Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Grote concurrent van de Tripy is aangekondigd.  (gelezen 11386 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: Grote concurrent van de Tripy is aangekondigd.
« Reactie #30 Gepost op: 28-10-2010, 20:05 »
Het is dus echt een concurent voor de tripy!!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Grote concurrent van de Tripy is aangekondigd.
« Reactie #31 Gepost op: 28-10-2010, 21:00 »
wauw, en dat in een behuizing die je onderhand gewoon onopvallend op je motor kunt laten zitten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Grote concurrent van de Tripy is aangekondigd.
« Reactie #32 Gepost op: 28-10-2010, 22:13 »

 
- hoe zit het met die software? gratis te downloaden
- kun je daar ook tracks/gereden routes in steken? ja
- erkent hij ook garmin gdb of gpx ? ja
- kun je er een aangepaste bol-pijl mee maken (dun- onverhard , dik-verhard, stippelijn-track, enz) ? ja
- kun je bijhorende software ook gebruiken om papieren roadbooks uit te printen? ja
- heeft hij ook een apparte tripmaster aan boord? de jvr20 ja
- zeker geen kaart materiaal beschikbaar . jawel
 
Echt wel een concurent van de trippy !!!
Hoe komje hierbij, als ik op die site van timic  kijk dan is het alleen maar een digitaal roadbook met tripmeterfunctie, en over kaarten en compatibiliteit met garmin lees ik niks.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Grote concurrent van de Tripy is aangekondigd.
« Reactie #33 Gepost op: 28-10-2010, 22:28 »
Het is mij trouwens nog steeds een raadsel wat de toegevoegde waarde is van een digitaal roadbook ten opzicht van een track een gewone GPS.
Vooral omdat die GPS al bij mij en de meesten tegewoordig al in het bezit is, waarom dan nog een peperduur digitaal roadbook erbij kopen?
De charme en de kunst van het papieren roadbook rijden snap ik nog steeds wel, vergt een heel andere kwaliteit van de rijder, maar een digitaal roadbook is toch net zo simpel rijden als met een tracklog of route op de GPS?
 
Begrijp me niet verkeerd, ik word die hele roadbook/tripmeter toren op mijn motor stikbeu en al die draadjes en knopjes, het gaat allemaal om de haverklap stuk, dus ik zou niet liever willen dan dat inruilen voor een klein compleet kastje, maar dan kijk ik weer naar mijn 60cx en dan blijk ik dat al te hebben  ::)
Of mis ik nou echt de hele clue?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Grote concurrent van de Tripy is aangekondigd.
« Reactie #34 Gepost op: 28-10-2010, 22:52 »
Bij het op track rijden heb ik altijd het idee dat je bij een splitsing achteraf kon zien of je goed bent gegaan. Met een roadbook en tripteller kun je van tevoren zien dat je bv. rechts aan moet houden en of dat er al bijna aankomt, of een ruime kilometer het pad gaat volgen. (behalve dan met roadbooks waar alle afslagen die je niet moet hebben ook bij staan)
Met zo'n roadbook kan ik veel lekkerder doorrijden dan met een track.

Dat dan electronisch ipv op papier lijkt me ook best wel een voordeel, alhoewel de handgetekende meestal veel nauwkeuriger kloppen.
Een ingescanned roadbook en altijd de volgende 3 plaatjes op een display in beeld hebben (liefst zelfs met een handmatig "next" knopje) lijkt me perfect en wil ik eigenlijk al jaren hebben.

Zo'n tripy doet dan eigenlijk al weer veel te veel wat mij betreft.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Grote concurrent van de Tripy is aangekondigd.
« Reactie #35 Gepost op: 28-10-2010, 22:53 »
een 60cx met groter scherm en inplaast van een lijntje volgen kijken en zien nog 400m en dan rechts.
Het volgen van een track vindt ik soms moeilijk ik ben teveel gefixeert om  OP het lijntje te rijden.
Ach ja heb met een trippie de Alentejo gereden en dat vond tik best prettig. Idd zon hele navigatie toren  duur geld voor 2 maal per jaar, draadjes etc. motor verbouwen.
Trippy klik erop oude trippy had 12 uur voeding? dag rijden stroom erop en weer rijden. Het navigeren is mijn gevoel gelijk aan papier en tripmeter, allen nu in een scherm.
trippy zegt nog steeds 40 30 20 rechts, inplaats van dan te nullen hoef je nu niks te doen, en idd rij je voorbij de afslag dan waarschuwt ie... maar voor rally'wedstrijd zou zoiets toch uitgeschakeld moeten kunnen worden...
Tis dat een trippy ook vrij prijzig is, en voor die 1-2 maal per jaar kan ik he beter huren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Grote concurrent van de Tripy is aangekondigd.
« Reactie #36 Gepost op: 29-10-2010, 09:58 »

 
- hoe zit het met die software? gratis te downloaden
- kun je daar ook tracks/gereden routes in steken? ja
- erkent hij ook garmin gdb of gpx ? ja
- kun je er een aangepaste bol-pijl mee maken (dun- onverhard , dik-verhard, stippelijn-track, enz) ? ja
- kun je bijhorende software ook gebruiken om papieren roadbooks uit te printen? ja
- heeft hij ook een apparte tripmaster aan boord? de jvr20 ja
- zeker geen kaart materiaal beschikbaar . jawel
 
Echt wel een concurent van de trippy !!!

