Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: IMO Tripmaster  (gelezen 11920 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #30 Gepost op: 31-05-2005, 19:22 »
Heeft er al eens iemand van www.sixo.de gehoord?

Lijkt me een aardig (en vriendelijker geprijst) alternatief voor de IMO en minstens zo functioneel!

Noppy

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #31 Gepost op: 31-05-2005, 19:55 »
Op pagina 1 van de tread staat daar een stukje over van Roos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #32 Gepost op: 01-06-2005, 13:59 »
Mooi en goed apparaat lijkt mij.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #33 Gepost op: 01-06-2005, 21:47 »
Zijn die Sixo's al te koop, ik heb niet de hele site letterlijk gelezen, maar ik ving wel iets op over 10 proefmodellen. En als die geslaagd waren werden er meer gemaakt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #34 Gepost op: 01-06-2005, 22:13 »
Op de 1e 2 foto's zie je volgens mij al dat je een IMO wil en geen Sixo.

De IMO staat op 71.77 km, de Sixo kan ik niet lezen.

Rwin (die helemaal geen bril nodig heeft)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #35 Gepost op: 02-06-2005, 08:46 »
Volgens mij kan je op de sixo ook tussen verschillende views kiezen. Trip groot, totaal klein en viceversa. Vind 'em alleen erg groot van formaat. Och ik doe het voorlopig nog effe met men Sigmaatje.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #36 Gepost op: 20-07-2005, 00:15 »
Ferd,

jij hebt een watergekoelde motor toch? Als je de computer als enig instrument wilt gaan gebruiken valt je keuze volgens mij op de IMO 100R300 of de 100R Sport. De laatste van de twee kan rondetijden tellen, de 100R300 niet. Ik heb zelf de 100R300 op mijn GS. Welke functies vind ik handig?

- De tripfunctie die je met 1 druk op de knop kunt nullen
- Alarmfunctie op motortemperatuur (zodra deze de vooraf ingestelde alarm overschreidt komt het "temperatuurscherm" in beeld)
- Bediening op het stuur
- Gescheiden dagteller, tripteller, en tankteller (die het verbruik over de afgelopen tankvulling voor je uitrekent)

Wat gebruik ik niet?

- Stopwatch
- afstand en tijd tot doel (afteller die in kilometers en minuten aftelt)
- Acceleratiemeter
- V-max

Wat zou ik willen maar kan ik niet niet vinden/zit er niet op?

- In de tripmeter zou ik een "triptotaalteller" willen hebben, die dus niet met een druk op de knop afnult.

Naast de computer (die met de bijbehorende sensoren wordt geleverd) heb je ook stuurbediening nodig. Neem je ook een electrisch roadbook dan loopt de rekening aardig op. Suc6 met de keuze!

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #37 Gepost op: 22-07-2005, 13:45 »
Van de week het boekje nog nog eens gelezen, en wat ik wil zit er gewoon op. Sterker nog, ik had de roadbookfuntie nog niet eens ontdekt, want daar kom je vanaf de stuurbediening niet eens in. Scherm 12. En dan kan je inderdaad vanaf je stuur de triptotaalteller bijstellen.

Dam I love this bike!

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #38 Gepost op: 07-08-2005, 22:48 »
trailtech komt met een nieuwe tripcomputer, de Lynx

http://www.trailtech.net/lynx.htm


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #39 Gepost op: 07-08-2005, 23:11 »
Wat ik van een IMO eigenlijk minder vind is dat wanneer je zelf reset knop en up down gaat splitsen (reset aan het stuur, up/down op het "dashboard" naast de IMO) dat je moet rommelen met wat losse diodes. Niets ingewikkelds maar wel een bron van storing, en dat om 1 ader in een kabeltje uit te sparen (of je te dwingen een duur knopje te kopen)
Afgelopen Zuid Frankrijk een storing gehad, in eerste instantie gewoon de kabel naast de originele connector gebroken maar ik dacht dat het bij m'n eigen schakelaar met diodes zou zitten en heb die dus helemaal uitgepakt.
Een dag later is er daar dus wel een draadje losgebroken. (omdat die niet meer netjes ingepakt zat dus.)
In Marokko heb ik d'r ook al wat problemen mee gehad, maar daar reed ik uiteindelijk op totaalstand en was de reset niet zo belangrijk.

Nu ga ik dus schakelaar met diodes in epoxy harsen  :D en dan ben ik weer helemaal blij met m'n IMO.

Rwin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #40 Gepost op: 09-08-2005, 08:19 »
trailtech komt met een nieuwe tripcomputer, de Lynx


Wel snel dit keer... voor m'n vorige motor die ik als supermotard had omgebouwd zat ik hier al op te wachten. Heb toendertijd een aantal keren gemaild met trailtech. Het zou ik geloof zomer 2004 uiterlijk (na een aantal eerder verplaatste releasedatums) op de markt komen.

Ik ben benieuwd.. Ik weet trouwens niet of dit ding voldoet als vervanging voor een IMO. Ik neem haast aan van niet. Ik ben te lui om het nu uit te zoeken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3425
Re: IMO Tripmaster
« Reactie #41 Gepost op: 09-08-2005, 09:24 »
Ik ben benieuwd.. Ik weet trouwens niet of dit ding voldoet als vervanging voor een IMO. Ik neem haast aan van niet. Ik ben te lui om het nu uit te zoeken.

De Lynx telt tussenafstanden van 100 meter, dat is veel te veel. Nullen kost ook weer een paar seconden...Verder wel een mooi design
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R