Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Arai VX Pro II grootse gezamenlijke inkoop  (gelezen 8570 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11353
Arai VX Pro II grootse gezamenlijke inkoop
« Gepost op: 02-02-2006, 15:43 »
Zo dan: voor wie is het ook tijd om de helm te vervangen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Arai VX Pro grootse gezamenlijke inkoop
« Reactie #1 Gepost op: 02-02-2006, 15:50 »
De Tour X2 zou ik wel interresse in hebben.. Deze niet.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Arai VX Pro grootse gezamenlijke inkoop
« Reactie #2 Gepost op: 02-02-2006, 15:55 »
Over hoeveel korting hebben we het op de huidige € 379,- ?

Ik heb toen sowies al 10% gekregen zonder dat er ook maar iets gezamelijks aan zat...Volgens mij zit er ook een vreselijk grote marge op die dingen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11353
Re: Arai VX Pro II grootse gezamenlijke inkoop
« Reactie #3 Gepost op: 02-02-2006, 16:00 »
...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Arai VX Pro II grootse gezamenlijke inkoop
« Reactie #4 Gepost op: 02-02-2006, 19:36 »
Even een waarschuwing; ik gebruik al een tijdje een (eigenlijk 2) Arai MX3, omdat ik vind dat die uitvoering meer ruimte geeft rond je gezicht neus/mond)
Gevoelsmatig heb je m.i. meer "lucht" met de MX3 uitvoering. je kunt daarnaast de "kinbak"naar eigen inzicht verstellen.
Die "kinbak"  zit bij die vaste uitvoering ook erg (te?) dicht bij je neus. Bij mij althans. Ik vond 'm domweg te krap.
Ik heb d'r drie helmen over gedaan om bij een goed passende Arai uit te komen. Zonde van het geld! Ik adviseer jullie je niet alleen te laten leiden door de prijs, maar ook erg kritisch naar de pasform te kijken! Zeker bij intensief offroad (rally) gebruik heb je alle lucht nodig die je binnen kan krijgen!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 145
Re: Arai VX Pro grootse gezamenlijke inkoop
« Reactie #5 Gepost op: 02-02-2006, 20:22 »
Over hoeveel korting hebben we het op de huidige € 379,- ?

Ik heb toen sowies al 10% gekregen zonder dat er ook maar iets gezamelijks aan zat...Volgens mij zit er ook een vreselijk grote marge op die dingen...

IK heb onlangs een tour X2 gekocht bij een zaak die arai uit het assortiment haalde. 50 % korting kreeg ik daar, dus met die marges zit het wel goed

groet Johan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11353
Re: Arai VX Pro II grootse gezamenlijke inkoop
« Reactie #6 Gepost op: 02-02-2006, 22:10 »
...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Arai VX Pro II grootse gezamenlijke inkoop
« Reactie #7 Gepost op: 02-02-2006, 22:49 »
Ik heb begrepen dat een los kinstuk niet meer is toegestaan in wedstrijden, vandaar waarschijnlijk dat de MX3 eruit gaat?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Arai VX Pro II grootse gezamenlijke inkoop
« Reactie #8 Gepost op: 02-02-2006, 22:52 »
Mijn VXPRO zit mij heerlijk, de VXPRO-II moet ik dan eerst even passen. Als die net zo ok zit doe ik mee, maat Medium.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Arai VX Pro II grootse gezamenlijke inkoop
« Reactie #9 Gepost op: 03-02-2006, 00:22 »
Over een week of 2 is er weer de motorbeurs in Utrecht, is misschien net zo handig en voordelig om daar te kijken voor een knappe helm. En als je dan een "mooie" witte vind, kan je hem alsnog laten paintbrushen  :)

En zoals Marten al zei: kijk eerst en vooral naar de pasvorm!!! Een helm kan nog zo mooi en nog zo goed zijn, maar als dat ding niet goed op je kop zit heb je d'r nog niks aan.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Arai VX Pro II grootse gezamenlijke inkoop
« Reactie #10 Gepost op: 03-02-2006, 09:55 »
Even een waarschuwing; ik gebruik al een tijdje een (eigenlijk 2) Arai MX3, omdat ik vind dat die uitvoering meer ruimte geeft rond je gezicht neus/mond)
Gevoelsmatig heb je m.i. meer "lucht" met de MX3 uitvoering. je kunt daarnaast de "kinbak"naar eigen inzicht verstellen.
Die "kinbak"  zit bij die vaste uitvoering ook erg (te?) dicht bij je neus. Bij mij althans. Ik vond 'm domweg te krap.
Ik heb d'r drie helmen over gedaan om bij een goed passende Arai uit te komen. Zonde van het geld! Ik adviseer jullie je niet alleen te laten leiden door de prijs, maar ook erg kritisch naar de pasform te kijken! Zeker bij intensief offroad (rally) gebruik heb je alle lucht nodig die je binnen kan krijgen!

Helemaal eens! heb het zelfde criterium gebruikt
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11353
Re: Arai VX Pro II grootse gezamenlijke inkoop
« Reactie #11 Gepost op: 03-02-2006, 11:19 »
...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Arai VX Pro II grootse gezamenlijke inkoop
« Reactie #12 Gepost op: 03-02-2006, 13:51 »
Ik wil een helm waarmee ik enduro mag rijden, een MX3 voldoet daar dacht ik niet aan (geen keuring0

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Arai VX Pro II grootse gezamenlijke inkoop
« Reactie #13 Gepost op: 03-02-2006, 14:25 »
Ik wil een helm waarmee ik enduro mag rijden, een MX3 voldoet daar dacht ik niet aan (geen keuring0

Hmm, daar heb je wel een punt...Welke keuring en hoe kom je daar achter?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Arai VX Pro II grootse gezamenlijke inkoop
« Reactie #14 Gepost op: 03-02-2006, 14:46 »
Op de KNMV site.

MX/3 keuring sinds maart 2005 categorie MX (enduro, cross, offroad) en ik geloof ook nog BAansport
VX PRO-2 sinds feb 2004 cat. MX

Een helm blijft 3 jaar op de lijst. Dwz dat je em 3 jaar na die datum mag laten keuren. Dan krijg je een sticker tot wanneer je em mag gebruiken. Dat is dan weer 5 jaar (geloof ik) na de keuringsdatum.

Beide helmen zijn wat dat betreft even handig, tenzij je je helm pas wil laten keuren na feb 2007, dat kan alleen met een MX/3


Persoonlijk vind ik zo'n losse kinnebak niet zo geweldig. (bij het op straat vallen)