Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013  (gelezen 29500 keer)

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1531
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #60 Gepost op: 10-09-2013, 20:41 »
Als je je niet aanmeldt toch ?
Of niet aanmeldt en wel komt.
Of.. ;D
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #61 Gepost op: 10-09-2013, 21:46 »
Als je je niet aanmeldt toch ?
Of niet aanmeldt en wel komt.
Of.. ;D

 ::) helder
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #62 Gepost op: 11-09-2013, 00:07 »
pff sorry hoor, maar ik zie het forum de laatste jaren afglijden van vrijheid/blijheid/naastenliefde naar een forum waar we het al gaan hebben over het straffen van mensen die ritjes af moeten zeggen omdat ze wel van te voren in MOETEN schrijven omdat ze anders ZEKER achter het net vissen omdat de inschrijving alweer vol is voordat ze zeker weten of ze vrij zijn/kunnen krijgen  ::)


voor de dingen waar kosten voor zijn gemaakt (onderdak, camping, eten) lijkt het me normaal om alvast een aanbetaling te vragen zodat je niet alles zelf voor hoeft te schieten, maar voor de rest?


lijkt wel gelijk te lopen met de tendens in de rest van NL: we zijn allemaal zeurpieten geworden....

Je vist in de huidige situatie achter het net, terwijl er ter gelijkertijd ''te weinig'' mensen op de activiteit komen. Je wilt eigenlijk dat 100% van de (geaccepteerde) aanmeldingen op komt dagen toch? Of is dat heel raar.

Verder vind ik als mensen zeggen dat ze komen, en dat dus ook doen, dat die meer recht hebben als iemand die ''misschien'' kan.

Voor de rest is het nog prima denk ik, alleen soms nadenken hoe het anders of beter kan is niet mis, en misstanden oplossen is ook prima toch? Je kunt ook alles negeren en zaken zoals ook voor de brabo en ms1k besproken zijn niet doen, alleen denk ik dat je op een gegeven moment dan ook geen organisatoren meer overhoud, voor hun moet het ook leuk blijven.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #63 Gepost op: 11-09-2013, 08:42 »
Nou, medunkt dat je wens in vervulling is gegaan :-X 8)

Tja, ik denk dat ik me toch maar af moet melden :-X .
Neeee, geintje geintje, ik kom net als vorig jaar, ook al regent het pijpenstelen.

Inschrijven blijft een lastig verhaal. De datum voor deze rit heb ik helemaal afgeblokt in de agenda, maar dat is niet voor iedereen mogelijk. Alleen als ik echt een goede reden heb kom ik niet. Niet als ik bijv. vergeten ben mijn sokken te wassen.

Bij de Brabo weet ik niet zeker of ik kan. Daar sta ik ver op de reservelijst, maar zou het kunnen dat ik toch mee kan door alle afzeggingen. Maar dan nog kan het dat ik zelf afzeg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #64 Gepost op: 11-09-2013, 10:23 »
Dan is de oplossing toch om twee inschrijflijsten bij te houden?

1. Gewone lijst
2. Reserve lijst

Je zou gewoon moeten kunnen aangeven bij je inschrijving dat je opteert voor de reservelijst, waardoor je aangeeft dat je hopelijk kunt, maar 't niet zeker weet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #65 Gepost op: 11-09-2013, 10:36 »
Dan hou je de drive om op de gewone lijst in te schrijven om toch maar zeker te zijn van een plekje voor het geval je wel kunt.


Ik vind het voorstel van Floor wel een goeie. Plekjes uitdelen op volgorde van aanmelden met wat meer duidelijkheid over de kans of je wel of niet komt. Houdt de boel ook een beetje meer vrijblijvend. We zijn tenslotte wel met onze hobby bezig, het moet niet op werken gaan lijken.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #66 Gepost op: 11-09-2013, 18:57 »
Als ik mijn afmelding niet meereken  :stupid:  van de gehele tocht vanwege eea wil ik wel wat melden.


Ik heb echt heel veel respons gehad, maar uiteindelijk waren er paar echt serieuze mensen tussen dwz ipv 40 stuks een stuk of 12.


