Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 790 Adventure  (gelezen 51504 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #30 Gepost op: 08-11-2017, 21:08 »
Ik ook en hij mag ook nog zwanger zijn.
Komt er misschien nog een kleine oranje mormeltje uit.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #31 Gepost op: 08-11-2017, 21:42 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #32 Gepost op: 08-11-2017, 22:36 »
het belangrijkste is hoe hij rijd,
mijn vrouw zegt dat ik het met minder moet doen,
dus ipv mijn f800 een 790
ben mijn spaarvarken al aan het vetmesten
hebbehebbehebbe

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #33 Gepost op: 08-11-2017, 23:01 »
Dan kun je die F800 gewoon verkopen en de 790 overslaan, je 701 is nóg minder :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #34 Gepost op: 08-11-2017, 23:35 »
Als ze nou zo'n machine bouwen obv een teruggetuned 500 exc blok met een haive liter meer olie en standaard een 15 liter tank...
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #35 Gepost op: 08-11-2017, 23:37 »
Dan heb je nog steeds een onderhoudsgevoelige eencilinder.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #36 Gepost op: 09-11-2017, 01:49 »
De grootste gemiste kans vindt ik; a la de 690; een dubbelwandig achterspatbord; uitgevoerd als benzine tank..............

Ruimte zat!!!

Die 690 is al zwaar zat van voren, laat staan wat "dit' weegt.

Post Merge: 09-11-2017, 01:57
Laten we eens ophouden met het traditioneel bouwen van motorfietsen, in de tijd van injectie e.d.

Die Carburateur hoeft niet meer onder je benzinekraan te zitten.

Die uitlaatbocht hoeft niet meer tussen je voorwiel/vork/frame te zitten...............
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #37 Gepost op: 09-11-2017, 07:39 »
Actie filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=CDwKqgPtp54


Ze willen wel erg graag de link met de RFR laten zien 8) [size=78%].[/size]
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #38 Gepost op: 09-11-2017, 19:30 »
Dan heb je nog steeds een onderhoudsgevoelige eencilinder.

Eencilinders onderhoudsgevoelig?


Dus een teruggetuned robuuster blok. En dat mag best een paar kilo extra wegen. Een echte dual purpose bike van 115 kilo met normale onderhoudsintervallen. Net zo onderhoudsgevoelig als een 690.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #39 Gepost op: 10-11-2017, 17:41 »
drz zeg maar ;D


ik zou een betrouwbare lichte twin wel zien zitten. teruggetunede aprilia rxv oid

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #40 Gepost op: 10-11-2017, 22:13 »
Eencilinders onderhoudsgevoelig?
Dat zeg ik niet en bedoel ik ook niet.
Je refereert naar het blok van een competitieve enduromotor, dat wordt niet totaal anders als je er simpelweg meer olie in kunt kiepen.
Veel onderdelen zijn gewoon lichter uitgevoerd dan bij een off-road, anders was zo'n 500 ook niet zo licht ;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #41 Gepost op: 10-11-2017, 22:16 »
ééncilinders zijn voor mij hell op de verbindingswegen en stukken verhard die ik soms beroepsmatig doe, en ik ben blij dat er eindelijk twins gaan komen die wat lichter gaan zijn dan mijn laatste lc8 Adventures, maar even offroadwaardig!
Lang geleden dat ik zo heb uitgekeken naar een nieuwe motor!
Heerlijk.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #42 Gepost op: 11-11-2017, 13:44 »
Als dit ding echt 105pk heeft en 169kg weegt zoals ik ergens las, gaat mijn 950 er per direct uit en koop ik hem nieuw.
En mijn lichtere brommers gaan er dan ook uit.

Dat lijkt me gewoon echt de ultieme allroad/SM fiets.

Eigenlijk zou je dan nog de ontstekingsmodule van een 950 erop moeten bouwen, en twee FCR carbs... want met alle electronica ivm de nieuwe euro 4/5 normen wordt het er niet service-vriendelijker op wanneer je ergens door een afgelegen land aan het knorren bent.
Ride the world!

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #43 Gepost op: 11-11-2017, 13:50 »
Als dit ding echt 105pk heeft en 169kg weegt zoals ik ergens las, gaat mijn 950 er per direct uit en koop ik hem nieuw.
En mijn lichtere brommers gaan er dan ook uit.

Dat lijkt me gewoon echt de ultieme allroad/SM fiets.

Eigenlijk zou je dan nog de ontstekingsmodule van een 950 erop moeten bouwen, en twee FCR carbs... want met alle electronica ivm de nieuwe euro 4/5 normen wordt het er niet service-vriendelijker op wanneer je ergens door een afgelegen land aan het knorren bent.

klinkt als een aanstaand project!
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #44 Gepost op: 11-11-2017, 14:14 »
....wanneer je ergens door een afgelegen land aan het knorren bent.
Al plannen?  8)
Maar ik wordt ook wel een beetje hebberig bij het zien van de 790. De nieuwe Tenere 700 lijkt me van de andere kant ook wel gaaf (hoewel ik meer van oranje dan van blauw hou). Leuke tijden komen er aan