Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.  (gelezen 8419 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #30 Gepost op: 06-11-2018, 18:30 »
En je koelkanalen schoonmaken. Zag daar volgens mij op de bovenkant aardig wat vloeibaar pakkingsmateriaal hangen. Dat wil je niet in je circuit met de kans op verstopping oid.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #31 Gepost op: 06-11-2018, 18:36 »
Zijn het titanium kleppen?Titanium kleppen mag je nooit slijpen.

En nieuwe clips voor de zuigerpen niet vergeten!
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #32 Gepost op: 06-11-2018, 18:40 »
Dat is de toplaag van de koppakking.
Lijkt heel dun laagje siliconenrubber.
Maar dat wil ook goed schoon met aceton.
Alles wat ik niet hoef te schuren scheelt krassen.
 O ja en nwe. Bougie ook weer €25,- :P
Tuimelaars(aandachtspuntje bij 690) had ik al eens vervangen.

Dan is hij bijna weer reisklaar.


Post Merge: 06-11-2018, 18:42
Zover ik kan zien ordinair staal.
Zal er eens magneetje tegen houden.
Als je die moet vervangen in titanium kan jeje poeplap trekken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #33 Gepost op: 07-11-2018, 22:04 »
Clips voor de zuigerpen  check.
Vraagje.
Nokkenasketting?
Wanneer vervangen?
Bij de DRZ wilden ze nog wel slijten.
Geen idee waarom.
Maar hoe zit dat bij de 690.
Iemand een idee van levensduur ketting?

Had een klepzuignap met stokje oud en zuigt niet goed vast.
Klopt ook wel beetje.
Krijg de koolafzetting er niet af.
Voorzichtig met Scotbrite.
Maar dat werkt niet.
Kool is te hard.
Iemand alternatief?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #34 Gepost op: 07-11-2018, 22:27 »
Zet je klep eerst voorzichtig in de boormachine, laten draaien, schuur papiertje tegen de onderkant houden, schoon schuren.

vetvrij houden, dan blijft de zuignap wel zitten.

Ketting; dat moet toch op te meten zijn, schakels tellen, uitrekenen hoe lang hij nieuw had moeten zijn, meten wat tie nu is.
Het zal nog wel uitmaken of je een mech. of een Hydr. spanner hebt.

Gewoon vervangen, je heb de boel nu toch uit-elkaar liggen
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #35 Gepost op: 07-11-2018, 22:43 »
heb een kleine draaibank maar die moet eerst uitgebouwd worden :-X
ga daar de klep in klemmen en dan kijken met waterproof schuurpapier.


ketting ga ik serieus over nadenken de rest van de kosten lijkt ook mee te vallen.


heb op deze nog een mechanische spanner zitten.
Op de verkochte een handmatige geplaatst.
Ga die misschien weer aanschaffen.


Zag dat Lasaulec het ook verkoopt.
klepzuignap kost €6 dus daar gaan we een nwe. voor halen en slijppasta.
probeerde vanavond gewoon met metaalpolish dat gaat ook maar duurt langer.
ik heb geen pitting op de klepzetel en zitting hooguit beetje koolaanslag.
van het weekend maar eens pielen.




Dat valt dus weer reuze mee nokasketting €33 ketting geleiders €6 en €7.
daar ga ik niet op bezuinigen dus gewoon nieuw.


hoop niet dat ik veel moet verwijderen daarvoor.
Krukas gelukkig geborg met M8 bout dus die staat in BDP.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #36 Gepost op: 07-11-2018, 23:01 »
Kleppen doe je op elkaar inslijpen wanneer de boel nieuw/gereviseerd is.
Van bestaande kleppen, die op elkaar ingelopen zijn, en lekvrij, mag je ervan uitgaan dat het klopt.
Extra slijpen maakt het alleen maar ongunstiger, het aanlig vlak wordt breder, dus de sluit/druk op het pas-vlak minder.

Bovendien is het K*T-werk, met zo'n stokje tussen je handen draaien.
Het soort werk dat ik als 12 jarige jongen moest doen als je wou helpen in de werkplaats, naast remtrommels uitblazen, oliefilters plat-persen enz enz
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #37 Gepost op: 08-11-2018, 09:13 »
Over de kleppen: volgens mij heeft Propje het in feite over lappen.
Slijpen is wat anders en doe je niet met een stokje.
Er zijn hier vast mensen die beter dan ik kunnen uitleggen wat het verschil is.

Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #38 Gepost op: 08-11-2018, 09:33 »
Ik had het ook over "leppen"...sorry

Het op elkaar in-"leppen" van klep & zitting.

Maar als ik in een winkel vraag naar "leppasta" weten ze niet wat ik bedoel.
Slijppasta wel......
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #39 Gepost op: 08-11-2018, 11:32 »
En........ draait ie weer  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #40 Gepost op: 08-11-2018, 14:54 »
Nee moet helaas werken na 4 maand vrij.
Over half uurtje gelukkig weekend.
Heb nog geen eens onderdelen besteld.


Nog iemand hier die fikse korting heeft op ktm parts.
Ik hoef geen bonnetje.



Post Merge: 08-11-2018, 22:50
https://photos.app.goo.gl/QjRgbRnZL3d6iJP4A
Weer paar plaatjes erbij.
1 klep geschuurd gepolijst op draaibank.
Oppassen dat ik het pasvlak niet pak.
Je ziet behoorlijke pitting op dat pasvlak.

Uitlaatpoort ook beginnetje meegemaakt.
Best wel een grof gietstuk.
Wel per ongeluk de bronzen klepgeleider geraakt maar niet ernstig.
Met dremel gaat vlot en snel.
Mijn idee uitlaatpoort wel mooi glad maken.
Je wil zo snel mogelijk van je uitlaatgassen af.

De inlaatkanalen wacht ik nog mee.
Polijsten zou nadelig de menging van je mengsel kunnen beinvloeden.
Praat ik poep hoor ik het graag.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #41 Gepost op: 09-11-2018, 01:52 »
Nee moet helaas werken na 4 maand vrij.
Over half uurtje gelukkig weekend.
Heb nog geen eens onderdelen besteld.


Nog iemand hier die fikse korting heeft op ktm parts.
Ik hoef geen bonnetje.



Post Merge: 08-11-2018, 22:50
https://photos.app.goo.gl/QjRgbRnZL3d6iJP4A
Mijn idee uitlaatpoort wel mooi glad maken.
Je wil zo snel mogelijk van je uitlaatgassen af.

De inlaatkanalen wacht ik nog mee.
Polijsten zou nadelig de menging van je mengsel kunnen beinvloeden.
Praat ik poep hoor ik het graag.


Ooit wel eens een kop die "geflowd" (of schrijf je dat) naast een kop gehouden die origineel was.
In de originele kop zat een soort "hobbel", die er bij de bewerkte kop uit geslepen/gepolijst was. (in de inlaat)
Waar de kop bewerkt was, was tie glad.
Verder ruw, onbewerkt.

Het is meer hoe het mengsel zich mengt in de verbrandings kamer, de instroom.

De aansluiting op het inlaat rubber was 100% goed, dwz geen botsingen/obstakels in de lucht stroom.

Vlgs mij geld die regel mbt een ruwe of een gladde alleen bij kleinere diameters.

Als het mengen van de brandstof/lucht in dat korte traject nog moet gebeuren...……. komt het niet goed.

PS de ideale brandstof/lucht verhouding is; 1 Kg benzine: 15 Kg lucht.
DWZ er gaan nogal wat kilo'jes lucht door die pijp. (lucht weegt niks, zij m'n opa altijd)
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #42 Gepost op: 09-11-2018, 11:26 »

1 klep geschuurd gepolijst op draaibank.
Oppassen dat ik het pasvlak niet pak.
Je ziet behoorlijke pitting op dat pasvlak.

Pitting: toch slijpen dan maar?
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #43 Gepost op: 09-11-2018, 12:10 »
Ga straks met een doos vol spul.
Naar MMA.
Revisie van verbrandingsmotoren.


Post Merge: 09-11-2018, 14:12
Heerlijk.
Wat een fijn bedrijf.
Gewoon de tijd voor me genomen.
Half uur staan lullen en niets hoeven betalen.
Ga zelf m.n kleppen slijpen.
En mag terugkomen dan zuigen ze ff vacuum.
Dat test nog beter als met vloeistof vertelde hij.
Kijk dat vindt ik nu fijn.
Tips mee krijgen wat wel en niet te vervangen.
Daar breng ik met plezier een kratje bier naartoe.

Nu opzoek naar klepslijp pasta.
Geen één zaak in amersfoort heeft het.
Enge stad begint op gs forum te lijken ook heel eng.


Post Merge: 09-11-2018, 14:40
Hop naar Leertouwer.soest.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 690 KOP ERAF hoog olie verbruik.
« Reactie #44 Gepost op: 10-11-2018, 17:31 »
Je schrijft grappig, leest als een soort blog. Ga maar nog meer uit elkaar halen en ons laten meegenieten  :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain