Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: enduro broek  (gelezen 13852 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
enduro broek
« Gepost op: 15-10-2012, 09:50 »
Hallo, nou ik rij toch alweer een tijdje op de echte enduro motor, maar loop nog steeds te pielen met mijn Evo straatbroek.  ;D
De draden hangen er inmiddels aan zag ik.... kan echt niet meer
 
Tijd dus voor een nieuwe enduro broek. Waar moet ik op letten ?
 
- Over de laarzen of erin ..... wat is het voordeel van erover en erin ?
- Zijn er broeken die makkelijk zijn schoon te maken ? mijn kleding komt altijd nog vuil uit de wasmachine.....
- Waar te koop, goede ervaringen met webshops oid ?
- Ik heb het altijd te snel te warm, welke zijn luchtig
- Ik draag gewone knieprotectors eronder
 
Ik lees het graag

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: enduro broek
« Reactie #1 Gepost op: 15-10-2012, 10:03 »

Vroegah (=tot een jaar terug) reed ik altijd met een crossbroek in de laarzen en had ik bij slecht weer er een regenbroek (van de legerdump) overheen getrokken. Dat reed prima, bij droog weer geen flapperende kleding en lekker luchtig, bij nat weer alles droog
 
Begin dit jaar heb ik kniebraces gekocht, en toen pastte de crossbtroek niet meer, en heb ik een broek in een winkel gehaald waar ze quads verkopen. Veel bewegingsvrijheid, maar de broek is niet waterdicht (dat wist ik), dus als er veel nattigheid is heb ik enkel de regenbroek aan. Ik heb net een protectiebroek besteld.
 
Als ik nieuw zou kopen kocht ik een waterdichte "quad" broek voor slecht weer, of een KLIM traverse oid. Geen in-de-laars broek meer, in ieder geval   
 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: enduro broek
« Reactie #2 Gepost op: 15-10-2012, 10:05 »
Een Klim traverse vind ik te duur..... de broek hoeft ook niet waterdicht te zijn..... ik rij voornamelijk OTR's, crossbaan en andere wat kortere ritjes...

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: enduro broek
« Reactie #3 Gepost op: 15-10-2012, 10:40 »
Een broek in de laars betekent natte voeten bij een natte rit

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: enduro broek
« Reactie #4 Gepost op: 15-10-2012, 11:05 »
Onno, in of over de laars is grotendeels persoonlijke voorkeur. Als je laarzen niet waterdicht zijn (Gore-Tex) maakt het weinig verschil. Ik draag het liefst over de laars, ook om de gespen te beschermen (maar of het uitmaakt...).
KLIM heeft vier uitvoeringen: in en over de laars en daarvan dan open of gesloten stof. Best sold is de Dakar Pant, over de laars en gesloten (maar wel lange ritsen voor ventilatie). Geschikt om braces onder te dragen, protectiebroek geen enkel probleem. De luchtige variant heet Mojave. Broeken gaan gewoon bij de bonte was.
 
Andere merken zullen vast vergelijkbare spullen hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: enduro broek
« Reactie #5 Gepost op: 15-10-2012, 11:07 »
Acerbis Freeland Pants
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Acerbis-Freeland-Offroad-Pant/SubProducts/Acerbis-Freeland-Offroad-Pant-0001
Superbroekje.
Heb er verleden week mee gereden.
Je voelt niet dat je hem draagt.
In tegenstelling tot mijn Yoko Cross broek.
Ik ben er naar toe gereden, had mazzel dat ze maat de Freeland 34 hadden.
Verder hadden ze in de winkel veel leer en weinig cross.
 
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: enduro broek
« Reactie #6 Gepost op: 15-10-2012, 14:44 »
Ik weet niet wat voor maat je hebt, maar ik heb mijn HEBO crossbroek, maat 34 over.
 
 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: enduro broek
« Reactie #7 Gepost op: 15-10-2012, 15:02 »
ik rij in de zomer met een INDE LAARS broek en in de winter met OVER DE LAARS omdat die broek watr warmer is. waterdicht haal ik altijd uit een regebroek er overheen, maar in de zomer heb je aan een regenbroek alleen ook wel genoeg meestal, TIP: altijd langer onderbroek eronder die vocht afvoert, ook als eht warm is, helpt ook tegen schuren!

