Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad Hengelo  (gelezen 6507 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #30 Gepost op: 25-11-2013, 17:13 »
De eeuwige discussie inderdaad .
 
Met een beetje geluk bereik je er toch een paar met deze discussie  , dan heeft het toch zijn nut .
Veel andere opties zijn er niet ben ik bang , knmv zie ik helemaal niet optreden  in dit soort ritten weet ook niet of dit wenselijk is .
En meestal is de veroorzaker allang verdwenen , op elke bocht een oppasser , gaat ook niet lukken .
 
Maar gelukkig denk ik dat ruim in de 90% wel netjes rijdt .
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1564
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #31 Gepost op: 25-11-2013, 17:20 »
Je maakt hierboven de 100% correcte opmekring:


gedrukt en geduwd , dat hoort gewoon niet op een offroadrit thuis .
Daar rijden veel teveel recreatie rijders voor rond , wil je competitie prima ga dan competittie rijden ergens , overigens denk ik dat als je in een crosswedstrijd iemand expres van zijn motor knikkert je  bestraft word .
Gewoon op snelheid en techniek iemand voorbij prima , en zo hard als je kan heb ik ook geen probleem me .
Als je dan zo hard en goed rijdt !!! haal je toch in waar het wel kan , zijn plekken zat volgens mij .
Er tussendoor butsen als er een rij van 30 man staat op een single track , valt allemaal in de categorie hufterigheid en egoisme en is nergens voor nodig .


Als mensen willen beuken, dan ONK enduro rijden. En dan ook gewoon volgas over 4 bomen hoog he. Op deze events graag met verstand op "AAN".
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #32 Gepost op: 25-11-2013, 17:53 »
Denk dat je echte hufters toch niet kunt bekeren.

En lomp gedrag zal er altijd blijven, misschien iets voor OTR organisaties om iets mee te gaan doen.
De KNMV is al veels te druk met die uitgebreide motor keuringen  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #33 Gepost op: 25-11-2013, 18:15 »
Tijdens het springen heeft iemand het stuur van m'n vriendin aan getikt, waardoor ze toch best pittig is gevallen en haar dag er op zat.
Shit happens, kan gebeuren, diegene stopte ook netjes (als ik r herkend had had ik er ook wel bij gebleven  :-X )

Maar idd het inhalen terwijl wij ook staan te wachten, het op een singletrack er tussen duwen, daar hebben we meer moeite mee.
Denk dat het ook gewoon door de drukte komt.
Op andere ritten eigenlijk nooit last.

De route gewoon langer en zwaarder maken lijkt mij een mooie oplossing.
De route in mill had denk ik minder problemen met deze aantallen gehad.
En er hadden meer genoeg aan 1 ronde gehad.

Ben heel benieuwd hoeveel man/vrouw er was ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #34 Gepost op: 25-11-2013, 20:04 »
De drukte en het soms geforceerde rijden was me ook opgevallen. Maar waar ik me meer aan erger, zijn de rijders die op lompe plekken stil gaan staan. Aan het begin van m'n tweede ronde stond iemand dwars op de tweede mais akker. Van redelijk ver af te zien, maar niet als ik de ergste knippen probeer te ontwijken. Hij stond redelijk aan de kant, maar maakte niet echt aanstalten om weg te gaan. Niets gebeurd, maar ik vond het knap lomp.
Zo zie ik er elke rit wel een stuk of 5 op plekken staan....


Meestal kun je vrij eenvoudig van de route af, langs een stuk asfalt in de berm gaan staan, aan de andere kant van het lint, ... Ga dan niet met z'n drieeen naast elkaar op de route staan.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #35 Gepost op: 25-11-2013, 20:59 »
bij file op singletrack stopte ik gewoon en wachte op een gaatje. Tracks waren Quad breedte dus daar was overal ruimte voor.
waar ik in een lange rij stond, was het echt niet quad breed. En toch probeerden sommigen steeds "voor te piepen". Een beetje flauw, iedereen staat in de rij, dus geduldig wachten zoals iedereen. Maar wat ik erger vond was dat er rijders waren die de track verlieten en elders er zich tussen wrongen. Ik ga er niet vanuit dat jij je zo gedragen heb, beste Zot!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #36 Gepost op: 25-11-2013, 21:15 »
waar ik in een lange rij stond, was het echt niet quad breed. En toch probeerden sommigen steeds "voor te piepen". Een beetje flauw, iedereen staat in de rij, dus geduldig wachten zoals iedereen. Maar wat ik erger vond was dat er rijders waren die de track verlieten en elders er zich tussen wrongen. Ik ga er niet vanuit dat jij je zo gedragen heb, beste Zot!

Ik wacht tot de file weg is en ga dan pas weer rijden. De file veroorzakers zijn mij te gevaarlijk om in te halen omdat ze elk moment van lijn wisselen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #37 Gepost op: 25-11-2013, 21:17 »
Ik las ergens (weet niet of het waar is) ruim 1700 man... da's toch ook niet normaal meer.  :o
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #38 Gepost op: 25-11-2013, 21:39 »
Nou klinkt niet echt gezellig allemaal. Ik heb dit jaar welgeteld 1 otr gedaan, mill. Geweldig.......
En niets van dit alles, lekker blaffen over de baan ;D ;D  En dat was het, route goed, sfeer goed.


Waarom zo druk in hengelooooo dan?


Iemand een verklaring

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #39 Gepost op: 25-11-2013, 21:41 »
Markelo waren volgens organisatie ook 2000 man maar door 2 lussen niet zoveel  last van gehad.
 
