Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motorreis naar Turkije  (gelezen 1387 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Motorreis naar Turkije
« Gepost op: 02-05-2010, 00:18 »
Hallo, in augustus wilde ik een reis gaan maken naar Turkije. Denk erover om naar Venetië te rijden en dan met de boot naar Igoumenitsa en vervolgens naar Albanië, Macedonië, Bulgarije naar Turkije. Daar aangekomen naar het oosten, Göreme vervolgens iets zuidelijker en via de zoutvlakten van lake Gölü naar Pakkumale. Via Cannakkale weer naar Griekenland om de boot weer te nemen naar Venetië. Al met een een reis van ca. 7500 km in 4 weken.

Wie wil mee op deze avontuurlijke reis door zuid oost Europa en de binnenlanden van Turkije?

Gegroet,

Remo

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Motorreis naar Turkije
« Reactie #1 Gepost op: 02-05-2010, 14:56 »
Het begin van je trip is erg leuk maar neemt ook redelijk wat tijd.

Turkije is echt enorm. Je moet gewoon even de Blauwe Moskee in Istanbul zien en Goreme is gewoon een maf fenomeen maar Pammukele is overrated en (was) gesloten omdat de mens de boel er verrekt heeft. Daarentegen, Oost- en zuid-oost Turkije zijn zo enorm de moeite waard. Als je toch zo'n end hebt gereden, ga dan zeker daar doorheen!

Veel plezier mer voorbereiden.. ;)
Avonturier!

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Motorreis naar Turkije
« Reactie #2 Gepost op: 02-05-2010, 18:53 »
Brombeer, weet jij bij toeval of je her en der kan wildkamperen in Turkije? Kun je de brommert het bos (of vlakte) op rijden en daar je tentje neerzetten of staat dan gelijk de boer of oom agent om de hoek?

Ik zou graag verder naar het oosten willen maar heb maar 4 weken, het gehele traject in Turkije is ca. 3400km en heb daar 20 dagen de tijd voor. Pukkamale ziet er gaaf op de foto's die ik heb gezien maar het gaat me op de reis vooral om de binnenlanden. Istanbul lijkt me idd heel mooi het is daar wel erg druk, tis denk ik meer iets voor een stedentrip. Het accent ligt echt op het land zelf. Is er trouwens verder in het oosten niet het gerommel van de PKK of valt dat mee?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Motorreis naar Turkije
« Reactie #3 Gepost op: 02-05-2010, 21:06 »
Wij hebben dit ongeveer met de auto gedaan. Wij hebben 9000 km gereden! Heen met de boot naar Igoumenitsa en terug door Bulgarije etc. Wild kamperen in Turkije is zonder problemen mogelijk. Op een camping tussen de Turken is ook heel leuk!