Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: xt500 en marokko/mauritanie  (gelezen 1344 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
xt500 en marokko/mauritanie
« Gepost op: 10-01-2006, 15:54 »
hoi!

Ik heb een xt500 en ben deze een beetje aan het aanpassen (grotere tank, kisten er op, extra nokassmering enz). Ik zou graag een maand afrika ingaan, ik heb nog geen concrete plannen en ben gewoon bezig met verzamelen van informatie.

Hoe gevaarlijk is het om door landen zoals Marokko en Mauritanie te reizen? (senegal denk ik niet te halen op een eerste trip) ik ben onervaren en weet weinig van Afrika, kan je er met engels goed terecht? aanraders/afraders. Hoe is het om alleen te reizen? Is het moeilijk om brandstof te krijgen? Voor Marokko heb je geen visum nodig maar voor Mauritanie wel, is die moeilijk te verkrijgen? (ooit ergens gelezen/gehoord over die visums maar of het klopt weet ik niet zeker)

Hoe zit het qua ziektes en inentingen, heb je een inenting nodig? (volgens mij niet maar vragen kan geen kwaad) en hoe beviel het jullie om (alleen) rond te reizen in deze landen?

Ik ga op een xt500 omdat hij zeer makkelijk in onderhoud is en er weinig aan kapot kan. Het is een lichtgewicht machine en haast heb ik niet. Vooral het brandstofverbruik maakt me blij :p (minimaal 1 op 20 en vaak 1 op 25 bij +/- 90 kmh)

Natuurlijk denk ik niet dat ik de Parijs-Dakar met 2 vingers in me neus uitrij dus ik zal geen onmogelijke woestijnen induiken

Het lijkt me leuk om samen te reizen maar ik ken niemand met een enduro. Ik ga dus uit van een soloreis (Remie :p)

Alvast bedankt voor jullie kundige adviezen ;)

Guus

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: xt500 en marokko/mauritanie
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2006, 16:05 »
Hoe gevaarlijk is het om door landen zoals Marokko en Mauritanie te reizen? (senegal denk ik niet te halen op een eerste trip) ik ben onervaren en weet weinig van Afrika, kan je er met engels goed terecht? aanraders/afraders. Hoe is het om alleen te reizen? Is het moeilijk om brandstof te krijgen? Voor Marokko heb je geen visum nodig maar voor Mauritanie wel, is die moeilijk te verkrijgen? (ooit ergens gelezen/gehoord over die visums maar of het klopt weet ik niet zeker)

Hoe zit het qua ziektes en inentingen, heb je een inenting nodig? (volgens mij niet maar vragen kan geen kwaad) en hoe beviel het jullie om (alleen) rond te reizen in deze landen?


He Guus,


Om maar ff wat antwoorden te geven:
1. Zo gevaarlijk als je het zelf maakt: mensen zijn aardig, eten is goed, veel overnachtingsplekken, wegen zijn redelijk, geen oorlogen ofzo en wild kamperen kan bijna overal;
2. Engels alleen in Gambia, de rest is Frans. En zo spreken dan ook geen woord engels...
3. Brandstof is geen probleem, zeker niet in Marokko. Als je in mauretanie van Nouackchott naar Nouadibou wilt rijden heb je wel voor 600 km. brandstof nodig, maar op de campings in Nouackchott kun je vaak wel aanhaken bij een groepje die dan je eten en je brandstof meeneemt (je moet dan ook voor 3/4 dagen water en eten meenemen, anders met de trein naar Atar);
4. T't schijnt dat je als je alleen reist (ik heb het met z'n 2-en gedaan: www.motorbikes2africa.nl) je heel snel mensen ontmoet.
5. Visum voor Mauretanie aan de grens, maar check ff www.horizonsunlimited.com voor de laatste info (wel Engels  ;))
6. Geen inentingen nodig: gewoon geen water uit de kraan drinken en je eten en drinken niet delen met locals als je er daarna ook zelf nog wat van wilt...

Als je meer wilt weten: meel maar

Doei en heel veel plezier!
Corné

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: xt500 en marokko/mauritanie
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2006, 17:27 »

Het lijkt me leuk om samen te reizen maar ik ken niemand met een enduro...
Guus


Guus,

Welkom hier. Nu heb je er in een klap 250 kennissen bij met een all-road :)

Maarten
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...