Wat is de ideale gewichtsverdeling tussen voor-, en achterwiel?
Eventueel met volle tank of lege tank. Zijn hier richtlijnen voor?
Want ik wil mijn 990 adventure lichter maken aan de voorkant, maar wat is licht en wat is zwaar?
Bij een 990 Adventure is er weinig te strippen aan de voorkant.
Standaard setup zijn ze voor en achter op de kg precies (heb ik gewogen) even zwaar.
Aan de achterkant is een boel te winnen. Enkele demper, zware originele kofferrek naar Givi setje enz enz.
ABS kan er af (staat bij mij op de planning).
Voorkant zou je om kunnen bouwen naar een 1 zijdige remklauw, maar niet erg veel te winnen.
Ook kun je de accu vervangen voor een Lithium ion model, zit voor onder het motorblok en win je ca 3 kg, staat ook bij mij op de planning.
Voordat ik op vakantie ging heb ik hem gewogen en kwam ik met een volle tank, 5L jerrycan achterop en 2 koffers vol (kampeer)bagage op 255 kg.
Het overgrote deel van de reis was de jerrycan leeg dus die 5 kg mag er af. De koffers zaten tesamen (uit m'n hoofd) op ca 25 kg Dus mijn afgetankte 990 zat op ca 225 kg, daar zijn nu ca 5 kg's van af na het verwijderen van de waardeloze touratech valbeugels (richten alleen maar schade aan) en de jerrycan + bevestiging.
Ik zal m binnenkort eens wegen en toch eens achter een Lithium ion accu en een setje 950 remleidingen aan, dan moet het toch wel naar de 215kg afgetankt gaan.