Dan komt hij inderdaad wel in de buurt :D
ik zou hem wel eens willen vasthouden, waar ergens tekoop? te bezichtigen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Grote concurrent van de Tripy is aangekondigd.
« Reactie #37 Gepost op: 29-10-2010, 10:08 »
Dat van die software is wel een goed idee.

Indien van de Tripper de software ook te downloaden zou zijn, dan zouden er automatisch meer routes beschikbaar komen.
:stupid:
 
ik wil dit ook nog even onder de aandacht brengen, want dit is het kip <> ei verhaal
 
men koopt geen tripy omdat er niet veel routes zijn
<>
routes ontstaan niet omdat er weinig mensen zijn met een tripy
 
als de software om papieren roadbooks te maken (+ daarmee snel tripy routes te kunnen exporteren) gratis te downloaden zou zijn dan ben ik er zeker van dat er al snel meer tripy routes beschikbaar komen en het dus ook meer loont om een tripy (of andere variant natuurlijk ;) ) te kopen :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: Grote concurrent van de Tripy is aangekondigd.
« Reactie #38 Gepost op: 29-10-2010, 10:37 »
JACDESERT,    waar heb je zo snel het vergelijk gemaakt.
Ik heb nog helemaal geen roadbook e.d. dus denk dat dit wel wat is. Zijn ritten van de tripy ook gewoon op de timic te zetten, zelfde software of in ieder geval compatibel?!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Grote concurrent van de Tripy is aangekondigd.
« Reactie #39 Gepost op: 29-10-2010, 10:45 »
Het is mij trouwens nog steeds een raadsel wat de toegevoegde waarde is van een digitaal roadbook ten opzicht van een track een gewone GPS.
Vooral omdat die GPS al bij mij en de meesten tegewoordig al in het bezit is, waarom dan nog een peperduur digitaal roadbook erbij kopen?
De charme en de kunst van het papieren roadbook rijden snap ik nog steeds wel, vergt een heel andere kwaliteit van de rijder, maar een digitaal roadbook is toch net zo simpel rijden als met een tracklog of route op de GPS?
 
Begrijp me niet verkeerd, ik word die hele roadbook/tripmeter toren op mijn motor stikbeu en al die draadjes en knopjes, het gaat allemaal om de haverklap stuk, dus ik zou niet liever willen dan dat inruilen voor een klein compleet kastje, maar dan kijk ik weer naar mijn 60cx en dan blijk ik dat al te hebben  ::)
Of mis ik nou echt de hele clue?


Het gaat hier om;
Ofwel rij je met een papierenroadbook in en kastje omdat je dat graag doet! (en goed kunt)
Ofwel gebruik je een Tripy(of ander digitaal spul) omdat je graag een uitgezette offroad-rit rijd die nu eenmaal op roadbook staat en die digitaal beschikbaar is. en omdat het lezen niet zo vlot meer gaat of nooit gekunt hebt.

Roos, je moet eens met een Tripy rijden, dan snap je het!
als ik vorig weekend geen Tripy had gehad.....had ik nooit jullie kunnen voorrijden :-\

Dus voor mij; lang leve Tripy ;D

Post Merge: [time]vr 29 okt 2010 09:46:39 GMT-1[/time]
JACDESERT,    waar heb je zo snel het vergelijk gemaakt.
Ik heb nog helemaal geen roadbook e.d. dus denk dat dit wel wat is. Zijn ritten van de tripy ook gewoon op de timic te zetten, zelfde software of in ieder geval compatibel?!


Martin, ze zijn meestal omzetbaar/verkrijgbaar in gpx, en dan kun je verder!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 123
Re: Grote concurrent van de Tripy is aangekondigd.
« Reactie #40 Gepost op: 29-10-2010, 22:56 »


Dus voor mij; lang leve Tripy ;D

Helemaal mee eens! Wil 'm niet meer missen. :)

Peter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Grote concurrent van de Tripy is aangekondigd.
« Reactie #41 Gepost op: 17-11-2010, 16:23 »
Gaat er hier misschien iemand naar die infosessie's van Tripy ??

http://www.tripycenter.be/

blijkt voor iedereen te zijn, Tripy bezitters - of als je er vragen over hebt
eerste infodag is nu zaterdag

is gratis ;) koffieke? koekske?
Ik ga eens horen wat ze daar zoal uit de doeken doen :D