Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Helaas , Frans Verhoeven gevallen en eruit met armen uit de kom.  (gelezen 3460 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Helaas , Frans Verhoeven gevallen en eruit met sleutelbeenbreuk
« Reactie #15 Gepost op: 19-01-2007, 18:07 »
Tja.. triest voor Frans, en Coma.

Ik hoop voor Frans vooral dat ie er geen blijvende blessures aan overhoudt en zo volgend jaar voor zichzelf in het team mag rijden. Hij heeft het meer dan verdient denk ik!

MBT stoppen bij ongevallen: Wat me overigens verbaast is dat als je stopt voor een ongeval, dat je geen neutralisatie van die tijd krijgt! Het is immers zo aan de GPS terug te lezen, en komt de veiligheid ten goede.

Bij de Tuareg is daar wel een regel voor, niet ingewikkeld en goed toe te passen, ook bij de dakar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Helaas , Frans Verhoeven gevallen en eruit met sleutelbeenbreuk
« Reactie #16 Gepost op: 19-01-2007, 21:17 »
MBT stoppen bij ongevallen: Wat me overigens verbaast is dat als je stopt voor een ongeval, dat je geen neutralisatie van die tijd krijgt! Het is immers zo aan de GPS terug te lezen, en komt de veiligheid ten goede.

Jawel hoor lees de regeltjes er maar op na.

Citaat van: member
13P3 Helping at an accident
You are reminded that riders are expected to stop at the scene of an accident so as to provide the most appropriate form of help until the medical service arrives.
You are also reminded that considerable means have been put in place so as to shorten response times by as much as possible.
Tout pilote témoin d’un accident mettant en danger physique un autre concurrent, doit:
◆ stop,
◆ press the green button on their Iritrack,
◆ telephone race control using their Iritrack (blue button) to give further information regarding the situation,
◆ wait for the medical services to arrive, or for another
competitor,
◆ press the green button of their Iritrack to indicate they have left the scene of the accident.
The time stopped (if over 3 minutes) between the two Iritrack alerts (green button) will be subtracted from the time taken to complete the selective section for only the first two riders / crews to stop at the accident, upon the request of the rider to the race director on their finishing the day’s leg.

Dus de slimmerikken wachten dat de 3 minuten voorbij zijn en pakken ook wat rust :-X

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Helaas , Frans Verhoeven gevallen en eruit met sleutelbeenbreuk
« Reactie #17 Gepost op: 19-01-2007, 22:00 »
En voor de niet telegraaf-lezers hier hun artikeltje in pdf....

[attach=#]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Helaas , Frans Verhoeven gevallen en eruit met sleutelbeenbreuk
« Reactie #18 Gepost op: 20-01-2007, 16:27 »
OK, daar is dus wel een regel voor.

Je moet dan wel zelf s'avonds die tijd terug gaan claimen bij de racedirectie... dat gaat niet vanzelf. 
toch een goeie zaak.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Helaas , Frans Verhoeven gevallen en eruit met sleutelbeenbreuk
« Reactie #19 Gepost op: 21-01-2007, 05:27 »
Een ding vraag ik me af!!!!!

Als Coma achter verhoeven heeft gereden. Heeft hij nou gestopt om te helpen of niet.

Dit in de geest van de Dakar.

Als hij er doodleuk voorbij is gereden, dan heb ik er geen woorden voor over.

Dat zou ik dus wel willen weten.

Doe mij dan maar een sympathiek iemand als Vatanen. Die een van onze jongens wel helpt.