Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Stonemaster zonder noppen :-\  (gelezen 6326 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Stonemaster zonder noppen :-\
« Gepost op: 12-09-2005, 15:51 »
Eindelijk is het mij dan ook eens goed gelukt: Een Stonemaster slopen :-[

Ongeveer iets van 1500 km er op gereden, maar rijp voor de garantieclaim. Er zitten 19 middennoppen op een nieuwe Stonemaster, bij mij nu nog 12........

Sommige zijn tot op het karkas weg, anderen voor de helft afgebroken. Zaterdagochtend ging ik met 18 en een halve nop op pad (er was al een halve ergens achtergebleven) met bepakking en passagier achterop naar Putten. Daar aangekomen (rustig gereden, niet harder dan 130) was mij nog niets opgevallen.
Een gezellig ritje gereden met gedeeltes offroad, zand en blubber, hier en daar gravel, maar ook zandpaden waar ik met 120 overheen ging. Stand Horst nog een ritje gemaakt en weer terug naar Arjan Brouwer. Ook nog niets opgevallen. Fiets weer opgepakt met extra bagage (ik had een Tuareg tanktas met hangtieten gewonnen omdat ik zo gek was om met passagiere Arjan bij te houden op de zandpaden) en op naar het TM-weekend. Tijdens die 192 km lange rit af en toe 135 gereden, verder rond de 130.......

Aangekomen in Koningsbosch schrok ik toch wel een beetje van de band. Zo was ik die ochtend dus niet begonnen ???

Is dit nu een productiefout geweest? Heb ik de band teveel belast (rij altijd met 2,3 bar erin, ongeacht of ik nou mul zand tegen kom of de snelweg moet nemen)?
Begin me toch wel af te vragen of ik er nou weer een Stonemaster op moet gooien. Ik vind het een fijne band, maar hij moet natuurlijk niet uit elkaar spatten tijdens het rijden. Er zijn alternatieven met een soortgelijk profiel en prijs (Maxxis, Heidenau) maar hoe die kwaliteit is weet ik natuurlijk niet.

Hieronder de fotootjes :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Stonemaster zonder noppen :-\
« Reactie #1 Gepost op: 12-09-2005, 16:03 »
Jij rijdt gewoon te hard. Neem nou eens een voorbeeld aan de rest hier op het forum. Gewoon kalm en beheerst rijden, dat spaart ook nog eens het milieu. Een motor is om te genieten van alles wat er óm je heen gebeurt. Bijkomend voordeel: als je rustig rijdt zie je nog eens wat van de omgeving. Kom ik nou ook geloofwaardig over?  :-X :-X

Tja, gewoon proberen om die band onder garantie te vernieuwen, misschien was het een maandagmorgen productie?
En dan bij de volgende vooral weer heeeel veel gas geven, om erachter te komen of de qualiteit van de stonemaster idd achteruit gaat  8)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Stonemaster zonder noppen :-\
« Reactie #2 Gepost op: 12-09-2005, 16:18 »
Tja, wat is te hard rijden  :P
Ik vind zelf dat ik zaterdag rustig heb gereden, geen automobilisten van de weg af gedrukt, en dat is al heel wat voor mij op de snelweg. Zat er een achterop die op mijn helm gaat slan als we boven de 140 komen, en dat rijd niet fijn kan ik je zeggen. Dus dan rij ik maar niet zo hard. Ik heb trouwens een getuige: Bas...... heeft het hele stuk achter me aan gereden, en heeft die noppen dus waarschijnlijk ergens tegen z'n helm gekregen :D. Ik heb hem niet horen klagen, kan je nagaan wat een bikkel hij is.

Maar Rogier, ik zal volgende keer jou tempo proberen aan te houden ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Stonemaster zonder noppen :-\
« Reactie #3 Gepost op: 12-09-2005, 18:48 »
Zat er een achterop die p mijn helm gaat slan als we boven de 140 komen, en dat rijd niet fijn kan ik je zeggen.

gewoon echt meer gas geven, houdt het vanzelf op  :-X

andere oplossing: Gewoon met versleten wegbanden rijden, zonder nop, zonder profiel... is nog leuker driften ook  :P
ik heb nog wel wat liggen  ;D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Stonemaster zonder noppen :-\
« Reactie #4 Gepost op: 12-09-2005, 19:17 »
Man,

die band lijkt wel een oorlogsslachtoffer! Ik heb overigens wel vaker gehoord dat de noppen in de rondte vlogen, maar dat was er dan eentje ofzo. Dit is wel heel erg. Ik zou ff bellen met de vrienden van MEfo, en in ieder geval je foto's naar ze opsturen...Lijkt mij niet zo'n goeie reclame.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Stonemaster zonder noppen :-\
« Reactie #5 Gepost op: 12-09-2005, 19:29 »
Ik heb de foto's inmiddels doorgestuurd naar mijn leverancier die directe contacten heeft met de fabrikant. Het wordt allemaal doorgestuurd. Nieuwe band (of twee) is toch wel het minste wat ze terug kunnen doen voor het gevaar wat we op de snelweg hebben gelopen :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Stonemaster zonder noppen :-\
« Reactie #6 Gepost op: 12-09-2005, 21:37 »
Je lijkt me het perfecte 'slachtoffer' voor een Teraflex II ;D :D

Noppy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 101
Re: Stonemaster zonder noppen :-\
« Reactie #7 Gepost op: 13-09-2005, 08:45 »
Hmmmm, en ik was nog wel van plan om ook zo'n band te kopen....

Zijn er andere goede alternatieven en wat zijn de prijzen ervan?

Greetz

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Stonemaster zonder noppen :-\
« Reactie #8 Gepost op: 13-09-2005, 09:01 »
Terraflex, mmmmmmmmmmm, ziet er natuurlijk wel stoer uit, maar hoeveel snelweg kilometers kan je daar mee maken??

Voor een Domi hoeft een Stonemaster geen probleem te zijn: lager gewicht en lagere topsnelheid voor het aanrijden van de routes. Gewoon eronder gooien, voor het geld hoef je het niet te laten.

Vanmiddag maar even de band eraf gooien, een een half afgekloven Stonemaster erop gooien.

Zou de oorzaak  hiervan een opeenstapeling van "problemen" kunnen zijn?: Warm weer, redelijk hoge snelheid voor noppen (130) Zware belasting (volledige kampeeruitrusting, dus ook de vriendin) en een te lage bandenspanning?

Ik hou het gewoon op een exemplarisch probleem, ik doe namelijk nooit iets fout :-X. Deze band was trouwens door een professional omgelegd, ik heb mijn handen er (nog) niet vuil aan gemaakt......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Stonemaster zonder noppen :-\
« Reactie #9 Gepost op: 13-09-2005, 09:08 »
Met jouw rijstijl, ik schat zo'n 2 tot 3.000 :D

Met mijn rijstijl 5.000. Ik heb er nu zo'n 3.500 opzitten en still counting: 1.5cm profiel nog over, maar het contactvlak wordt ook steeds breder...

Noppy

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Stonemaster zonder noppen :-\
« Reactie #10 Gepost op: 13-09-2005, 09:22 »
Dus straks rij je op een echte allroadband, Grote valkken met hier en daar een steepje ertussen :D Waren dien banden er ook in 17"?? Wat is de breedte van dat ding?? Moe da kosten (heb effe geen zin om het draadje op Noppenforum op te zoeken)

Maar, ehhhh, wat zit iedereen nou over mijn rijstijl te bazelen, ik rij rustig, beheerst en overtuigend! Zo is mij dat drie jaar (of inmiddels al weer vier jaar) geleerd tijdens de rijlessen. Een andere stijl ken ik niet en wil ik niet. Oke, op zand n gravel graag driftend de bocht uit trekken, soms een ritje door de blubber, maar verder doe ik er geen vreemde dingen mee. Zelf woon-werkverkeer doen ik niet :-\.

Nieuw topic openen over mijn rijstijl en wat er in jullie ogen niet goed aan is? Ik leer graag bij, zeker als ik beter het zand en de blubber mee door kan komen ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Stonemaster zonder noppen :-\
« Reactie #11 Gepost op: 13-09-2005, 10:22 »
Nope,

Sorry, alleen voor echte motoren met 18" achterwielen... :-\

Nop

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Stonemaster zonder noppen :-\
« Reactie #12 Gepost op: 13-09-2005, 10:25 »

Nieuw topic openen over mijn rijstijl en wat er in jullie ogen niet goed aan is? Ik leer graag bij, zeker als ik beter het zand en de blubber mee door kan komen ;)

Echt geen stijl!  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Stonemaster zonder noppen :-\
« Reactie #13 Gepost op: 13-09-2005, 12:30 »
Door mijn bandenleverancier werdt geopperd om er een 18"velg in te zetten. Is natuurlijk een leuke optie, je hebt een veel ruimere keuze aan banden. Heeft er iemand nog een kale velg liggen? Moet natuurlijk wel op de naaf van de AT passen ::)

We hebben inmiddels contact gehad met Mefo-himself. Er zou even gekeken worden hoe dit opgelost kan worden. De leverancier wil vooral eenuitspraak over de oorzaak van dit probleem, mede omdat dit niet de eerste nop is die er bij een Stonemaster af vliegt.
Eventueel gaan we de band retour sturen voor onderzoek, kunnen ze alleen maar beter van worden denk ik :P

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Stonemaster zonder noppen :-\
« Reactie #14 Gepost op: 13-09-2005, 12:47 »
Heeft er iemand nog een kale velg liggen? Moet natuurlijk wel op de naaf van de AT passen ::)


Kijk ff op het duitse ebay, daar komen ze geregeld langs voor een spotprijsie. Kan er anders ook voor je proberen te scoren als je dat wilt...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)