Ik kan de DAKAR van KLIM aanbevelen, ondergoed van UnderArmour
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: enduro broek
« Reactie #8 Gepost op: 15-10-2012, 15:08 »

Ik kan de DAKAR van KLIM aanbevelen, ondergoed van UnderArmour


Ik denk dat de ervaringen van JW na de Dakar waardevoller zijn  ;D
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: enduro broek
« Reactie #9 Gepost op: 15-10-2012, 16:23 »

Ik denk dat de ervaringen van JW na de Dakar waardevoller zijn  ;D


Wat had jij aan tijdens de Heroes Legend?

Post Merge: 15-10-2012, 16:25

Ps. Ik ga voor steeds goedkopere broeken, blijk er immer weer een gat in te branden danwel in te vallen.
Ps2. Erin of erover, kwestie van geloof, geloof ik.
Ps3. Na regen komt de zon.
Ps4. Braces passen ook in een 'in de laars' broek, passen = weten.
Ps5. Mijn waterdichte Sinisalo over de laars broek bevalt het minste (spelling?), ding is 100% waterproof maar zonder gore-tex. Na een stukje rijden net zo nat van binnen als buiten. Wel lekker warm onder 0C.
Ps6. Ebay UK is mijn vriend :)
Ps7. Mijn wasmachine verteerd zelfs zand, voor hoe lang nog durf ik niet te zeggen. Als ie begint te ratellen zet ik 'm wel hier te koop.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: enduro broek
« Reactie #10 Gepost op: 15-10-2012, 16:40 »

Wat had jij aan tijdens de Heroes Legend?



Post Merge: 15-10-2012, 16:25

Ps5. Mijn waterdichte Sinisalo over de laars broek bevalt het minste (spelling?), ding is 100% waterproof maar zonder gore-tex. Na een stukje rijden net zo nat van binnen als buiten. Wel lekker warm onder 0C.
Zonder gulp. Das handig ben je ook af van de tussenstops
Als t eenmaal nat is merk je er niks meer van ;D
 
 
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: enduro broek
« Reactie #11 Gepost op: 15-10-2012, 16:42 »
eeej Hamster, die Klim spullen he.... te passen bij de rally adventure shop ? of nog iets dichter in de buurt van Arnhem ??
 
Onno

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: enduro broek
« Reactie #12 Gepost op: 15-10-2012, 17:12 »
Wat betreft schoon houden is KLIM de absolute bom!


..Ik kan de DAKAR van KLIM aanbevelen..

Draag ik nu, naast de Revolt. Die heb ik inmiddels bijna versleten en die vind ik wel fijner. Beide broeken van zeer goede kwaliteit, ook op de stiknaden en wat betreft levensduur ritsen. Maar, net als andere merken, niet bestand tegen de uitlaatbocht van een moderne 4-takt. (kan de fabrikant niks aan doen, dat is geruikersgedrag).

Ik draag om die reden dus altijd in de laars en in het nat een Zeeman regenbroek erover.

Beide broeken, overigens, bij Hamster gekocht in de overjarige aanbieding tot bijna de helft van de prijs!
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: enduro broek
« Reactie #13 Gepost op: 15-10-2012, 17:20 »
Beide broeken, overigens, bij Hamster gekocht in de overjarige aanbieding tot bijna de helft van de prijs!
Ik denk bij Hamster op de stand van de Rally Adventure Shop bij de Utrecht Motorbeurs?  ;)
Arjan Brouwer in Putten heeft ook nog wat broeken liggen volgens mij!
@Onno, Arnhem ligt toch aan dezelfde kant van die verre rivier, de IJssel of zo?  :)  Geen dealer dichter in de buurt iig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: enduro broek
« Reactie #14 Gepost op: 15-10-2012, 18:37 »
Citaat
@Onno, Arnhem ligt toch aan dezelfde kant van die verre rivier, de IJssel of zo?  :)
Niet normaal zo dichtbij al die ritjes zijn hier joh......
Ik zie trouwens dat de Rally Adventure Shop geen in de laars modellen heeft.
 
Onno