent te rollen zodat je toch de koeling krijgt maar bij een stortbui de tent binnen een paar seconden waterklaar hebt.

Het opzetten stelt niet veel voor. Drie alu stokken zorgen er voor dat het geheel binnen een paar minuten staat. De buitentent wordt aan de binnentent gehaakt en is makkelijk spanbaar met de geleverde riemen.

De twee kruisstokken glijden door een sleuf gemaakt van het zelfde materiaal als de tent. De voorstok moet ingehaakt worden met snelsluit plastic klipjes. Het nadeel van dit systeem is dat deze haakjes de buitentent op den duur kunnen beschadigen.

De binnentent blijft staan zonder haringen wat erg gemakkelijk is op een rots- of zandondergrond. De buitentent kan hier omheen gehaakt worden maar heeft, om de voortent te gebruiken, twee haringen nodig.

Het pakformaat is erg klein 55 bij 16cm en met zijn 2.3 kg niet overdreven zwaar. De tent is uitgevoerd met een soort van compressiezak en is daardoor gemakkelijk te pakken.

De 1.5 grootte van de tent zorgt er net genoeg ruimte is voor 1 persoon en bagage. Toch, het houd niet over. De opening in de voortent zit langzij en is iets open aan de top. Een mooie plek om ook tijdens druilerig weer een wame maaltijd uit de wind te koken zonder dat je de tent bij de brandverzekering hoeft te claimen.

De ventilatiemogelijkheden zijn goed en dankzij de hogere randen van de buitentent is er altijd voldoende frisse lucht.

De tent zit zo om de 230 euro en gezien de gebruikte materialen een goede concurrent maakt.

http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?productId=3435

p.s. Alu stokken blijken tijdens veel gebruik beter te zijn dan de fiber uitvoering. Het fiber splintert en kan er voor zorgen dat de buitendoek beschadigt. Ik hoorde dit tijdens de voorbereiding en was hier zelf nooit op gekomen. Misschien is het een goede overwegingstip voor een aankoop.