Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rekluse koppeling ervaringen  (gelezen 37360 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #75 Gepost op: 10-12-2009, 17:06 »
Hier ook: zonder koppeling, alhoewel uit macht der gewoonte trok ik dan toch altijd weer het hendel licht in; hij doet dan overigens niks. Macht der gewoonte weerhoudt mij er ook van om een remhandel links te monteren; gaat geheid fout hiero

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #76 Gepost op: 10-12-2009, 17:40 »
Je hebt weer een nieuwe (en duurdere) versie van de Rekluse: Rekluse Core EXP Clutch
http://www.rekluse.com/exp2.shtml

Zover ik snel kan beoordelen moet je bij deze versie nauwelijks iets van verschil voelen tussen de Rekluse of de standaard versie. Je hebt dan echt alleen de voordelen.


Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #77 Gepost op: 10-12-2009, 17:45 »
Dat voel je wel aan toch? Mijn 620 accepteert alles probleemloos, die tiger alleen opschakelen. Terug kan wel maar dan moet te je hard duwen dus dat doe ik dan niet.

Ja zeg ,

mijn gevoel zei ook eens dat ik aandelen moest kopen. Apart gevoel dat wel.

Als jij met je 620 gewoon terugtrapt dan zal jou bak niet heel lang meegaan.

Ik snap ook wel dat het gaat , ik doe al 15k met een Rekluse maar de vraag is:

is het beter voor je materiaal om altijd je koppeling erbij te pakken als je terug schakelt.


Ben overigens nog steeds heel enthousiast over de Rekluse. Gewoon fantastisch


[edit gevonden !!]


COMING TO A STOP It is not necessary to pull in the clutch lever when coming to a stop with the Rekluse ProStart clutch. The Rekluse ProStart will automatically disengage the clutch as the engine speed comes down to idle, preventing the engine from stalling.
Rekluse recommends that you downshift as you slow down. Remaining in a high gear at low speeds may leave you vulnerable if you need to accelerate suddenly.

 Pull in the clutch lever to downshift.

Downshifting when the engine has dropped to approximately 1750 RPMs will require very little clutch lever effort and still leave you in position to accelerate away smoothly if needed. When downshifting, always apply a small amount of throttle as the clutch lever is released to be sure the clutch re-engages. For safety reasons, Rekluse recommends that you leave the bike in first gear with the clutch lever held in while stopped in traffic. By leaving the bike in gear, you can quickly respond to an unexpected incident that requires sudden movement of your motorcycle. Making a habit of holding the clutch lever in while stopped will prevent unexpected movement forward if you rev the engine. When you are ready to take off again, completely

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #78 Gepost op: 10-12-2009, 20:41 »
De nieuwe nieuwe EXP core heeft als voordeel dat je deze snel kan ombouwen van automatische kopeling naar weer een normale koppeling ( in zo'n 10 minuten )
Er hebben al een aantal klanten bij mij om gevraagd en ik raad iedereen aan om toch de Rekluse z-Start Pro te kopen.
Waarom zou je bijna 400,-euro meer uitgeven aan de EXP core als je er toch voor kiest om met een automatische koppeling te gaan rijden  ???

Het terugschakelen met een z-Start pro kan heel gemakkelijk zonder koppeling als je maar zordt dat er geen kracht meer op de versnellingsbak zit en dit gaat meestal puur op het gevoel.
Als je op de motor aan het afremmen bent dan zit er net wel kracht op de versnellingsbak en dan raad ik aan om toch maar even de koppelingshendel in te knijpen.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #79 Gepost op: 10-12-2009, 20:50 »
Hey Adje,

ik heb trouwens de Rekluse weer op orde. De speling heb ik op de juiste maat gekregen door 2 stalen platen van 1.22 ertussen te leggen.(vervangen)
Hij doet het weer goed!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #80 Gepost op: 10-12-2009, 21:10 »
Citaat
Als jij met je 620 gewoon terugtrapt dan zal jou bak niet heel lang meegaan.

 ;D da's nou net een van de delen van die 620 waar ik het meeste vertrouwen in heb, bederf dat nou niet...

Ik heb trouwens geen rekluse, ik trap gewoon zonder  ::)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #81 Gepost op: 09-05-2010, 11:05 »
De Rekluse is overleden.De koppeling begon in de laatste duin passage te slippen.
De alu korf heeft de plaat waar de Tungsten balls zitten enorm beschadigd

Dit is de onderkant van de plaat waar de kogels in zitten



Dit alu deel is gedeeltelijk afgefreest, ik kreeg de bovenste stalen plaat er amper uit.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #82 Gepost op: 09-05-2010, 11:19 »
Klopt.

Bij bergopwaarts en afwaarts dien je bij kalm rijden echt de koppeling er bij te pakken (die overigens weer veel lichter gaan dan een hydraulische koppeling). Bij fel op het gas, dus in race tempo hoeft dit helemaal niet; dan wordt de bak voldoende ontlast tussen de versnellingen.

Ik zou niet meer zonder willen!

Je hebt weer een nieuwe (en duurdere) versie van de Rekluse: Rekluse Core EXP Clutch
http://www.rekluse.com/exp2.shtml

Zover ik snel kan beoordelen moet je bij deze versie nauwelijks iets van verschil voelen tussen de Rekluse of de standaard versie. Je hebt dan echt alleen de voordelen.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #83 Gepost op: 31-01-2011, 17:52 »
De Rekluse is overleden.De koppeling begon in de laatste duin passage te slippen.
De alu korf heeft de plaat waar de Tungsten balls zitten enorm beschadigd.

Dit alu deel is gedeeltelijk afgefreest, ik kreeg de bovenste stalen plaat er amper uit
Hoe kan dit nu, te weinig platen, te dunne platen?

Overigens: weet iemand of het importeurschap voor rekluse nog door iemand is overgenomen van Adje?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #84 Gepost op: 31-01-2011, 19:33 »
Tja.. ik geloof gewoon niet echt dat je een recluse in een 950 kan maken: Als ie ook maar iets slipt... dan krijt die dikke 100Nm voor zijn kiezen... en een Rekluse slipt intrinsiek.

Dus ik denk dat het alleen werkt als je het ding heel krap afstelt, zodat ie bij hele lage toeren al volledig lockt.

just my 2ct.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #85 Gepost op: 31-01-2011, 19:42 »
@dr bean: Ik had hem (die van jou; hartelijk dank nog) op een 450 ktm zo afgesteld dat i stationair aan de ketting trok. Dat was krapper afgesteld dan de fabriek voorschreef. En dan ook nog met een handvol wolfram balletjes.
Het gevolg was dat ik bijvoorbeeld prima op de motor kon remmen bij bergafwaarts rijden. En inderdaad; als ik in een verkeerde versnelling zat, dan ging het gas er niet vol op. Dat doe je normaal ook niet, en ook al heeft zo'n 450 geen 100 Nm, een koppeling opfikken is een klein kunstje.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 141
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #86 Gepost op: 31-01-2011, 20:22 »
Nou tot nu toe, zo'n twee jaar, houd ie het goed de Rekluse in 990 Adventure, dit weliswaar alleen op straat, maar wel vaak flink op het gas bij een stoplicht ;)

Laatst hoorde ik wel een vreemde klak toen ik in een te hoge versnelling wegreed, maar later niets meer van gemerkt. Als het al gerelateerd was aan de koppeling. Rij eigenlijk nooit in een te hoge versnelling weg (veel slip). Hij heeft wel wat drag tijdens het stil staan in de versnelling, zonder koppelinghendel ook niet in de vrij te krijgen. Dit zowel warm, als koud, als ie koud is het uiteraard heviger de drag/sleep.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #87 Gepost op: 01-02-2011, 00:36 »
Mja.. misschien moet ik het anders formuleren  ;) :

Natuurlijk gaat het in een 950/990, maar de 950/990 heeft origineel een vrij speciale koppeling: Een koppeling die eigenlijk te klein is, en die alleen heel blijft dankzij een koppelingsversterker! 
Ook de originele koppeling is al gevoelig... en dan heb ik het niet over een beetje offroad gebruik, maar een keer flink staan klooien in de duinen. Eenmaal een beetje heet geweest... en hij pakt nooit echt super meer. (ik heb ook al een nieuw setje in mijn 950).

Neo rijdt er mee in de zandduinen, en als ie dan niet perfect pakt, gaat ie er gewoon snel aan.

Dat heeft natuurlijk niets te maken met die alu-slijtage: Dat hoort gewoon niet lijkt me.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #88 Gepost op: 01-02-2011, 06:54 »
Duinen rijden schijnt vrij gevoelig te zijn met de Rekluse: er waren op TT een stel die met dezelfde motor niet boven kwamen in rul zand voorzien van Rekluse. Rekluse demonteren en dag later terug. Boven komen. Weer monteren en niet meer boven komen.

Kan iemand dat verklaren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #89 Gepost op: 01-02-2011, 17:11 »
wat is TT