Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Carpe Iter tablet  (gelezen 14639 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #105 Gepost op: 24-08-2023, 16:34 »
Ik heb intussen ook de AB van Joost erbij:




Die BarButtons werken echt heel goed. Robust, zowel mechanisch als qua verbinding.

Gaat nog niet allemaal op auto piloot maar ik vind het fijn werken. Qua on road navaigatie is DMD nog niet zo goed als simpelweg Google maps bv, maar 1 device met 1 AB waar ik alles mee kan spreekt mij wel aan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #106 Gepost op: 25-08-2023, 09:53 »
Nice Jos! 8)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #107 Gepost op: 27-08-2023, 15:37 »
Ik wilde net posten dat David's Carpe Iter te koop stond (op MP). maar hij is alweer weg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #108 Gepost op: 27-08-2023, 18:32 »
Ik heb intussen ook de AB van Joost erbij: Die BarButtons werken echt heel goed. Robust, zowel mechanisch als qua verbinding. Gaat nog niet allemaal op auto piloot maar ik vind het fijn werken. Qua on road navaigatie is DMD nog niet zo goed als simpelweg Google maps bv, maar 1 device met 1 AB waar ik alles mee kan spreekt mij wel aan! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Post Merge: 27-08-2023, 18:34

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #109 Gepost op: 05-09-2023, 09:25 »
Is het een optie om een DMD-T865 aan één standaard RAM-bal te bevestiging? Is dat voldoende op een "Allroad"? Of stuitert het teveel en zit er te veel beweging in? Korte arm eraan moet al een hoop schelen.

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #110 Gepost op: 10-09-2023, 20:18 »
Op de Nederlandse TET blijft het met de korte arm prima zitten.
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #111 Gepost op: 07-11-2023, 16:52 »

Is het een optie om een DMD-T865 aan één standaard RAM-bal te bevestiging? Is dat voldoende op een "Allroad"? Of stuitert het teveel en zit er te veel beweging in? Korte arm eraan moet al een hoop schelen.


Ik heb mijn garmin 276c aan een lange RAM-arm zitten en die zakt af en toe wel wat naar beneden.
Op mn AT heb ik nu een samsung active tab in een DR2 houder, die zit als een huis.
https://www.moto-drzak-mobilu.cz/drzaky/drzak-2-0/


Ook heel tevreden met de afstandbediening van Barbuttons.
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #112 Gepost op: 13-11-2023, 12:27 »
Zelf de keuze gemaakt voor de Oscal S80, zeer tevreden mee (heb m nu een week en er 2 ritten mee gereden). Android based rugged toestel uit Hongkong met giga accu (13500 mAh). Andere mooie dingen zijn het scherm wat met 480 Nits net voldoende is in direct zonlicht (imho), goed werkende glove mode en schermgrootte. Verdere specs zijn oké en het totaal kostte €200,-

De DMD2 app ziet er mooi uit maar gebruik m nog niet zo veel, zag al een ander draadje om te volgen hierover. Verder gebruik ik OsmAnd voor tracks en voor basis navigatie Google Maps.

Nu nog eens stukje plaatwerk fabriceren waar het geheel netjes in past, tot die tijd in de x-grip. Echte test over een paar weken als we TeT Frankrijk 20, 18, 4 en 2 gaan doen


En? Hoe bevalt die verder? Ik twijfel erg tussen zoiets of een nieuwe Garmin.


Werkt de glove mode een beetje?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #113 Gepost op: 13-11-2023, 13:36 »
Glove mode werkt perfect (zolang je geen winterhandschoenen aan doet, dikke vingers kleine knopjes..). Qua rugged geloof ik het wel en de accu ging zonder moeite 2 dagen mee (volle rijdagen van +/- 12 uur, helderheid max etc. & opladen mobiele telefoon 'savonds in de tent).


Het maken van een geschikte houder wordt nog wel een uitdaging, tot die tijd gebruik ik een X-grip maar dat is niet handig i.v.m. indrukken van knopjes.




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #114 Gepost op: 13-11-2023, 14:38 »
2 volle dagen EN je telefoon opladen zonder dat die op een voeding is aangesloten?? Dat klinkt veelbelovend!

X-grip heb ik ook gebruikt maar ben ik geen fan van.
Deze telefoonhouder gebruik ik nu op mijn straatmotor en is superstevig en goed in te stellen zodat die geen knoppen indrukt.
https://nl.aliexpress.com/item/1005005937320964.html

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #115 Gepost op: 14-11-2023, 09:33 »
Moet hier wel bij vermelden dat de mobiele telefoon in de meest mogelijke spaarstand staat als ik rij en bijvoorbeeld geen wifi of bluetooth connectie heeft met de Oscal. Wat betreft de houder, ik ga voor een 3D geprint bakje waar je met 2 kleine sterknoppen een open "deksel" op vast draait.