Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: IMO Tripmaster  (gelezen 11921 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
IMO Tripmaster
« Gepost op: 03-05-2005, 20:59 »
Ik ben eens aan het rondkijken voor een IMO. Die halffordsteller wordt ik niet echt vrolijk van. Om de haveklap reset hij, waarschijnlijk toch vochtig geworden :-\.

Nu heeft Touratech diverse modellen (nee ik bedoel niet de taal en voedingsspanning) met diverse functies. Een aantal van jullie hebben zo'n ding. Welke versie is dat? Gebruik je alle functies? Of kom je er juist tekort? Door de verschillende modellen die Touratech aanbied weet ik niet echt meer welk model nou aan mijn eisen (en vooral verwachtingen) zal voldoen.
Wat zijn die eisen dan? Tja, resetable triptellertje natuurlijk, en de rest? Als je het hebt zal je het wel gaan gebruiken. En als je het niet hebt ga je het dan missen??

Nou kwam ik op het GS-forum nog een alternatief tegen, maar dat zit nu nog in de bouwpakket-fase, de SIXO.

Zijn er nog andere alternatieven? Heeft iemand iets waar hij vanaf wil?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #1 Gepost op: 03-05-2005, 21:27 »
Ik heb wel gekeken maar nog niet gekocht.
voor jouw doel (algemeen allround gebruik): 100R300 versie, (met AB naast je linker handvat).

alternatief: Atmel microprocessor en een groot lcd... en een heleboel freubelen. Probleem is om het schok en waterbestendig te krijgen.


Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #2 Gepost op: 03-05-2005, 21:46 »

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #3 Gepost op: 03-05-2005, 22:39 »
We hebben het er al eens over gehad, maar is een bediening op het stuur voor de AT-tripmaster niet een oplossing.
Wel iets knutselen maar goed te doen lijkt mij.  (kunnen wij die semi-overleden TM van jou als proef project gebruiken)
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3425
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #4 Gepost op: 04-05-2005, 12:33 »
http://www.mod7ce.com

http://www.trailtech.net/lynx_specs.htm

http://www.icoracing.com
http://www.icoracing.com/vr/vr1.htm

Ik gebruik een oude ICO, (met nieuwe knoppen, met veertjes opv een rubber propje) en die voldoet prima voor mij (nullen met een stuurbediening, grote cijfers, lekker stevig en waterdicht) maar perfect is ie niet (nullen duurt te lang, en geen verlichting, maar een nieuwe ICO VR  heeft wel weer verlichting en nullen gaat net zo snel als een IMO).

Het is ook nooit goed, of ze zijn te duur, ze nullen niet snel genoeg, ze vallen te snel uit elkaar, zijn niet waterdicht of zijn niet in 10-en te resetten...
 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #5 Gepost op: 04-05-2005, 12:59 »
En bij Ferd is het heeeel belangrijk dat hij waterdicht is voor als hij zijn twin weer ergens op zijn kop parkeerd...... ;-)
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #6 Gepost op: 04-05-2005, 13:10 »
Loopt het water er toch niet meer uit :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #7 Gepost op: 04-05-2005, 13:30 »
Die SIXO komt van de broer/oom/neef? van de organisator van die Mecklenburgritten.
Ze worden ook via hun site aangeboden http://www.endurofunten.de/technik.htm
Dus we hebben het er daar ook over gehad....
Wat er op het GS forum werd beweerd klopt niet, het is zodanig een bouwpakket,
omdat je zelf aan kan geven welke functies/opties je allemaal wilt en dan stellen zij
het voor je samen. scroll even naar beneden in de technik sectie en daar staat een
overzicht met prijsvergelijk en inhoudvergelijk met de Imo. Voor 260E heb je geloof ik
het uitgebreide pakket. Prijs is dus afhankelijk van wat je er allemaal op wil hebben.

Zij waren in ieder geval overtuigd van de kwaliteit van dat ding, maar ervaringen van iemand
anders heb ik nog niet.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #8 Gepost op: 04-05-2005, 13:35 »
Hé Roos, bedankt! Da's info waar we wat aan hebben ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #9 Gepost op: 04-05-2005, 13:53 »
Kijk ook even naar de bediening, ze bieden ook aan:
65,- €   Dreitastenschalter für den SIxO in Alu (tegenover 80 E bij TT)
85,- €   Fünftastenschalter für SIxO und Roadbookhalter in Alu (tegenover 107 E bij TT)

Als je iets in je hoofd hebt, wat je zou willen zou je ze even aan moeten schrijven denk ik.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #10 Gepost op: 04-05-2005, 13:56 »
Als ik ff naar de rallyes kijk: voornamelijk ICO's en IMO's. Van beiden mag je dan ook aannemen dat ze het onder meest bizarre omstandigheden nog doen (ja ook onder water  :-X). Vooral de ICO (www.icoracing.com) is lekker klein en kun je dus overal kwijt. De ICO is niet in een paar seconden te nullen: je wilt niet dat-ie in de woestijn zomaar op 0 springt als er een vlieg tegen je knopje vliegt. De IMO (ik heb er nog een liggen die er ooit eens op moet) schijnt daarentegen eenvoudig te nullen zijn, maar en heeft naast 'afstand' enzo nog veel meer mogelijkheden.

Belangrijk voor roadbookritten is vooral dat je je teller kunt bijstellen naar boven of beneden als je erachter komt dat het niet klopt. Ik rij zelf het liefst op totaalafstanden omdat ik dan makkelijker kan zien bij welk plaatje ik gebleven ben. Het nullen is dan niet meer zo relevant.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #11 Gepost op: 04-05-2005, 14:17 »
nog eentje op ebay.de

HIERO

Zelf heb ik er laatst eentje gekocht, een IMO-100 R50 Rallye, helaas in backorder bij touratech...... Wat betreft het snelle nullen, mocht dit probleem zich voordoen bij een IMO dan is er vast wel een simpele inschakel vertraging te shoppen  ;)
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #12 Gepost op: 04-05-2005, 14:48 »
Ik kocht laatst een mooie gele Suzuki DRZ 400 S en nou wil het geval dat daar standaard een tellertje op zit. Ja ja.
Dit tellertje geeft aan:
Tijd
Totaal km stand
Trip A
Trip B
Stopwatch

Je kan trip A en B onafhankelijk van elkaar gebruiken, nullen en plussen en minnen.
Door de aanschaf van een klein knopje a 20 eurootjes is de trip met 1 druk op het stuur links te nullen, in hooguit 1 sec.

Volgens mij is dit tellertje bijna of helemaal gelijk aan de tellert op Harold zijn Africa Twin.

Suzuki tripmaster:


Honda tripmaster:


Zou je dat knopje dat ik los heb aangeschaft niet kunnen gebruiken op de teller van jou Africa Twin? Of is zoiets voor de Twin ook niet standaard te verkrijgen?

Nou ja, succes ermee, Margrieta

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #13 Gepost op: 09-05-2005, 10:29 »
Joepiiieeee, tenminste dat denk ik.
Ik kan een IMO-100R van iemand overnemen, met controlelampjes, bediening, montage, enz....
Er staan alleen strepen op het beeldscherm, maar dat zou onder garantie vervangen kunnen worden.
Is die 100R nou een goeie voor wat wij doen? Of bega ik nu een misstap.
Ben nog over de prijs bezig........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #14 Gepost op: 09-05-2005, 12:52 »
Ik was zojuist ook ff aan het kijken wat het verschil was tussen de IMO-100R en de IMO-100R50 Rally
Correct me if i'm wrong, maar is alleen het verschil dat de 50 versie lichter is en het niet uitmaakt wat voor boordspanning je hebt?
Veel meer krijg ik zosnel op de Touratech site niet gevonden aan verschillen.