Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: YZ450F...? kan er geen streep door zetten.. maar RXV 4.5 gekocht...  (gelezen 6299 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: YZ450F...?
« Reactie #15 Gepost op: 17-12-2012, 21:18 »
Hier.. deze goede mannen kunnen je helpen.


http://www.jvoracing.es/
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: YZ450F...?
« Reactie #16 Gepost op: 17-12-2012, 21:54 »
Hier.. deze goede mannen kunnen je helpen.


http://www.jvoracing.es/

helemaal top!
hoe ben jij daarachter gekomen?

muy interessante!
gracias!
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: YZ450F...?
« Reactie #17 Gepost op: 10-01-2013, 10:37 »
even voor de goede orde. jvo motoren zijn WR. fretigne rijd op een wr geen YZ.
 
En YZ op kenteken in Nederland? ik wens je veel succes , maar wees bereid op een teleurstelling.  Een YZ framenummer, krijg je nooit op kenteken. Dat kan gewoon weg niet. Yamaha wereld wijd heeft die framenummers nooit vrij gegeven als gehomologeerde motorfiets.
Yamaha Motor Frankrijk heeft speciale kentekens. Test kentekens.kan in nderland ook, kost je een godsvermogen, een protokenteken.  Die kunnen niet overgedragen worden.
WR2012 of 2013. is top fietsje. doet niks onder vor YZ dus ik zou daar voor gaan.
 
Grtz
Bryan
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: YZ450F...?
« Reactie #18 Gepost op: 10-01-2013, 12:25 »
@ Bryan: quote "een YZ op kenteken in Nederland? ik wens je veel succes , maar wees bereid op een teleurstelling"
 
Is er dan iets veranderd de laatste jaren mbt op kenteken zetten van een YZ-F??
Ik heb ca 10jr geleden via Jos van Vught mijn YZ-F keurig op kenteken gekregen voor niet eens heel veel geld...
 
Overigens: mooie rally-Yamaha's op die site van JVO! Waarom rijden ze dan nu met die lelijke dingen rond!?  :P
(is idd een kwestie van smaak natuurlijk)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: YZ450F...?
« Reactie #19 Gepost op: 10-01-2013, 13:01 »
@ Bryan: quote "een YZ op kenteken in Nederland? ik wens je veel succes , maar wees bereid op een teleurstelling"
 
Is er dan iets veranderd de laatste jaren mbt op kenteken zetten van een YZ-F??

[size=78%]Bryan zit heeeeel dicht bij de bron... dus zn verhaal zal vast kloppen. [/size]
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: YZ450F...?
« Reactie #20 Gepost op: 10-01-2013, 13:26 »
@ Bryan: quote "een YZ op kenteken in Nederland? ik wens je veel succes , maar wees bereid op een teleurstelling"
 
Is er dan iets veranderd de laatste jaren mbt op kenteken zetten van een YZ-F??
Ik heb ca 10jr geleden via Jos van Vught mijn YZ-F keurig op kenteken gekregen voor niet eens heel veel geld...
 
Overigens: mooie rally-Yamaha's op die site van JVO! Waarom rijden ze dan nu met die lelijke dingen rond!?  :P
(is idd een kwestie van smaak natuurlijk)

Tuurlijk kan je rommelen met framenummers. Maar dat is niet geheel volgens de wet. Daarbij had je 10 jaar geleden nog geen emissie eisen bij een nieuw kenteken. die haalt de YZ niet.
 
En er rijden wel degelijk mooie motorfietsen van JVO rond. Fretigne met zijn team rijd ermee.
Maar het fabrieks team kiest voor een lichtere motorfiets en meer topvermogen . Natuurlijk kan je een WR ook snel maken. Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
bryan
 
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: YZ450F...?
« Reactie #21 Gepost op: 10-01-2013, 13:34 »
Zijn die emissie eisen dan van toepassing voor een enkelstuks die naar de keuring gaat? Als je niet van rommelen houdt moet je zowiezo dat traject niet ingaan.
Dat lijkt mij niet. In elk geval niet de "full monty".


Daarnaast heeft het EU gebeuren een versoepeling gegeven.


Mileu voor een typegoedkeuring, daar komt namelijk zéér kostbare studie, onderzoek, testen enzovoort bij kijken.
Lees Donkervoort en Spyker dat loopt van tonnen tot meer.


Zelfs officieele fabrikanten rommelen, zoals je laatst in de pers hebt kunnen lezen.


