Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Lekker zitten  (gelezen 10939 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Lekker zitten
« Gepost op: 02-01-2008, 18:44 »
Je kent het wel: Je hebt die fijne off(all)road gekozen en wilt er ook mee op vakantie kunnen. Omdat je de nadruk toch iets meer legt op het offroad is helaas de buddyzit erg smal.... Zadelpijn is iedereen bekend denk ik wel.... Natuurlijk kun je ook een speciaal zadel laten maken, maar ik kwam dit alternatief tegen. Het is een soort matje met drukvereffenende kussentjes. In verschillende maten verkrijgbaar. Ben reuze benieuwd of dit werkt op een offroad. Helaas wel 109 euries. Kan helaas geen foto vinden welke ik hier kan laten zien.

www.airhawk.se

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Lekker zitten
« Reactie #1 Gepost op: 02-01-2008, 18:49 »


toch gelukt...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Lekker zitten
« Reactie #2 Gepost op: 02-01-2008, 19:10 »
prijs is helaas niet zo laag, een heel nieuw zadel volledig op maat laten maken naar jouw eisen met fancy striping oid kost 300 euro bij rayz ; en dan heb je iets wat er ook erg goed uitziet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Lekker zitten
« Reactie #3 Gepost op: 02-01-2008, 19:30 »
Inderdaad, mooi is anders. Ik heb zelf twee zadels. Een voor offroad, want die is lekker smal tussen je benen als je staand rijdt en een voor vakantie. Die is een stuk breder maar is minder prettig als je veel staat. schuurt tussen de knieen. Ik denk dat het een redelijke optie kan zijn als je af en toe lange stukken wilt rijden. Zou het ook werken bij een hele smalle buddy? misschien zorgen de overhangende kussentjes wel voor wat meer draagvlak.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Lekker zitten
« Reactie #4 Gepost op: 03-01-2008, 11:46 »
als je lang genoeg pijn leid gaat het vanzelf over ....
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Lekker zitten
« Reactie #5 Gepost op: 03-02-2008, 17:28 »
Er is maar een echte oplossing, een corbin. Werkt perfect, stukje breder naar echteren toe maar even smal vooraan en gepatenteerd comfort foam. Werkt prima op mijn 640 adventure. Zadel vind ik belangrijker dan ander einddempertje en dergelijke. Zonder goed zadel veel minder plezier, schat het even hoog in als goede vering (voor reisgebruik dan) mag van mij dan ook wat kosten. 2e hands vaak 1/2 van nieuwprijs, want nieuw gaat mij toch ook net even te ver.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Lekker zitten
« Reactie #6 Gepost op: 03-02-2008, 18:53 »
Er is maar een echte oplossing, een corbin. Werkt perfect, stukje breder naar echteren toe maar even smal vooraan en gepatenteerd comfort foam. Werkt prima op mijn 640 adventure. Zadel vind ik belangrijker dan ander einddempertje en dergelijke. Zonder goed zadel veel minder plezier, schat het even hoog in als goede vering (voor reisgebruik dan) mag van mij dan ook wat kosten. 2e hands vaak 1/2 van nieuwprijs, want nieuw gaat mij toch ook net even te ver.

Helemaal mee eens! Er wordt vaak veel geld aan andere zaken uitgegeven maar een goed zadel verhoogt het rijplezier aanmerkelijk! Mijn kameraad heeft ook een Corbin op zijn adventure en dat zit heel fijn. Wel helt het iets naar voren over waardoor je een beetje gaat schuiven. Ik heb daarom zelf op een originele bodemplaat van KTM een nieuwe schuim opbouw gemaakt en met wat sponsoring van mijn schoonpa (massagebanken overtrek....) een nieuwe overtrek gemaakt. Schuimrubber kun je plakken met bisonkit en met een schuurschijf op de slijptol vormgeven. Wordt wel een enorme bende want het is zo statisch als wat! Het is lang niet zo mooi geworden als de zadels die Ray maakt, maar wel praktisch.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Lekker zitten
« Reactie #7 Gepost op: 03-02-2008, 19:23 »
Hier nog ff een plaatje.
En dat maakt een verschil!




Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Lekker zitten
« Reactie #8 Gepost op: 03-02-2008, 20:03 »
Vandaag toch op de beurs ff op de nieuwe KTM 690 gaan zitten.
Maar het zadel is voor verbetering vatbaar, zeker als ik het vergelijk met mijn oude suede zadeltje op m'n LC 4.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Lekker zitten
« Reactie #9 Gepost op: 04-02-2008, 17:35 »
Ik heb net mijn DRZ zadel met wensenlijstje naar Ray op de post gedaan, ben benieuwd hoe hij terug komt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Lekker zitten
« Reactie #10 Gepost op: 04-02-2008, 19:55 »
Ik heb net mijn DRZ zadel met wensenlijstje naar Ray op de post gedaan, ben benieuwd hoe hij terug komt.

Hoe ziet zo'n wensenlijstje eruit en vraagt rayz nog bepaalde vragen aan de eisen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Lekker zitten
« Reactie #11 Gepost op: 05-02-2008, 22:24 »
uhm,
nou natuurlijk comfortabeler voor reizen, das de reden van de verbouwing, maar als we dan toch bezig zijn, dan mag ie ook wel mooi worden, en dat kan Ray, dus....

Zwart ruw leer, met Suzuki gele stiksels :), dan 1 of meerdere margrietjes erop geborduurd (afhankelijk hoeveel creatieviteit hij er op los wil laten) ;)

Dus ik ben benieuwd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Lekker zitten
« Reactie #12 Gepost op: 05-02-2008, 22:29 »
uhm,
nou natuurlijk comfortabeler voor reizen, das de reden van de verbouwing, maar als we dan toch bezig zijn, dan mag ie ook wel mooi worden, en dat kan Ray, dus....

Zwart ruw leer, met Suzuki gele stiksels :), dan 1 of meerdere margrietjes erop geborduurd (afhankelijk hoeveel creatieviteit hij er op los wil laten) ;)

Dus ik ben benieuwd.

Tja, mooi daar kan ik niet tegenop! Ennehhh, die margrietjes, da's zeker alleen voor de dames? Ben 3x langs je bus gelopen voor ik door had dat er margrietjes op geschilderd waren. Zal wel modder of alcohol in mijn ogen gezeten hebben. ;) (Was op het TM weekend geloof ik)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Lekker zitten
« Reactie #13 Gepost op: 07-02-2008, 19:09 »
Margrietjes zijn alleen voor Margrieta-tjes zeg maar, is mijn handelsmerk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Lekker zitten
« Reactie #14 Gepost op: 08-02-2008, 23:25 »
uhm,
nou natuurlijk comfortabeler voor reizen, das de reden van de verbouwing, maar als we dan toch bezig zijn, dan mag ie ook wel mooi worden, en dat kan Ray, dus....

Zwart ruw leer, met Suzuki gele stiksels :), dan 1 of meerdere margrietjes erop geborduurd (afhankelijk hoeveel creatieviteit hij er op los wil laten) ;)

Dus ik ben benieuwd.

Alleen een vakman als Ray weet dit vrouwelijke wensenlijstje te vertalen in technische specificaties:
- vier centimeter breder achter op het zadel
- drie centimeter breder op het dagelijkse zit gedeelte
- vooraan bij de tank niet verbreden
- wel netjes laten aansluiten bij de tank (anders gaat die rand irrriteren)
- niet verhogen i.v.m. Margrieta d'r kleine beentjes
- dubbelgestikt
- waterdichte laag tussen schuim en zadeldek
en zo nog wat.

en dan is Margrieta helmaal blij met d'r bloemetjes zadel :-)
 :stupid:
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt