Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 298720 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1620 Gepost op: 14-08-2017, 22:39 »
Jetze Mellema hier, heen twee- maar een vierwieler. Ik gebruik mijn quad vooral voor de OTR-ritten, per jaar één of twee rando's in België en heb dit jaar de  Oost-Europa Rally gereden met Leppink Adventure. Verder is hier op de Veluwe genoeg aan zand en modder te vinden, met name als het weer weer wat slechter wordt en de wandelaars en ruiters ander vermaak zoeken.


Navigeren doe ik nu met de Tripy maar voor de volgende rally overweeg ik om over te stappen op roadbook, misschien weer de OER of eens iets anders.




Polaris Scrambler XP 1000 - Reiger
Garmin 680t - Tripy II - MigTek - ICO + ICO GPS

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1621 Gepost op: 15-08-2017, 07:38 »
Hoi ik ben Jeroen. Na in 2010 een ongeluk te hebben gehad met mijn mooie 1976 Honda CB550F (overigens niet mijn schuld) heb ik na aanraden van een kennis een Honda Dominator gekocht, mijn eerste allroader. Wat een lol mee beleeft! Het duurde vanaf daar even voordat ik andere allroaders ontmoette maar toen die eenmaal in beeld waren werd het beetje voor beetje vaker het onverharde opzoeken. In 2013 eindelijk een keer een allroadvakantie en wel naar Italie in de Westerlijke Alpen. Genieten! Vanaf daar af en aan allroad gedaan (in de tussentijd ook een BMW F650 gehad, drama allroad fiets imho). Pas vanaf dit jaar  weer meer bezig met echt allroaden met mijn in eind 2016 gekochte XT600 uit 1989. Endurofun allroadrit in april in Belgie was tot nu toe wel het hoogtepunt dit jaar. Via dit forum wil ik me wat meer gaan bewegen in het allroadwereldje want ik heb de smaak weer te pakken! Bwap!



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1622 Gepost op: 15-08-2017, 09:18 »
Wellicht is Enduroclub Grensland wel iets voor je?
Kost bijna niets, minder eten en drinken dan bij Endurofun, maar meer rijden :-)
www.endurogrensland.be

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1623 Gepost op: 11-09-2017, 14:44 »
Hoi allemaal,




Ik ben Ad en ik kom uit Tilburg. Sinds mijn 19de begonnen met motor rijden en dan wel een Honda cr250. Een jaar later de overstap gemaakt naar een nakedbike/tourmotor en sindsdien geen zand meer van dichtbij gezien ( met motor ).
Nu zit ik eenmaal in een midlifecrisis (42 maar voel me nog steeds 19 als ik net wakker word) en ben ik trotse bezitter van een KTM 690 enduro R.
Ik rijd motor echt voor de fun en ben daarom overgestapt op een motor met een hoog funfactor/alleskunner.
Wat me wel opvalt en een beetje tegenvalt is dat de offroad wegen waar ik vroeger weleens reed nu opeens zijn omgetoverd naar natuurparken voor vogelspotters en alleen toegankelijk zijn voor de nordic walkers.


Tips zijn welkom!


Zijn er meer mensen in de omgeving van Tilburg dan hoor ik dat graag.




Met vriendelijke groet,


Ad



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1624 Gepost op: 11-09-2017, 16:45 »
Welkom Ad.


Tja ... het is jammer dat de meeste vogelspotters niet ook motorrijders zijn... Die twee hobbies zijn prima te combineren  ;D
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1625 Gepost op: 12-09-2017, 03:39 »
Welkom Ad.


Tja ... het is jammer dat de meeste vogelspotters niet ook motorrijders zijn... Die twee hobbies zijn prima te combineren  ;D


Dank u, ja ik spot ook weleens een vogel als ik op de motor rijd.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1626 Gepost op: 12-09-2017, 18:47 »
Heb zelfs kunnen verifiëren dat duiven rond de 70km/uur vliegen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1627 Gepost op: 12-09-2017, 19:48 »
Heb zelfs kunnen verifiëren dat duiven rond de 70km/uur vliegen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Want jij reed 80km per uur Jos?

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1628 Gepost op: 13-09-2017, 07:41 »
Tja stikt hier natuurlijk niet van de Tilburgers,
in elk geval paar dorpen verder kan je wel 'ns iemand vinden.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1629 Gepost op: 13-09-2017, 08:16 »
Er is wel eens een duif tegen mijn helmklep aan gespot.
of is dat aangespat?
 :D
Anyway welkom hier

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1630 Gepost op: 13-09-2017, 09:22 »
Tja stikt hier natuurlijk niet van de Tilburgers,
in elk geval paar dorpen verder kan je wel 'ns iemand vinden.
Omgeving Tilburg Is prima!

Post Merge: 13-09-2017, 09:23
Er is wel eens een duif tegen mijn helmklep aan gespot.
If is dat aangespat?
 :D
Dank je (vogelspatter)
Anyway welkom hier

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1631 Gepost op: 17-01-2018, 19:25 »
Hallo allemaal :) .

Via een ander forum vond ik dit forum, en alhoewel mijn ervaring nog beperkt is, ben ik wel een echte allroad-fan. Ik heb sinds het behalen van mijn rijbewijs een jaar geleden ongeveer 14.000km gereden, waarvan toch een aantal offroad ritten, zowel op mijn eigen motor als crossmotor (maar dan in het buitenland). Ik heb hier en daar wat cursussen gevolgd en weet dat 'allroad' zeker de richting is waar ik in wil blijven groeien en leren als rijder.

Mijn trouwe Transalp uit 1989 heeft alweer 76k gelopen maar word goed verzorgd. Ik doe al het sleutelen verbeteren zelf, doch vaak onder toeziend oog van een garagist waar het meeste werk gebeurt.

Dit jaar is het doel om meer kilometers te maken en vooral een substantieel gedeelte weg van het asfalt. De Alp is al aangepast voor offroad rijden met o.a. stuurverhogers, verlaagde en grotere steps, valbeugels, handkappen, een wegklapbaar schakelpedaal en een "Dirt Racing Clutch". Momenteel heb ik 50/50 Dunlop Trailmax erop liggen, maar over een kilometertje of 6000 gaat er een nieuwe set op, ik beraad me nog op de beste opties.

Ik hoop via dit forum leuke trips te vinden, gelijkgestemde mensen en leuke discussies!
Woon zelf in Brabant, ik ben bijzonder geinteresseerd in (legale!) plekken om in Nederland van de gebaande paden te gaan. Ik ben een redelijk rustige rijder en wil geen gedonder.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1632 Gepost op: 17-01-2018, 20:15 »
hey
Dat doe je goed man 14k in een jaar, en dan ook nog eens met een crossmotor in t buitenland rijden.
Welkom hier en volgens mij komt dat helemaal goed met datgene wat je wil doen met je Alp. (je woont
tenslotte in Brabant dus dat allroaden moet zeker wel lukken)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1633 Gepost op: 19-01-2018, 10:33 »
Hallo!


Ik heb me zojuist ingeschreven voor dit forum, dus het leek me aardig om me ook even voor te stellen. Mijn naam is Martijn, 45 jaar, woonachtig in Eindhoven en sinds april '17 -na ongeveer 20 jaar op snelle wegmotoren te hebben gereden- in het bezit van een KTM 690 Enduro R uit 2012.


Mijn off/allroad-ervaring beperkt zich dus ook tot de ritjes op zondagochtend hier in de buurt (en een enkele georganiseerde rit), maar ik heb er zóveel lol in, dat ik eigenlijk elk weekend wel even een paar uurtjes probeer te pakken. Tot nu toe reed ik vooral alleen (veel motorrijdende vrienden, maar weinig offroaders), en ik hoop hier wat mensen te leren kennen die ook af en toe eens wat paadjes in de buurt willen rijden. Net als trigger hierboven houd ik het graag legaal en doe ik het rustig aan.


Groeten,
Martijn.




Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1634 Gepost op: 14-02-2018, 12:25 »
Hallo zandhazen
Ik heet Ruud, 59 en woon in zo brabant. Ik rij al vanaf mijn 18e motor, waaronder xt500, xt550, xr500 en heb nu een AT en sinds kort een ktm exc350 voor in het zand. Ivm een zenuwbeschadiging heb ik een OR gekozen met zo min mogelijk kg. Als dit goed gaat ga ik de AT ook nog wel eens gebruiken wantdeze is ook nog te nieuw.
Ik ga volgen en deelnemen aan dit forum.