Je moest er 30jr terug de weg in weten en dat is dus nog steeds zo. Regels hebben ook beperkingen ze zijn nooit allesdekkend en ook steeds sneller achterhaald.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: YZ450F...?
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2013, 18:52 »
kijk een discussie. eindelijk,

waar gaat het om,

bestaat deze motor uberhaubt als "wegmotor"?

ja dus, bij die brommerzaak in Rogat staat  er zelfs één te koop op kenteken.. (nieuw)
en onlangs één op MP of Sprds..
Dus onmogelijk, nee..

wat gebeurt er:

de motor wordt in Duitsland op kenteken gezet, daar is dat wel mogelijk.
als deze motor daarna op (duits) kenteken staat is het vrij eenvoudig om deze om te zetten naar NL kenteken.
het enige waar men in NL naar kijkt (RDW) of de motor ergens in de EU ook toegestaan is op de weg.
en dat is dus zo.
in Frankrijk en Duitsland kan je dit (en andere) model op kenteken laten zetten.
wanneer deze motor nergens in de EU was toegestaan was er idd geen mogelijkheid om deze YZ op NL kenteken te zetten.(uberhaubt eigenlijk)

het heeft even geduurd maar na enig speurwerk eea achterhaald.
dus niet onmogelijk en kost idd wat moeite en paar euro's..

Ik ga hiermee verder als ik mijn (niet afgebouwd project) motor verkocht hebt...
deze dus:

heb in duitsland een interessante YZ gevonden voor een leuke prijs..

wordt vervolgt...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: YZ450F...?
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2013, 18:53 »
En alsnog moet je dan even meerekenen dat je een crosser koopt, en je eigenlijk dan een bak etc hebt die niet direct helemaal voldoet aan je wensen waarschijnlijk.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: YZ450F...?
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2013, 21:12 »
Misschien heb ik er doorheen gelezen hoor. Maar wat is voor jou zo belangrijk om straks op een YZ in plaats van een WR rond te rijden?
Zelf rijd ik al zeker 10 jaar op een WR450f en ben inmiddels aan mijn derde en zal niet lang duren of ik begin aan de vierde. Ik heb eerder ook overwogen om een YZ op kenteken te zetten maar vind geen ander voordeel dan minder gewicht als standaard specificatie. Ik rijd nu sinds een jaar of drie op een H. Vogels Yamaha die ze licht hebben gemaakt door veel onderdelen eraf te halen en te vervangen voor lichtere. Zoals Super B accu en lichtunits voor en achter. Geen teller of andere electrische onderdelen. Zelfs geen startmotor.
Maar wel fabrieks vering van WP dus cone valve voor en Trax achter. Echt geweldige vering wil niks anders meer. Ik kan me niet voorstellen dat je een YZ beter krijgt dan mijn WR. Ook een voordeel van een WR is de Wide Ratio bak die langere versnellingen in een rally wel erg lekker zijn.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: YZ450F...?
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2013, 21:43 »
Met Sanne, ook al rijdt ik geen Yamaha maar de ik snap Sanne wel


Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: YZ450F...?
« Reactie #26 Gepost op: 19-02-2013, 22:41 »
Ok, ik zit nu weer midden in het hol van de leeuw, jawel, ik ben er weer werkzaam.
het blijkt wel mogelijk te zijn een yz via frankrijk op kenteken te krijgen echter de rallybikes worden niet in de verkoop gedaan.
grtz
bryan
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: YZ450F...?
« Reactie #27 Gepost op: 20-02-2013, 10:09 »
Ok, ik zit nu weer midden in het hol van de leeuw, jawel, ik ben er weer werkzaam.
het blijkt wel mogelijk te zijn een yz via frankrijk op kenteken te krijgen echter de rallybikes worden niet in de verkoop gedaan.
grtz
bryan

je bedoeld, niet in NL op kenteken te koop aangeboden?

in drenthe (dacht ik) staat er bij een hoofddealert van jullie één te koop, spiksplinter nieuw, of neu, deze is in die heimat op kenteken gezet..

 ;)

spreek je later!
moet eerst mijne verkopen...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: YZ450F...?
« Reactie #28 Gepost op: 20-02-2013, 12:05 »
je bedoeld, niet in NL op kenteken te koop aangeboden?

in drenthe (dacht ik) staat er bij een hoofddealert van jullie één te koop, spiksplinter nieuw, of neu, deze is in die heimat op kenteken gezet..

 ;)

spreek je later!
moet eerst deze verkopen:


daar krijg je met geluk 500 euro voor misschien.

Alleen in losse onderdelen kun je er nog wat geld van maken

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: YZ450F...?
« Reactie #29 Gepost op: 20-02-2013, 19:22 »
daar krijg je met geluk 500 euro voor misschien.

Alleen in losse onderdelen kun je er nog wat geld van maken


niets voor jou dus..  :P
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....