Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GPS voor off-road rit ???  (gelezen 9400 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #15 Gepost op: 04-12-2007, 22:21 »
Gaat dat ongeveer zo dat deLuitenant zegt: "Sergeant, jij bent vrijwilliger a.s. zaterdag!"
en dan op maandag: "Korporaal, jij hebt motorschoonmaakcorvee"

Of valt het allemaal wel mee?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #16 Gepost op: 04-12-2007, 23:24 »
Wil volgend jaar gaan meedoen aan off-road ritjes / tochten, maar zie dat jullie gebruik maken van apparatuur die ik "nie ken".
Wat heb ik nodig qua GPS of roadbook app. hoe werkt het en waar dient het voor ?

Heb zelf een forerunner 205 voor MBT en hard lopen, is dat al wat voor op de motor ?


Ja, je kunt best wel wat met die Forerunner: een Forerunner kan, net zoals de Edge 305, een CRS file vasthouden tot wel 5.000 track punten. De Midsummer 1000 paste er alvast goed in.

De forerunner heeft ook nog een soort roadbookfunctie, waarbij hij op de afslagen een icoontje kan laten zien, pijltje links, pijltje rechts, rotonde etc. Het gaat hier feitelijk om een lange XML-file en het geheugen is hier de beperkende factor. Deze icoontjes gebruiken tamelijk veel geheugen, dus deze liever niet gebruiken, tenzij het om een kort ritje gaat van pakweg 100 km.

Bij tracks loggen kan je de opname op 'slim' of 'elke seconde'  zetten. Kies gerust de eerste optie.

De Forerunner ondersteunt ook routes, maar helaas maar tot 200 afslagen. En er gaat slechts 50 Waypoints in het geheugen, da's wel jammer.

Er is een programmatje GPX2CRS in MS .NET geschreven dat je gratis kunt downloaden. Dit dient om een trackbestand in GPX-formaat om te zetten naar CRS. Werkt prima!

Veel plezier!

Noppy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #17 Gepost op: 05-12-2007, 08:41 »

top.!!!  ga ik wat mee doen, bedankt Noppy.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #18 Gepost op: 05-12-2007, 08:44 »
Gaat dat ongeveer zo dat deLuitenant zegt: "Sergeant, jij bent vrijwilliger a.s. zaterdag!"
en dan op maandag: "Korporaal, jij hebt motorschoonmaakcorvee"

Of valt het allemaal wel mee?


ja, zo iets....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #19 Gepost op: 05-12-2007, 09:22 »
top.!!!  ga ik wat mee doen, bedankt Noppy.

Ik heb even het linkje voor je opgezocht:

http://www.niniu.com/Garmin/Gpx2Crs.zip

Suc6!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #20 Gepost op: 05-12-2007, 09:54 »
ja, zo iets....

Ik ga ook solliciteren (wel op die luitenant functie dan natuurlijk)  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #21 Gepost op: 07-12-2007, 23:16 »
Reinoud,

Hier staat nog een leuke wereldwijde website waar je diverse Europese en Oost-Europese Forerunner courses kunt downloaden.

Ik zou in België maarniet proberen een ATB-parcours te rijden maar als je zuidelijker of veel oostelijker gaat, dan zullen de verbodsbordjes minder vaak voorkomen ;)

Laat maar horen wat je er van vindt!

Noppy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #22 Gepost op: 08-12-2007, 06:49 »
Reinoud,

Hier staat nog een leuke wereldwijde website waar je diverse Europese en Oost-Europese Forerunner courses kunt downloaden.

Ik zou in België maarniet proberen een ATB-parcours te rijden maar als je zuidelijker of veel oostelijker gaat, dan zullen de verbodsbordjes minder vaak voorkomen ;)

Laat maar horen wat je er van vindt!

Noppy

moggel

is er binnen dit forum ook zo'n soort route in omloop voor (zuid-oost) Drenthe ?

e.v.w.b. het laden van route's in de forerunner >>> ben er nog niet helemaal uit , hoe dat nu werkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #23 Gepost op: 08-12-2007, 06:55 »
Moggul,

Je moet het pakket TC (TrainingCentre) van Garmin downloaden en installeren.

Als je Mapsource al geïnstalleerd had dan neemt hij automatisch je daar aanwezige kaarten over.

Dan importeer je vanuit het file-menu de crs. Die komt dan in het boompje van geladen trainingen te staan.

Je kunt dan de CRS over het kabeltje oversturen.

