Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: IMO Tripmaster  (gelezen 11922 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #15 Gepost op: 09-05-2005, 20:11 »
de 50 is vooral kleiner en lichter en robuster dan de 100R en voor breder spanningsbereik. Volgens mij is ie verder gelijk aan de 100R
de 100R-Plus- heeft ook dat ruime spanningsbereik (extra spanningsconverterkastje erbij)

de 100R300 is veel uitgebreider en kan (Bijna) als cockpitvervanging dienenen.
ps.: Dingen als benzinegebruik worden wel gewoon berekend uit handmatig ingegeven benzinehoeveelheden, dus er zit geen tankmeter of verbruiksmeter op bijv.





Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #16 Gepost op: 13-05-2005, 09:59 »
Hmm, nog even een vraagstukje.
De betreffende Imo heeft strepen op het beeldscherm, dat ruitje is al een keer onder garantie vervangen, maar nu dus weer.
Hij zegt dat ik gewoon die Imo naar Touratech moet opsturen voor weer een nieuw ruitje onder garantie, maar Arthur twijfelde of dat dat wel opging als je niet de eerste eigenaar bent. Weet iemand daar meer van?
Voor zover ik de eigenaar ken is hij niet zo'n fanatieke offroader, hij denkt dat tot 2 keer toe strepen op het scherm door vrieskou kan komen. Dat het apparaat groter is dan de 50, maakt me niet uit, maar zou deze 100R wel bestand zijn tegen 'mijn rijstijl"? En dat beperktere spanningsgebied, ben geen electronica kenner, ga ik daar last van krijgen?
Verder is het setje dus compleet met lampjes, aansluitingen, knoppen, sensor en bevestigingsplaat voor een 11XX GS. Ik ben werkelijk waardeloos met inschatten wat zoiets nu 2e hands waard moet zijn, kan iemand mij verder helpen?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #17 Gepost op: 13-05-2005, 14:42 »
Hmm, nog even een vraagstukje.
De betreffende Imo heeft strepen op het beeldscherm, dat ruitje is al een keer onder garantie vervangen, maar nu dus weer.
Hij zegt dat ik gewoon die Imo naar Touratech moet opsturen voor weer een nieuw ruitje onder garantie, maar Arthur twijfelde of dat dat wel opging als je niet de eerste eigenaar bent. Weet iemand daar meer van?

Ligt eraan of de bonnen op zijn naam staan, en of er ergens in de verkoopvoorwaarden van Touratech daar iets over staat. Normaal gesproken is het volgens mij 'aan de toonder': dus degene die de bon en het apparaat heeft, is ook de eigenaar van de garantie. Desnoods kan hij hem natuurlijk voor je opsturen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3425
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #18 Gepost op: 14-05-2005, 00:26 »
...De ICO is niet in een paar seconden te nullen: je wilt niet dat-ie in de woestijn zomaar op 0 springt als er een vlieg tegen je knopje vliegt. ..

Kleine correctie ... de ICO rallye VR light (die grijze) staat binnen de seconde op nul (zelf getest op de motor van Yirki Karsmakers) heeft verlichting en kost USD 330 ... auw...Nullen bij de Rallye 2000 duurt langer, een seconde of 3, en heeft geen licht. Die kost USD 250 meen ik
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #19 Gepost op: 16-05-2005, 21:43 »
O, trouwens. Een gedremelde Sigma houdt het 4000 km door Marokko uit  :D
Ik heb wel het meest gebruik gemaakt van de IMO, maar tijdens een "af en toe"  draadbreuk die het corrigeren naar beneden "af en toe" onmogelijk maakte heb ik er toch fijn gebruik van gemaakt.

Rwin

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #20 Gepost op: 17-05-2005, 21:35 »
O, trouwens. Een gedremelde Sigma houdt het 4000 km door Marokko uit  :D
Ik heb wel het meest gebruik gemaakt van de IMO, maar tijdens een "af en toe"  draadbreuk die het corrigeren naar beneden "af en toe" onmogelijk maakte heb ik er toch fijn gebruik van gemaakt.

Rwin

Nou, dan moet die van mij ook maar een keer daarheen, want die is niet eens de garage uitgekomen ... :-\
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #21 Gepost op: 18-05-2005, 00:10 »
O, trouwens. Een gedremelde Sigma houdt het 4000 km door Marokko uit  :D
Ik heb wel het meest gebruik gemaakt van de IMO, maar tijdens een "af en toe"  draadbreuk die het corrigeren naar beneden "af en toe" onmogelijk maakte heb ik er toch fijn gebruik van gemaakt.