Hengelo was inderdaad druk maar ik start wat later dan iets minder last van

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #40 Gepost op: 25-11-2013, 22:03 »
Nou klinkt niet echt gezellig allemaal. Ik heb dit jaar welgeteld 1 otr gedaan, mill. Geweldig.......
En niets van dit alles, lekker blaffen over de baan ;D ;D  En dat was het, route goed, sfeer goed.

Waarom zo druk in hengelooooo dan?

Iemand een verklaring


Ik denk zo druk omdat het eigenlijk de laatste rit is voor de winter? Afgezien van Varsseveld die nu verplaatst is en Staphorst natuurlijk? En waarschijnlijk ook omdat ze de afgelopen keren een naam hebben opgebouwd met een mooie rit elke keer. Zoiets groeit natuurlijk.


Het was absoluut wel een gezellige dag met een fantastische route en inderdaad rijdt het allergrootste deel van de mensen heel netjes. Dit was alleen wel de eerste rit dit jaar waar ik echt geschrokken ben van de rijstijl van een aantal idioten. Vergeet niet dat een groot aantal mensen voor de eerste keer zo'n rit rijden of misschien zelfs wel voor de eerste keer echt met hun enduro / crosser onverhard rijden. Dan moet je je een beetje aanpassen aan elkaar en sommigen weigeren dat helaas.

Heb echt een aantal hele onveilige situaties voorbij zien komen. Ik kreeg zelf de schrik van me leven toen ik met hoge snelheid netjes helemaal rechts op een zandpad reed en er een gek me knetterhard rechts, in de berm, inhaalde. Tussen zijn stuur links en mijn stuur rechts paar cm ruimte, tussen zijn stuur rechts en de boom in de berm ook een paar cm ruimte. Dan ben je toch niet helemaal goed wijs of wel?  :-[

En toch ook wel een aantal ongevalletjes gezien her en der, maar ja, veel volk dus logisch. En was er nou op een gegeven moment iemand in de berm op zoek naar een stuk van zijn vinger? Zag er niet best uit iig... :-\

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #41 Gepost op: 26-11-2013, 00:49 »
Op zoek naar zijn vinger ??  :o :o

Damn.. ben ik blij dat ik dit met mijn pijnlijke dikke vinger nog kan typen. Dat geknakte voorspatbord en een kromme koeler hersteld vanzelf wel weer met een paar euro. Vond het verder wel een mooie rit. De eerste ronde zeker, maar de 2e waren de knippen wel heel diep en door slaapgebrek kon ik de fiets niet altijd in het spoor houden zoals ik wilde. Met name op de single tracks.

Dat voorpiepen in de wachtrij was wel vet irritant. Wacht ik een een motorlengte om de koppeling nog enig sinds te ontzien of dat er eentje voor me neus onderuit gaat, hoppetee weer 2 er tussen..  :confused:





Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #42 Gepost op: 26-11-2013, 08:42 »
Moet mij toch even van het hart


dat het de eerste ronde inderdaad wat druk was Oke.
Ik moest hier en daar  ookgoed kijken waar ik op het land er voorbij kon :-X :-X [size=78%] [/size]
(je hebt er ook die vinden dat er mensen in de weg rijden op de maïs) slingeren van links naar rechts etc. 


Maar daar ging het me mij niet om


Echter ronde twee heb ik misschien 10 rijders gezien en de derde ronde was ik helemaal alleen zowat.
Dus als je het te druk vind gewoon wat later weg gaan !
 En ik vind al dat negatieve gedoe rondom zo'n rit zo zonde wees blij dat we nog ergens lekker kunnen rijden ik het een super dagje gehad
Je moet eens weten wat een hoop werk die vrijwilligers voor ons verzetje verzetten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #43 Gepost op: 26-11-2013, 10:50 »
Moet mij toch even van het hart


dat het de eerste ronde inderdaad wat druk was Oke.
Ik moest hier en daar  ookgoed kijken waar ik op het land er voorbij kon :-X :-X
(je hebt er ook die vinden dat er mensen in de weg rijden op de maïs) slingeren van links naar rechts etc. 


Maar daar ging het me mij niet om


Echter ronde twee heb ik misschien 10 rijders gezien en de derde ronde was ik helemaal alleen zowat.
Dus als je het te druk vind gewoon wat later weg gaan !
 En ik vind al dat negatieve gedoe rondom zo'n rit zo zonde wees blij dat we nog ergens lekker kunnen rijden ik het een super dagje gehad
Je moet eens weten wat een hoop werk die vrijwilligers voor ons verzetje verzetten

Het is gewoon een mooie rit daar is iedereen het wel over eens .
Maar gezien de reacties denk ik dat er toch terecht wel wat discusie is ontstaan over het gedrag van mede offroaders en dat dat gewoon niet thuis hoort in een OTR .
Orga uitzetters etc en keuring echt snel en goed , denk dat ik in een paar minuten erdoor was , eigenlijk geen echte rij gezien daar .
Je kan de discussie ook gewoon  positief zien , mensen zijn er mee begaan en willen lekker rijden , dat is toch prima .
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Offroad Hengelo
« Reactie #44 Gepost op: 26-11-2013, 11:16 »
Zo was mijn opmerking ook bedoeld. Ik heb prima gereden, op een heerlijke route, terwijl ze toch de smaakmaker kwijtgeraakt zijn (hopelijk volgend jaar Het Zand weer terug?)
Daarnaast waren we super snel geparkeerd, gekeurd en ingeschreven. Dat is op andere ritten ook wel eens anders, zeker met zo´n drukte. Wat dat betreft verdient deze organisatie het aantal 'klanten' van afgelopen zondag!


We kunnen de organisatie nog een beetje helpen door het wat gemakkelijker en prettiger voor elkaar te maken door wat meer rekening met elkaar te houden op en naast de route.


Maurice