Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TET-ontwikkelingen  (gelezen 2902 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #15 Gepost op: 02-11-2020, 08:36 »
Het probleem is dat we met z'n allen 5 dagen werken en in die twee dagen dat iedereen vrij is (weekend genoemd) wil iedereen op zijn of haar manier genieten van die paar hectare (aangelegde) natuur in Nederland.
De 1 doet dat te voet, te paard, met de fiets en iemand anders weer op de motor. En daar botst het dan vaak. Teveel mensen in een te klein gebied.


Die botsing is niet alleen tussen wandelaars en motorrijders maar ook steeds vaker tussen wandelaars en mountainbikers. Waarom? Geen idee. Het is gewoon een kwestie van leven en laten leven.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #16 Gepost op: 02-11-2020, 09:07 »
Een beetje tolerantie naar elkaar en wat aanpassingsvermogen aan de omgeving lijkt mij nuttiger dan weer extra regels waar mensen rechten aan gaan ontleden.
En wie gaat off road nederland vertegenwoordigen in de lobby?


Ik beoefen geen sport, maar rijd motor. Ik ga geen weken sporten, maar weken met vakantie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #17 Gepost op: 02-11-2020, 09:28 »
Gewoon een staatsbosbeheer man/vrouw voorop laten rijden voor controle/naleving van regels.
Simpel geen gezeik van de omgeving.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #18 Gepost op: 02-11-2020, 10:22 »
Ik ben om de week op maandag vrij. Dat is m'n offroad dag nu. Heerlijk, geen nagenoeg wandelaars, mtb'ers, fietsers of ruiters.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #19 Gepost op: 02-11-2020, 11:47 »

Zelf afgelopen zaterdag nog een ritje van 330 km zuid-west brabant/Zeeuws vlaanderen gereden, over het algemeen gewoon vroeg vertrekken, niet urenlang rondjes draaien op 2 hectare bosperceel, vriendelijk zwaaien naar iedere wandelaar/fietser/ruiter die je tegenkomt dan krijg je eigenlijk altijd minimaal een glimlach terug. Ook verbodsborden zoveel mogelijk respecteren (al kom je er soms geen tegen bij het inrijden van een pad en zie je bij het uitrijden dat er toch een bord is dit kan natuurlijk gebeuren.. :P  )


Helaas lees ik dan wel weer vandaag in de BNdestem dat er zeer grote groepen crossers (geen kentekens, zelfs geen helmen of beschermde kleding) ergens op een akker in Alphen de boel verzieken. Dit is denk ik de kleine groep mensen die het voor de rest (een zeer snel groeiende groep) verpesten. Hier doe je helaas niets aan, het enige wat helpt is jezelf netjes gedragen, op het gedrag van een ander heb je maar zeer beperkt invloed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #20 Gepost op: 02-11-2020, 11:58 »
 :stupid: pcies, goed verwoord. We kunnen (en zullen) hier nog veel pagina's over vol lullen maar dat gaat niets nieuws meer toevoegen ben ik bang

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #21 Gepost op: 02-11-2020, 12:07 »
Yep, wat hierboven al staat.


Ik zorg dat mijn motor stil is.
Wat dat betreft heb ik het wel redelijk makkelijk: een Transalp is met de originele uitlaat (zoals ik heb) van zichzelf echt behoorlijk stil.
Als ik in de buurt van mensen kom neem ik gas terug.
Bij paarden ga ik zelfs stilstaan of ik rijd er echt héél langzaam langs.
Ik heb een helm die helemaal kan openklappen, als ik mensen passeer zorg ik er ook voor dat m'n helm open is en de mensen mijn gezicht kunnen zien. Vriendelijk gedag zeggen en langzaam/stil rijden doet wonderen.
Ik heb nog nooit iemand boos zien worden als ik langs kwam.
En als het even kan, neem ik doordeweeks een dagje vrij ipv. op een zondag tussen alle wandelaars, fietsers, ruiters enzovoorts te rijden.
Ik heb de hoop dat als iedereen een beetje rekening houdt met de ander, we een eind komen.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #22 Gepost op: 02-11-2020, 12:19 »
Hier ook maandag rijden ipv weekend, absoluut een aanrader als dat mogelijk is inderdaad.


Stuk over Alphen ook gelezen, bizar, was gewoon iemands prive-eigendom.
Wat eraan vooraf ging is dat er al sinds tijden een crossbaantje in de buurt lag (ook prive-eigendom) waar iedereen gewoon mocht komen van de eigenaar. Maar die heeft hij dit jaar gesloten wegens vernielingen en rotzooi...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #23 Gepost op: 02-11-2020, 14:05 »
Noem je ff lkr hoekje van Ned. Op
Alphen ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #24 Gepost op: 02-11-2020, 21:01 »
Alphen en omstreken is vanuit mijn vertrekpunt gezien (Roosendaal) wel een prachtig stuk om mee te pakken in een rondje richting het oosten. Lees nu helaas dat er streng gehandhaaft gaat worden komende weken nav afgelopen zaterdag dus das weer minder..


Niet dat je mij op een akker vind met een 250cc 2takt zonder helm of laarzen maar leg die Boa het verschil maar eens uit :-\

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #25 Gepost op: 02-11-2020, 21:27 »
Alles heeft ook te maken met GVVP, Gemeentelijk Verkeer- en Vervoersplan.

Binnen zo'n plan wordt er wel rekening gehouden met woon/werk fiets verbindingen, maar ook met recreatieve fietsverbindingen.

Nergens lees ik in het plan over recreatieve motorvoertuigen verbindingen.
Daar verbaas ik me wel over.

Recreatief rijden is ook met je ouders, die tachtig zijn een rondje rijden.

Eenmaal zo'n plan aangenomen, je kunt namelijk in bezwaar gaan. Heb je daarna eigenlijk weinig invloed meer. Zo begrijp ik.
En je wordt daar vaak naar terugverwezen, de bedoeling van .............

Zo probeerde ik in Noord Nederland een juridisch openbare zandweg open te houden, er naast lag een fietspad, schelpen.
Verkeersbesluit. Je hebt van die wegen, die verbindend zijn tussen gebieden.
Reactie Gemeente ambtenaar, je hebt daar niks te zoeken, dit zijn erftoegangswegen om een erf te bezoeken. Niet voor een doorgaande functie.
Mijn antwoord, dan heeft de fietser er ook niks te zoeken, met een doorgaande beweging, ja, maar dat is recreatief.
Ik ook, wat is dan het verschil? Als reactie kreeg ik dat de bedoeling was omschreven in het GVVP.

Daar ligt voor mij een punt van aandacht.
Ze zien ons liever over de provinciale weg van a naar b rijden.

Ergens zit het verkeerd, ..................de lobby voor recreatief motorvoertuigen gebruik.


GVVP verwijzingen in o.a. verkeersbesluiten.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #26 Gepost op: 24-11-2020, 08:39 »
Dutchy,



Het grote probleem is geld en het  niet georganiseerd zijn. Hebben in overlggen gezeten met de gemeente  waarbij een hoop andere partijen (wielrbond, paarden bond, natuurbond, omwonendenverenigingen en nog een paar andere verenigingen en clubjes}  aanschoven. Partijen die van een aantoonbaar  grote groep de belangen behartigd. En die gasten die bijvoorbeeld de mountainbikers vetregenwoordigden hadden volgens mij zelf  nog nooit op een mountain bike gezeten.  Gewoon beroepsbelangenbehartigers die speciaal hiervoor ingehuurd worden. En die gasten kwamen met allemaal plannen, ggefundeerde argumenten en aanbevelingen..
Ok, er werd nog wel naar ons geluisterd en onze belangen werden onderkent door de gemeente.  We werden ook wel begrepen en onze argumenten deden er wel toe, we waren wel partij, maar konden geen vuist maken omdat we niet georganiseerd waren of namens een georganiseerde club spraken.


3 keer raden wie er ruiterpaden, mountainbike paden en afgesloten paden kregen. En alles betaald door onze lieve overheid....



Gerrit :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #27 Gepost op: 13-12-2020, 16:57 »
Ik heb een helm die helemaal kan openklappen, als ik mensen passeer zorg ik er ook voor dat m'n helm open is en de mensen mijn gezicht kunnen zien.
Dit. Had me dit zelf nooit gerealiseerd maar kwartje viel op een bepaald moment, kan ik nog wel met 20 km/h passeren maar een crosshelm met spiegelend vizier is voor veel mensen gewoon intimiderend. Rij nu eigenlijk altijd met integraalhelm met een groot doorzichtig vizier, bij voorkeur omhoog nog.


Neemt niet weg dat ik de indruk heb dan mensen steeds minder tolerant worden tegenwoordig.
Polaris Scrambler XP 1000 - Reiger
Garmin 680t - Tripy II - MigTek - ICO + ICO GPS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #28 Gepost op: 13-12-2020, 17:07 »
Alles heeft ook te maken met GVVP, Gemeentelijk Verkeer- en Vervoersplan.

Binnen zo'n plan wordt er wel rekening gehouden met woon/werk fiets verbindingen, maar ook met recreatieve fietsverbindingen.

Nergens lees ik in het plan over recreatieve motorvoertuigen verbindingen.
Daar verbaas ik me wel over.

Recreatief rijden is ook met je ouders, die tachtig zijn een rondje rijden.

Eenmaal zo'n plan aangenomen, je kunt namelijk in bezwaar gaan. Heb je daarna eigenlijk weinig invloed meer. Zo begrijp ik.
En je wordt daar vaak naar terugverwezen, de bedoeling van .............

Zo probeerde ik in Noord Nederland een juridisch openbare zandweg open te houden, er naast lag een fietspad, schelpen.
Verkeersbesluit. Je hebt van die wegen, die verbindend zijn tussen gebieden.
Reactie Gemeente ambtenaar, je hebt daar niks te zoeken, dit zijn erftoegangswegen om een erf te bezoeken. Niet voor een doorgaande functie.
Mijn antwoord, dan heeft de fietser er ook niks te zoeken, met een doorgaande beweging, ja, maar dat is recreatief.
Ik ook, wat is dan het verschil? Als reactie kreeg ik dat de bedoeling was omschreven in het GVVP.

Daar ligt voor mij een punt van aandacht.
Ze zien ons liever over de provinciale weg van a naar b rijden.

Ergens zit het verkeerd, ..................de lobby voor recreatief motorvoertuigen gebruik.


GVVP verwijzingen in o.a. verkeersbesluiten.
Over tien jaar is het totaal anders dan hebben we motoren die elektrisch aangedreven zijn.
  • Geen geluid
  • Geen stank




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #29 Gepost op: 13-12-2020, 17:39 »
Doen MTB'ers nu al en worden uitgekotst. Wielrenners idem, etc. Vaak terecht, want van echt geven en nemen (laat staan delen) hebben  de meeste nog nooit van gehoord.
Als we zo door gaan krijgen we een NL verordening dat alleen aanwonenden en voetgangers opverharde paden en wegen mogen komen.
Met dank aan idd de crossers met motoren zonder kenteken en rijders zonder hersenen.
BMW xChallenge en een Montesa 315R