Er waren ook een paar zeer onbeschofte mensen tussen die mij een pm via arm forum stuurden van waar is de startplek, waar is de gpx route en bekijk mijn profiel maar en stuur daar de gpx route maar naar toe. Wellicht Nsb Staatsbosbeheer profiel ::) 


Ik denk dat fora de plek zijn om mensen te ontmoeten en zelf op basis van ervaring mensen wel en niet met je route te laten kennismaken.

Via de mail zomaar ga ik mijn route iig niet zomaar weer aan een bovengenoemde persoon of  instantie sturen. Voordat je het weet staat NSB staatsbosbeheer Natuurmonumenen maffia er weer een paar bordjes in. En daar is Nederland mijns inziens te klein voor geworden!


Enjoy

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1531
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #67 Gepost op: 11-09-2013, 19:09 »

Check ook: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=17104.0

Daar vindt geen inschrijving plaats.
Er is alleen de mogelijkheid om mee te gaan als mensen zélf een actieve
bijdrage leveren. Mijns inziens is dat de toekomst. Zo zorg je dat de
actieve leden op het forum in de praktijk ook aktief zijn en dan heb je
geen meerijders. De "ondankbaren" zijn altijd degene die last minute
mee wil doen (nee niet martijn, die komt met eten als hij zelf niet rijdt)
en dan verwacht dat alles wel naar zijn hand wordt gezet.

Een uitzetter, controleur of orga hoor je nooit.

Zeg je daarvan crazybond ?
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #68 Gepost op: 12-09-2013, 12:29 »
Maar gaat het werken?
Ik zou best wat zinnigs willen bijdragen, maar wat is handig? Tracks heb ik niet van het noorden, ik wil wel die kant opkomen om een stuk te controleren, maar ik heb zelf geen track liggen en heb te weinig inzicht in die tracks daar om maarzo een stuk te gaan rijden/verkennen. (+ dat ik iig 150 km aan- afrijd route heb). Dus wat de route betreft weinig inpunt van mijn kant. Verder wil ik wel koken, maar ik kom met de motor naar de startplek (geen auto + aanhanger tot mn beschikking voor een weekend), dus het is moeilijk om kookspul mee te nemen. Kan hout meenemen voor een houtvuurtje, maar dat geeft hetzelfde probleem als hierboven.
Ik wil wel stukken van de track netjes knippen plakken in mapsource maar daarvoor is vertrouwen nodig van de route uitzetter (mss ga ik er alsnog wel met de route vandoor  ::) ) en eigenlijk mss ook niet echt handig aangezien ik het gebied niet ken.
Misschien kan ik een leuke camping zoeken oid...? Of voor het algemeen vermaak zorgen (waaaaaar is die sloot?  8) )..?
 
Andere opties...?
 
En dat is niet alleen voor mij, maar ook voor de 40 andere mogelijke inschrijvers...
 
Ik vind het idee leuk en het lijkt me een goed uitgangspunt, maar ik denk dat het moeilijk is om het volledig op deze manier ten uitvoer te brengen. Ofvergeetikiets?

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1531
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #69 Gepost op: 12-09-2013, 12:49 »
Dan wordt het lokaal.
Ik heb nu iemand die een track heeft tot overijssel, kun jij je vast mee redden.
Brabanders kunnen dan niet meedoen, maar meestal komen die ook niet voor
een 1 dags iets naar het noorden.
En die verrekte westerlingen vinden alles ver als het voorbij Utrecht is  ;D
Maar onze infrastructuur en bedrijven zijn nog neerlandsch trotsch ipv chinees
Oh, wijk ik af ?
 
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #70 Gepost op: 12-09-2013, 13:03 »

Check ook: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=17104.0

Daar vindt geen inschrijving plaats.
Er is alleen de mogelijkheid om mee te gaan als mensen zélf een actieve
bijdrage leveren. Mijns inziens is dat de toekomst. Zo zorg je dat de
actieve leden op het forum in de praktijk ook aktief zijn en dan heb je
geen meerijders. De "ondankbaren" zijn altijd degene die last minute
mee wil doen (nee niet martijn, die komt met eten als hij zelf niet rijdt)
en dan verwacht dat alles wel naar zijn hand wordt gezet.

