Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Helmcamera  (gelezen 94501 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Helmcamera
« Reactie #30 Gepost op: 04-01-2007, 21:03 »
Maar dat snapt dat cameraatje niet volgens de handleiding  ::)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Helmcamera
« Reactie #31 Gepost op: 04-01-2007, 21:33 »
Helaas niet nee, anders was de toekomst nog beter:

Citaat
Sandisk presenteert 32GB flashdisk

Sandisk heeft vandaag een zogenaamde 'solid state drive' met een capaciteit van 32GB op de markt gebracht. Het bedrijf hoopt met deze schijven, waarbij data op nand-flashgeheugen wordt opgeslagen, notebooks sneller en betrouwbaarder te maken.

Nog niet in het SD-card formaat, maar het begin is er....

Offline member

  • HP2
  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: Helmcamera
« Reactie #32 Gepost op: 09-01-2007, 17:08 »
Samengevat:
Als je je filmpjes dus ook wil gaan bewerken en er een redelijke kwaliteit DVD van wil bakken vallen alle formaten kleiner dan 720 x 576 en minder dan 25 frames/seconde dus af!
Camera's met DV-tapejes zijn nog steeds de meest geschikte camera's als je goede kwaliteit wilt om nog te kunnen bewerken, zeker in combinatie met gemakkelijke en goedkope opslag onderweg.

Als je verder niet gaat bewerken of een beetje kwaliteitsverlies op de koop toe wil nemen is een hrddisk of DVD camera (in MPEG formaat) ook prima maar wel 25 fps
Als je je filmpje alleen op de pc wil bekijken of op YouTube kwijt wil is minder dan 25 frames/seconde ook prima.

Peter

Ik ben ook een redelijk fanatiek bewerker en wil hier toch wel wat aan toevoegen. Technisch gezien heb je gelijk. Maar: zoals G-Spot al aangaf, is zo'n videocamera met bandjes toch wat kwetsbaar. En ook niet echt handig te bedienen. Daarnaast ben je met een helmetcam aangesloten op je miniDV-camcorder toch al consessies aan het doen op gebied van de kwaliteit he? De resolutie en lichtsterkte van die dingetjes zijn toch vrijwel altijd minder dan wat je camcordertje kan.

Ik heb zelf een Archos AV500 harddiskrecordertje en die slaat dus in DIVX AVI op. Gecomprimeerd ja en kwalitatief duidelijk minder dan DV beelden. Toch vind ik die Archos wel een fijn ding. Ik moet (nog steeds) wel die kabelzooi een beetje fatsoeneren maar dan is het helemaal feest. Ik kan er 20 uur mee opnemen voor ie vol is. De meeste ritjes duren niet zo lang

Verder: dat ATC2K-ding is ook een heel interessante optie. Nóg handiger dan die Archos en beter bedienbaar.

Ik denk zelf overigens uit ervaring dat niemand heel erg zal klagen over de kwaliteit. Het is met name leuk om jezelf terug te zien.
Met vriendelijke groet,

Albert J. Siemers

"Assumption is the mother of all fuck-ups"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Helmcamera
« Reactie #33 Gepost op: 09-01-2007, 17:26 »
Zoals elke IT-er zal beamen: een harddisk is gevoeliger als een tape. Zeer zeker bij het gebruik waar wij het over hebben (trillingen/klappen).

Uiteraard is het wel makelijker te sharen vanaf een harddisk, en zeker als je het voor publicatie op internet niet ook nog eens hoeft te converteren. 1 uur film op DV kwaliteit is namelijk 10 a 12 GB.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Helmcamera
« Reactie #34 Gepost op: 09-01-2007, 18:29 »
Zoals elke IT-er zal beamen: een harddisk is gevoeliger als een tape. Zeer zeker bij het gebruik waar wij het over hebben (trillingen/klappen).

nou die Archos is specifiek voor het doel ingezet en wordt op de site van http://www.x-sportscam.nl/ ook veelvuldig gebruikt
De huidige generatie hdd's (zoals laptops) ed kunnen behoorlijke trillingen hebben hoor. Als ik zie wat mijn laptop zo af en toe moet doorstaan.
Die klappen valt wel mee. Je draagt die archos in je jas.

Anyway  mocht ik de pegels ervoor hebben wordt het zeker de Archos met een x-sportcam.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Helmcamera
« Reactie #35 Gepost op: 09-01-2007, 18:46 »
Ik zou gaan voor een tape, volgens mij zie je tegenwoordig niet veel verschil meer in beeldkwaliteit. En voordeel van een tape is, dat je de tape na een daggie film in de tas doet, nieuwe tape erin en verder filmen, heb je de gemaakte beelden in elk geval veilig. Ik heb ook 3 kleine cf kaartjes voor mijn fotocamera ipv 1 grote. Mij mening is niet bindend. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Helmcamera
« Reactie #36 Gepost op: 09-01-2007, 18:54 »
Harddisk shock bestendigheid is al >60G voor normale computer drives.... voor mobile applicaties nog wat groter!


Offline member

  • HP2
  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: Helmcamera
« Reactie #37 Gepost op: 10-01-2007, 16:20 »
op de site van http://www.x-sportscam.nl/

dank voor de reminder, ik moet ook nog wat naar die site opsturen, had ik Robert beloofd  :D
Met vriendelijke groet,

Albert J. Siemers

"Assumption is the mother of all fuck-ups"

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Helmcamera
« Reactie #38 Gepost op: 26-01-2007, 15:49 »
Ik heb een minidv camera met av in en een losse lens. Werkt goed alleen zit er een hele bundel kabels aan wat wat lastig om mee te nemen. Op het moment zit ik te wachten tot deze geleverd wordt


een cam met sd cards en 2 aa batterijen.

ATC2K

Hebbie um al?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Helmcamera
« Reactie #39 Gepost op: 26-01-2007, 16:15 »
Ja, woensdag binnen gekregen en woensdagavond mee gekart, Helaas was het licht daar heel slecht dus is de film wat donker geworden. Ook met de andere helmetcam gereden daar en die kon het donker iets beter aan.

De camera heeft een leuk formaat en is makkelijk te bedienen, knopjes voor aan/uit en menu vergt wat kracht en geduld. Je zal het niet per ongeluk uitdrukken. Beeld ziet er goed uit overdag. PC herkende de camera zonder problemen. Beeld is in AVI zo op de pc te zetten en te importeren in Pinnacle studio 10. Ook was de camera zo op de tv aan te sluiten doormiddel van de meegeleverde kabels.
Ze gaan mee naar Heerde om daar wat te spelen ermee. Doormiddel van een rubberband zijn ze zo op een crosshelm gemonteerd. Hoe we ze op de intergraalhelmen moeten monteren moet ik nog ff uitzoeken.
1 camera heeft nu een 1gb kaart en de andere een 2gb. Voor Heerde proberen we nog of een 4gb kaart wordt herkent door de camera, die moet goed zijn voor 2 uur film. Nu alleen uitvinden hoe lang de camera op 2 normale AA batterijen werkt. Anders ga ik op zoek naar AA lithium batterijen, die gaan 4 keer zo lang mee.



Totale kosten rond de 120 euro incl douane en verzendkosten.  Lang leve de goede koers van de dollar  :D

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Helmcamera
« Reactie #40 Gepost op: 26-01-2007, 16:24 »
Totale kosten rond de 120 euro incl douane en verzendkosten.  Lang leve de goede koers van de dollar  :D

Da's heeeel schappelijk....waar heb je 'm besteld, bij die link die je er bij had staan?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Helmcamera
« Reactie #41 Gepost op: 26-01-2007, 16:29 »
Bij office centre hebben ze vanaf morgen 2GB SD-kaartjes voor 19 euri ex btw (=22,61 incl), misschien maar ff wat halen alvast.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Helmcamera
« Reactie #42 Gepost op: 26-01-2007, 16:31 »
Ik heb er 2 hier besteld. Was toen $95 per stuk kwijt, $62 verzendkosten (die ik met paul deel)

http://www.digitalphotographystuff.com/DPSPROD-43415.html

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Helmcamera
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2007, 17:10 »
Wat is dit dan ?? Volgens mij compleet systeempje, en makkelijk mee te nemen.

https://www.rflimited.com/Site.asp?CID=3

Groets Erik La B.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: Helmcamera
« Reactie #44 Gepost op: 26-01-2007, 19:16 »
Ja, woensdag binnen gekregen en woensdagavond mee gekart, Helaas was het licht daar heel slecht dus is de film wat donker geworden. Ook met de andere helmetcam gereden daar en die kon het donker iets beter aan.

De camera heeft een leuk formaat en is makkelijk te bedienen, knopjes voor aan/uit en menu vergt wat kracht en geduld. Je zal het niet per ongeluk uitdrukken. Beeld ziet er goed uit overdag. PC herkende de camera zonder problemen. Beeld is in AVI zo op de pc te zetten en te importeren in Pinnacle studio 10. Ook was de camera zo op de tv aan te sluiten doormiddel van de meegeleverde kabels.
Ze gaan mee naar Heerde om daar wat te spelen ermee. Doormiddel van een rubberband zijn ze zo op een crosshelm gemonteerd. Hoe we ze op de intergraalhelmen moeten monteren moet ik nog ff uitzoeken.
1 camera heeft nu een 1gb kaart en de andere een 2gb. Voor Heerde proberen we nog of een 4gb kaart wordt herkent door de camera, die moet goed zijn voor 2 uur film. Nu alleen uitvinden hoe lang de camera op 2 normale AA batterijen werkt. Anders ga ik op zoek naar AA lithium batterijen, die gaan 4 keer zo lang mee.



Totale kosten rond de 120 euro incl douane en verzendkosten.  Lang leve de goede koers van de dollar  :D

klinkt goed!
FF het beeldmateriaal afwachten, maar het is een eenvoudig systeem, redelijk hufterproof, dus klinkt goed.

Staat op het moment in Back-order.

Als iemand hem ook besteld, dan hou ik me aanbevolen, scheelt ook in verzendkosten  8)
Sweaty, muddy, but happy