Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.  (gelezen 3436 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 134
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #15 Gepost op: 05-03-2020, 14:16 »

Hi,


Een andere leuke route is le Ligurische Grenskammstrasse (zie [size=78%]https://alpenrouten.de/[/size]

Nog een andere tip: deze zomer een stuk TET door de Pyreneen Spanje/Frankrijk gedaan.  Vooral door bergen is een feest.  Met veel camperen en vuurtjes en locale snapserijen ..   



Kantelberg FE450 - Katie  990R - Husky 701E

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #16 Gepost op: 05-03-2020, 14:29 »
of stationeren in Briancon en daar de tracks rijden.
Heb er vorig jaar mei nog met de subaru gereden maar best nog sneeuw boven de 2400mtr.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #17 Gepost op: 06-03-2020, 13:22 »
Voor Iceland moet je diep in je portemonnee tasten € 1100-1400 retour vanuit Denemarken met overnachting.
Je kan ook je motor in container opsturen en zelf ernaar toe vliegen kost evenveel.
Ben er 3 keer geweest het binnenland is mooi en ruig.
Beetje maanlandschap kaal met leuke rivieren om te doorkruisen.
Je mag alleen maar op de gebaande gravelwegen rijden en niet in het wilde weg rijden.
Controle daarop is daar simpel je kan mensen zie rijden op 30-40 km afstand.
Betrappen ze je mag je lekker met eerst volgende boot/vliegtuig naar huis.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #18 Gepost op: 06-03-2020, 14:30 »
of stationeren in Briancon en daar de tracks rijden.
Heb er vorig jaar mei nog met de subaru gereden maar best nog sneeuw boven de 2400mtr.
en prachtige omgevig voor heel veel andere leuke dingen (klimmen, hiken, MTB, downhill etc etc). Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn..

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #19 Gepost op: 06-03-2020, 16:08 »
Inmiddels een iets wat concreter plan. Inderdaad in de regio rondom Briancon, daar zijn we drie jaar terug ook al geweest maar niet voorbereid. Dat was na een tocht door de alpen naar Slovenie en door midden Italie terug naar de Franse Alpen. Daar zijn we toen maar een dag of drie geweest (zie foto).

Nu een hele verzameling tracks van Wikiloc gedownload en in een Google Maps kaart gezet. We gaan dan met de trailer naar die regio en vanaf de auto met tentje enzo rond rijden en al improviserend de verschillende routes aan elkaar knopen. Als we dan nog tijd over hebben rijden we de TET (en wat Wikiloc tracks) uit naar de Italiaanse Dolomiten. Nu nog een half jaar geduld. Tijd om nog wat tochtjes te doen in NL en Ardennen. En de nodige mods aan m'n motor.

Fantastische omgeving inderdaad, twee weken terug ook nog een week gesnowboard daar. Mountainbiken wil ik daar ook nog een keer doen... Maarja, waar niet. Ijsland lijkt me fantastisch inderdaad maar dat wordt dan is een keer een gigantische hike ofzo.
 

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #20 Gepost op: 26-06-2020, 13:01 »
volgend jaar zijn we van plan om naar Kroatië te gaan. moest worden uitgesteld vanwege een epidemie :(

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: Routes/ideën/tips offroadvakantie komende zomer.
« Reactie #21 Gepost op: 11-07-2020, 12:36 »
Inmiddels een iets wat concreter plan. Inderdaad in de regio rondom Briancon, daar zijn we drie jaar terug ook al geweest maar niet voorbereid. Dat was na een tocht door de alpen naar Slovenie en door midden Italie terug naar de Franse Alpen. Daar zijn we toen maar een dag of drie geweest (zie foto).

Nu een hele verzameling tracks van Wikiloc gedownload en in een Google Maps kaart gezet. We gaan dan met de trailer naar die regio en vanaf de auto met tentje enzo rond rijden en al improviserend de verschillende routes aan elkaar knopen. Als we dan nog tijd over hebben rijden we de TET (en wat Wikiloc tracks) uit naar de Italiaanse Dolomiten. Nu nog een half jaar geduld. Tijd om nog wat tochtjes te doen in NL en Ardennen. En de nodige mods aan m'n motor.

Fantastische omgeving inderdaad, twee weken terug ook nog een week gesnowboard daar. Mountainbiken wil ik daar ook nog een keer doen... Maarja, waar niet. Ijsland lijkt me fantastisch inderdaad maar dat wordt dan is een keer een gigantische hike ofzo.
 

Is Briancon eind september/begin oktober haalbaar qua weer/sneeuwverwachting in de hoogte Ik wil dan een weekje ertussenuit en zoek wat 'makkelijks' voor mooie omgevingen en schitterende bergen. En dan met makkelijk bedoel ik hapklare routes die ik zo met de GPS kan volgen zonder na te denken :)
Mark Meisner Motografie!  MarkMeisner.com - Facebook - Instagram