Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?  (gelezen 11583 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Gepost op: 10-09-2007, 11:26 »
Ik zoek dus een goed regenpak die ik over mijn gewone, luchtige pak kan dragen bij regen. Eentje dus die je de hele dag droog houd, het liefst zonder toch zeiknat te worden van zweten.
Wie heeft er zoiets, wat ook nog makkelijk inpakt, niet veel weegt en weinig ruimte in neemt.

Wat kost dat en waar kan je het kopen :)

Dus ervarings deskundigen, barst los.


Tot nu toe gereden met een Acerbis regen broek, doorzichtig plastic, echt droog maar niet echt comfortabel in warmte, als het droog is doe je hem graag uit, pakt wel makkelijk in.
Voor mijn jas heb ik de binnenjas, water en winddicht van mijn weg pak gedragen onder de allroad jas. nadeel is dus dat je jas wel doorweekt raakt, zwaar word en lang moet drogen. je kan niet na een flinke bui je regen voering er uit halen omdat het toch wel warm is want dan word je alsnog nat.
Voordeel is dat die voering nog wel wat ademt en ook als het droog is volledig wind dicht is of als jack met lopen kan worden gebruikt. Ik neem hem dus zoiezo mee als extra warmte en los regen jack maar wil op de motor toch iets anders gaan gebruiken.
Overal is dus geen probleem, losse jas/broek ook niet.

Maar:
Ademend, licht en klijn zijn wel heel erg gewenst. Wie gebruikt wat?

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Reactie #1 Gepost op: 10-09-2007, 11:53 »
Ik had in de OER een fietsregenbroek van Halfords voor iets van 14 euro omdat ik dat motorspul relatief duur vind. Heeft het perfect gedaan, past over crosslaarzen heen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Reactie #2 Gepost op: 10-09-2007, 13:01 »
Met hem ^^

Ik ben mijn geloof in "zelfademende klimaatregulerende" regenkleding kwijt. Regenjasje van de Hema over mijn jack doet het prima. Als de regen opgehouden is, is deze binnen 10 minuten droog gewapperd en kan hij weer in de rugtas.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Reactie #3 Gepost op: 10-09-2007, 13:14 »
Met verstandige Max Lowtax  ;D
Groeten,
D@@n

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Reactie #4 Gepost op: 10-09-2007, 13:24 »
heb een regenbroek nog van de middelbare school tijd
en ook zo'n jas.
die twee passen opgerolt in mijn acerbis heupgordel tasje.
Als het regend gaan ze aan, broek over de laarzen.
Is het droog ff doorrijden of uitschudden en terug inde heuptas.
dit voor de allroad dingen.
Voor de weg heb ik zo'n veels te dure goretex jas en broek maar die doen wel erg goed hun werk.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Reactie #5 Gepost op: 10-09-2007, 13:33 »
Ik heb nog steeds jekker natweer en broek natweer uit de PSU overgehouden
Groeten,
D@@n

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Reactie #6 Gepost op: 10-09-2007, 14:04 »
Als je niet te veel wilt betalen voor een ademend pak, kijk dan niet in de buitensportwinkel maar bij een fiets/wielren winkel. Daar hebben ze bijvoorbeeld ademend spul (Poray 2000 of zo) van AGU wat klein in te pakken is en een redelijke prijs/kwaliteit verhouding heeft...

Of www.agu.com waar dit is te vinden: http://www.agu.com/?pag=22&prod=530&img=608
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Reactie #7 Gepost op: 10-09-2007, 15:33 »
Ik heb nog steeds jekker natweer en broek natweer uit de PSU overgehouden
Ben ik het helemaal mee eens, mits het de camo-uitvoering is. Die is nl ademend en super sterk. In 1993 "overgehouden" (ik betaal toch belasting? :P) uit mijn beroepstijd.  2X een rally mee gereden inclusief de kleine ongelukjes die je daarbij hebt. Pas bij de laatste MS1000 (2007!) een winkelhaak in gekomen. Al die tijd waterdicht! (ook in het kruis :-X)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Reactie #8 Gepost op: 10-09-2007, 16:17 »
Ik heb een Helly Hanssen zeilbroek ..... model tuinbroek met bretels zeg maar, in combinatie met mijn weglaarzen (crosslaarzen bestaan geloof ik alleen maar waterdoorlatend) echt helemaal waterdicht en gemakkelijk aan te trekken over je laarzen heen ......  om kort te gaan, superbroek voor weinig gekocht bij sportworld in leerdam ..... 35 euries meen ik in de rommelhoek. Verder mijn endurojas met zo'n dun regenjackie er overheen.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Reactie #9 Gepost op: 12-09-2007, 16:53 »
Ik heb nog steeds jekker natweer en broek natweer uit de PSU overgehouden

Tja ik heb dan wel nooit in dienst gezeten, maar bij de dump verkopen ze deze ook.
En daar heb ik ze dan weer vandaan..
En de parka natweer doet het ook perfect op Ijsland weet ik nu, al kijken ze je wel een tikkie vreemd aan in dat gevlekte groen.

Groeten Jan Willem
Vallen, opstaan en weer doorgaan
BMW R1150gs Adventure, Suzuki DR350s

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Reactie #10 Gepost op: 12-09-2007, 21:29 »
Om met camo in africa te gaan rijden lijkt me niet echt slim.. Zou wel eens wat verkeerde aandacht trekken ben ik bang :)

Ik ga denk ik dan maar voor de fiets winkel pak, en anders bij HG. ofzo een overall in fluo geel plastic :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Reactie #11 Gepost op: 13-09-2007, 09:44 »
En een regenoverall bij de motorzaak vandaan, weet niet wat het kost maar ik heb er één gebruikt en was er heel tevreden mee. Waarschijnlijk van het weekend aan het werk in HHW aan de Honda, als je langskomt kan ik je beugeltje voor je lassen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Reactie #12 Gepost op: 13-09-2007, 10:27 »
Regenbroekje bij Gericke vandaan met ritsen aan de zijkant. Nix ademends ofzo, want dat ik veel te duur: als je een keer op je plaat gaat of tegen de uitlaat komt is het toch kapot.

Beste is gewoon niet rijden als het regent, je hebt toch tijd zat...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Reactie #13 Gepost op: 13-09-2007, 12:14 »
Ik ben net door een bekend forum lid per PB voor een zacht prijsje aan een regen overall geholpen van POLO ofzo :)
Dat ook weer voor elkaar.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: Wat is een goed regenpak en waar haal je die?
« Reactie #14 Gepost op: 19-09-2007, 16:54 »
Regenbroekje bij Gericke vandaan met ritsen aan de zijkant. Nix ademends ofzo, want dat ik veel te duur: als je een keer op je plaat gaat of tegen de uitlaat komt is het toch kapot.

Beste is gewoon niet rijden als het regent, je hebt toch tijd zat...
Denk dat hij weinig keuze heeft als je in het regenseizoen in Africa plant om rond te gaan rijden.
KLR650c AKA trilplaat.