Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoe luid mag je uitlaat zijn?  (gelezen 1199 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Hoe luid mag je uitlaat zijn?
« Gepost op: 24-08-2005, 20:37 »
Hoor het uit eerste hand van agent Rick, die Super motard rijdt met een open uitlaat:

http://www.dr-z400.nl/forum/viewtopic.php?t=103

Noppy

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Hoe luid mag je uitlaat zijn?
« Reactie #1 Gepost op: 24-08-2005, 20:47 »
Handig en interessant om te weten. Ik ben wel eens tegen een site aan gelopen met de eisen die gesteld worden aan de motoren met  bijbehorend bouwjaar. Zal eens kijken of die terug te halen is. En dan nog een testopstelling zien te regelen om heel allroadmaniacs even langs de db-meter te laten rijden ;)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Hoe luid mag je uitlaat zijn?
« Reactie #2 Gepost op: 24-08-2005, 22:48 »
Ik heb al zo'n vermoeden dat die van mij er niet helemaal door gaat komen (ook niet met demper...) :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Hoe luid mag je uitlaat zijn?
« Reactie #3 Gepost op: 25-08-2005, 07:46 »
Ik heb een dB-meter op mijn Nokia GSM zitten. Gewoon 50 CM er vanaf houden bij 3.600 toeren.

Jullie hebben toch allemaal een toerenteller op jullie fiets zitten?

Even 3 runs en we weten of je illegaal bent.

Mars, ik heb helaas geen twee GSM's voor jouw twee uitlaten, dus jij bent sowieso illegaal 8)

Noppy


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Hoe luid mag je uitlaat zijn?
« Reactie #4 Gepost op: 25-08-2005, 08:23 »
Ik wil het eigenlijk helemaal niet weten, immers: wat niet weet wat niet deert. Mijn 'nieuwe' DAM demper is nu onderweg. Ik hoop dat ik dan iets anders hoor als motorgeluid en noppenbanden (over het asfalt)  :P

Toch wel leuk om het eens van een insider te horen. Vooral die kapstok artikelen. Wat kunnen de blauwe daar nu eigenlijk aan ophangen. Zeer leerzaam.  :)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Hoe luid mag je uitlaat zijn?
« Reactie #5 Gepost op: 25-08-2005, 08:32 »
Wat kunnen de blauwe daar nu eigenlijk aan ophangen. Zeer leerzaam.  :)

Op deze manier is het eerder: Eindelijk iets waar wij die blauwe aan op kunnen hangen ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Hoe luid mag je uitlaat zijn?
« Reactie #6 Gepost op: 25-08-2005, 08:42 »
Nou, die blauwe doen toch wat hun goeddunkt. Maar dat betekent wel dat je bij latere vervolging idd wat argumenten achter de hand hebt om het ze in ieder geval moelijk te maken.  8)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Hoe luid mag je uitlaat zijn?
« Reactie #7 Gepost op: 25-08-2005, 09:22 »
Nou, die blauwe doen toch wat hun goeddunkt. Maar dat betekent wel dat je bij latere vervolging idd wat argumenten achter de hand hebt om het ze in ieder geval moelijk te maken.  8)

Precies! Dan moeten ze nog werken ook voor hun boetes!  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Hoe luid mag je uitlaat zijn?
« Reactie #8 Gepost op: 25-08-2005, 09:54 »
Ik was laatst écht de L*L op de N9 bij Alkmaar. Ik ging vanaf de camping ff snel mijn vader ophalen in Amsterdam.

3 Bekeuringen in het zelfde uur >:( Ik heb protest aangetekend in de vakantieperiode en ze 30 dagen gegeven om het fotomateriaal op te hoesten en een recent ijkingsrapport, dat niet ouder is dan één kwartaal. Ik gokte dat ze onderbezet waren in deze periode en nooit de termijn zouden kunnen halen.

Indien ze deze termijn laten verstrijken dan sommeer ik ze in dezelfde brief om ze binnen 5 dagen alsnog aan te leveren. De volgende zin (in dezelfde brief) bevat een 'ingebrekestelling'. Juridisch een zware brief dus, maar de conclusie is dat ik me dan zelf mijn eigen boete kwijtscheld.

Ben heel benieuwd of dat gaat werken, want kan niet geloven dat ze daar in gaan trappen. Maar in ieder geval verstopt het juridisch systeem lekker door dit soort onzinbrieven, wellicht heeft iemand anders daar weer profijt van!

Noppy