Suc6,

Noppy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #24 Gepost op: 08-12-2007, 07:40 »
Moggul,

Je moet het pakket TC (TrainingCentre) van Garmin downloaden en installeren.

Als je Mapsource al geïnstalleerd had dan neemt hij automatisch je daar aanwezige kaarten over.

Dan importeer je vanuit het file-menu de crs. Die komt dan in het boompje van geladen trainingen te staan.

Je kunt dan de CRS over het kabeltje oversturen.

Suc6,

tc heb ik , Mapsource downloaden lukt ook, alleen tijdens de installatie loopt Mapsource  vast op een "key value" acces probleem ??

heb windows 2000 op een pentium4
 wat nu ?

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #25 Gepost op: 08-12-2007, 12:13 »
Ik ga ook solliciteren (wel op die luitenant functie dan natuurlijk)  :D
Zo'n officier heet niet voor niets een lui...tenant
Het kanonnenvlees mag poetsen, hij lekker rijden :D
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #26 Gepost op: 09-12-2007, 12:55 »
tc heb ik , Mapsource downloaden lukt ook, alleen tijdens de installatie loopt Mapsource  vast op een "key value" acces probleem ??

heb windows 2000 op een pentium4
 wat nu ?

Hmmm,

In welke volgorde heb je TC en MS geïnstalleerd? Ik zou nl éérst MS installeren en daarna pas TC.

Wat je kunt doen is al je Garmin software deïnstalleren en daarna vanaf je commandline het programme Regedit opstarten. Zo kan je dan zoeken op alle keys waar Garmin en/of Mapsource en/of TrainingCentre in staan.

Al die keys verwijderen en daarna het spul in de juiste volgorde opnieuw installeren.

Moet lukken zo want vorige week heb ik het zelfde moeten doen, nadat ik ongeveer tegen dezelfde problemen aanliep die jij nu ook hebt.

Succes,

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #27 Gepost op: 03-07-2008, 18:43 »
FF een schopje want dan hoef ik niet een heel nieuw topic te openen.

Na jaren lekker met een KLR650 de plaatselijke bossen en bouwterreinen onveilig gemaakt te hebben wil ik toch eens het grote mensen werk gaan proberen. ;D

Heb nu een SE (Wauw, wat een fiets) en wil volgend jaar graag met de OER mee gaan doen. Nu ben ik een beetje aan het kijken wat ik nog moet gaan aanschaffen maar raak de weg een beetje kwijt.

GPS
Tripteller
Roadbook houder
....

Voordat ik zelf het wiel ga uitvinden zou ik graag wat tips willen hebben.
Is er niet één apparaat wat alle bovenstaande functies geïntegreerd heeft? Een soort van tablet pc met GPS-module, uitgebreide tripteller en roadbook functie?  ??? Of moet ik toch m'n hele stuur vol gaan hangen met verschillende apparaten?


Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #28 Gepost op: 03-07-2008, 19:19 »
dat laatste

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: GPS voor off-road rit ???
« Reactie #29 Gepost op: 03-07-2008, 19:32 »
Garmin Edge 605/705 heeft een roadbookfunctie (coarse), triptellerfunctie (stopwatch) met nulknopje, kompas (GPS kompasroos, werkt niet als je stilstaat) én GPS (SirfIII). De Sirf III werkt erg gevoelig, dus hij werkt zelfs binnenshuis. Dik bladerdak is dan ook geen probleem. Geheugenuitbreidingskaartje gaat tot 2 GB. Als het kapot gaat dan ben je gelukkig ook hopeloos verdwaald ;D

Accu gaat maar 15 uur mee, dus je zult aan moeten sluiten op boordspanning.

FF een schopje want dan hoef ik niet een heel nieuw topic te openen.

Na jaren lekker met een KLR650 de plaatselijke bossen en bouwterreinen onveilig gemaakt te hebben wil ik toch eens het grote mensen werk gaan proberen. ;D

Heb nu een SE (Wauw, wat een fiets) en wil volgend jaar graag met de OER mee gaan doen. Nu ben ik een beetje aan het kijken wat ik nog moet gaan aanschaffen maar raak de weg een beetje kwijt.

GPS
Tripteller
Roadbook houder
....

Voordat ik zelf het wiel ga uitvinden zou ik graag wat tips willen hebben.
Is er niet één apparaat wat alle bovenstaande functies geïntegreerd heeft? Een soort van tablet pc met GPS-module, uitgebreide tripteller en roadbook functie?  ??? Of moet ik toch m'n hele stuur vol gaan hangen met verschillende apparaten?