Even iets posten op pagina 1 nu het nog kan
Ik heb een 2008 450R en ben er uitermate tevreden over. Ding doet wat hij doen moet en kan meer dan ik nu nog kan. Het enigste probleem wat ik er mee heb is dat dat ding niet vermoeid raakt en ik wel. Lijkt mij dat het met de 530 nog net iets meer is.
Als ik nu de keuze moest maken dan werd het een lichtere 4T, 250, 350, 390 Husaberg, 400 en meer niet. Die lichtere machientjes zijn zoveel makkelijker te controleren , zeker als je vermoeid raakt, en je raakt minder snel vermoeid.
Ik heb ooit, voordat ik deze kocht (in 2008) testritjes gemaakt met de yamaha's van dat jaar , een 450 en een 250. Ik was er toen van overtuigd dat ik zeker geen WR450 zou kopen en dat de 250 zeer hoog op mijn lijst stond. Het is dat ik toen veel langere ritten maakte en dat de 450 voor dat werk beter zou zijn. Achteraf heb ik er, tijdens Offroad ritten, nog spijt van omdat ik soms te moe ben om nog een ronde meer te rijden.
Maw ga ook testrijden op lichtere machientjes.
Btw let op bij de 2008 modellen, die hebben nogal wat updates nodig om betrouwbaar te zijn.
Oliepomp tandwielen en afdichting, olie sproeier te klein, nokkenas decompressie mechanisme verkeerd, oliekeerring krukas te smal, kickstartertandwiellager verkeerd geperst. En bij sommige 530 zijn de klepgeleiders er onder een verkeerde hoek in geperst. (meeste info uit KTM-Talk from the US of A). Ik heb alle aanpassingen gedaan.
Bij de 2010modellen zijn die problemen opgelost door de Oostenrijkers.