Rwin
Hoi Erwin,
Ik ben blij dat de sigma je heeft geholpen in de woestijn. Ik had nog een kleine hoop dat je ook naar Bilstain zou komen. Misschien na het strand race zaterdag? kun je s avonds zo in Bilstain aanschuiven aan de BBQ en zondag nog even rijden. Ik hoor het wel.
Gr. Arthur
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #22 Gepost op: 22-05-2005, 22:30 »
Strand race? Die is pas in september of zo.
De bedoeling was in Zandvoort op het circuit te racen. Maar dat is misgegaan door problemen met de auto. (inmiddels opgelost) en vooruitzichten met regen terwijl je niet op regenbanden mag rijden.

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #23 Gepost op: 24-05-2005, 21:40 »
Hmm, nog even een vraagstukje.
De betreffende Imo heeft strepen op het beeldscherm, dat ruitje is al een keer onder garantie vervangen, maar nu dus weer.
Hij zegt dat ik gewoon die Imo naar Touratech moet opsturen voor weer een nieuw ruitje onder garantie, maar Arthur twijfelde of dat dat wel opging als je niet de eerste eigenaar bent. Weet iemand daar meer van?
Voor zover ik de eigenaar ken is hij niet zo'n fanatieke offroader, hij denkt dat tot 2 keer toe strepen op het scherm door vrieskou kan komen. Dat het apparaat groter is dan de 50, maakt me niet uit, maar zou deze 100R wel bestand zijn tegen 'mijn rijstijl"? En dat beperktere spanningsgebied, ben geen electronica kenner, ga ik daar last van krijgen?
Verder is het setje dus compleet met lampjes, aansluitingen, knoppen, sensor en bevestigingsplaat voor een 11XX GS. Ik ben werkelijk waardeloos met inschatten wat zoiets nu 2e hands waard moet zijn, kan iemand mij verder helpen?

HA die Roos,Jij hier ook??
Bij Touratech is alles mogelijk! Ik heb een IMO 100r op mijn gele fiets zitten uitgevoerd in de Duitse taal :(, Ik heb ze gemaild met de vraag of dit om te zetten is in de Engelse taal. Uit hun antwoord blijkt dat in principe alles met een IMO mogelijk is. Zelfs ombouw naar een 100R300 in een andere taal is mogelijk(€70) alles onder fabrieks garantie.
Ik denk dat ze geheel niet moeilijk doen bij een 2e hansie, geef gewoon aan dat je een motor gekocht hebt met al die toeters en bellen er aan....  8)

P.S. er zit bij Touratech een Nederlander, communiseert een stuk makkelijker hoor!(ik heb zijn rechtstreekse e-mail adres) :-X
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #24 Gepost op: 25-05-2005, 15:27 »
Ha DesertRat, jawel ik vertoef hier al erg lang  ;)

De beste verkoper heeft al lang niets meer van zich laten horen, dus ik vraag mij af of het nog wel doorgaat.... :-\
Maar dat mailadres van die nederlander bij TT zou ik wel willen hebbem, dan kan ik het vooraf even vragen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #25 Gepost op: 25-05-2005, 15:44 »
Hi Roos,

Waarom eigenlijk een IMO? De Sigma niet OK of gewoon meer functies bij een IMO....  Sigma is wel een fijn klein apparaatje....  ;)

Grtz
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #26 Gepost op: 25-05-2005, 15:46 »
Dat klein is niet alleen maar fijn.

Als je 60 over de keien rijdt kun je een IMO staand aflezen, een Sigma niet.

Rwin
(die al jaren blij is met een kleine IMO)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #27 Gepost op: 25-05-2005, 15:48 »
Dat klein is niet alleen maar fijn.

Als je 60 over de keien rijdt kun je een IMO staand aflezen, een Sigma niet.

Rwin
(die al jaren blij is met een kleine IMO)

Heb nog wel een lens uit een KTM koplamp  ;D ;D
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #28 Gepost op: 25-05-2005, 15:54 »
Ik wist wel dat ie nog van pas zou komen  :D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #29 Gepost op: 25-05-2005, 17:50 »
Voor de betere jampotglazen  ;D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)