Een uitzetter, controleur of orga hoor je nooit.

Zeg je daarvan crazybond ?

Idee is opzich prima denk ik, kun je dan ook veel vaker doen ipv een bepaalde datum natuurlijk.

Bezwaren zie floor. Ik heb geen routes, en kom daar zo 123 ook niet aan. Handhaaf zelf de regel dat ik niet alleen rijd, en heb niemand waarmee ik samen rijd hier. Dus paar dagen erin steken om wat te vinden gaat niet echt lukken. Ook geen auto, dus andere zooi meenemen wordt moeilijk.

Maargoed dan schrijf ik me dus niet in (wat ook niet kan).
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #71 Gepost op: 12-09-2013, 13:10 »

Maar onze infrastructuur en bedrijven zijn nog neerlandsch trotsch ipv chinees
Oh, wijk ik af ?

Mwah. Kwenie.
Neerlandsch trots is tenslotte enorm belangrijk. Heerlijk rondrijden op eigen infrastructuur. Beter dan de chinese infrastructuur in Afrika eo: toplaagje asfalt, wat een jaar mooi blijft liggen., daarna kun je beter je eigen tracks zoeken langs de weg ipv erop. Je bent dan dus weer bezig je eigen tracks te maken en ben je weer op het punt waar je zijn wilde.
Dus nee, je week niet af.
 
Maar dan wordt het een lokaal idd. Heeft als voordeel dat je het kleinschaliger houdt en dat de groep waaronder de track verspreid wordt ook kleiner blijft. Aan de andere kant zou dat ook betekenen dat het voor noorderlingen moeilijk wordt om in Brabant aan het rijden te komen en andersom.

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1531
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #72 Gepost op: 12-09-2013, 13:32 »
@bezwaren: zie reactie op rooster Martijn: "das jouw probleem"
Meer initiatieven is meer diversiteit is meer kansen is minder belasting per evenement.
Ik kan dan niet meedoen met alles maar dat wil ik ook niet.
Ik ben niet bereid meer dan 100 km te rijden als het voor een 1 daagde is.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #73 Gepost op: 12-09-2013, 13:45 »
Daar kan ik me in vinden hoor, als dat de regels van het evenementje zijn...
ARM facebook HIER

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #74 Gepost op: 12-09-2013, 13:51 »

Maar dan wordt het een lokaal idd. Heeft als voordeel dat je het kleinschaliger houdt en dat de groep waaronder de track verspreid wordt ook kleiner blijft. Aan de andere kant zou dat ook betekenen dat het voor noorderlingen moeilijk wordt om in Brabant aan het rijden te komen en andersom.

En das zonde! Ik heb maar drie ARM-ritjes gedaan maar vond het erg leuk om allerlei mensen tegen te komen. Het forum verbind ons door een gedeelde passie en staat los van motortype/merk of woonplaats.

Ik zit in Friesland maar kan hier in de buurt met veel pijn en moeite misschien 10 km offroad vinden. Net als Floor heb ik geen aanhanger en als bijkomend probleem rijdt iedereen mij voorbij dus ben ik voor alles te laat (misschien ook een beetje opstartproblemen 's ochtens). Oh ja ik kan een Tarp meenemen (kunnen 5 personen droog zitten/staan).

Misschien is een blacklist wat. Donuts op de camping onbehoorlijk gedrag jegens de vrijwilligers ed sluit je gewoon uit van deelneming. En dan bedoel ik niet ff een meningsverschil maar schelden en ik weet waar jouw huis woont opmerkingen.

Misschien een optie voor een topic do en dont's. Bij onbehoorlijk gedrag of het niet volgen van de 'normale' aanmeldprocedure hoef je alleen een mailtje te sturen met de link naar het topic. Wanneer iemand dan vervelend blijft doen hoppa blacklist.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten als track-leecher maar wie weet is't een idee. Eikels worden over het algemeen snel buitengesloten dus lossen ze zichzelf op.

Ennuh wil best tracks controleren.

Groeten,
Lennert
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan