Je moet ook niet op pad gaan met een auto waar je de ballen verstand van hebt.
Ik ben net met een Landcruiser door een woestijn geweest en dat was een diesel 4L van '83 en inderdaad torretje blijft wel draaien. Moet je wel je diesel filter zo nu en dan vervangen want anders stopt ie er echt wel mee!
Maar ik heb zo'n drie dagen reparatie gehad aan carrosserie, uitlaat, ophanging, schokbreker en chassis. En zo veel van deze auto's zie je toch echt niet meer rijden als modernere auto's.
Komt ook bij dat de ongeblazen versie niet vooruit te branden is. Je kan daarom ook niet in cadans komen op wasbord, trekt ie gewoon niet.
Ideal zou zijn een LaRo 110 zijn met 300tdi en dan zonder wegenbelasting. Kom je al snel op 25 mille. Donor auto, oude auto en alles overzetten.
Of natuurlijk een Landcruiser 80....
Zou zelf niet voor een busje gaan omdat je dan boven het voorwiel komt te zitten en dat rijdt minder lekker heb ik me laten vertellen.
Onderdelen voor een oude Landcruiser of landrover heb ik nooit problemen mee gehad. Overal te krijgen en juist wanneer je een oude versie hebt lekker simple qua techniek ook. Overal te repareren. Ken mensen die weken stil hebben gestaan met een electrische storing van hun prachtige nieuwe geprepareerde landcruiser. Auto koste een fortuin en idem de reparatie. Plus de weken dat ze stil hebben gestaan. Doe mij mijn eigen omgebouwde Range Rover Classic maar (200 tdi), met daktent of de landcruiser 60 series 4L diesel. Die we in Australie reden. Niet kapot te krijgen.
Voordeel ook van een auto die je goedkoop (belastingvrij) dagelijks gebruikt, is dat je er vertrouwd mee raakt en er zelf naar ervaring, de nodige aanpassingen aan kan doen. Dus voor mij (hoe verleidelijk ook) geen exotische auto waar moeilijk onderdelen voor te krijgen zijn of die niet door de test der tijd zijn gekomen.