Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rekluse koppeling ervaringen  (gelezen 37351 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #90 Gepost op: 01-02-2011, 18:16 »
thumpertalk.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #91 Gepost op: 01-02-2011, 18:48 »
Duinen rijden schijnt vrij gevoelig te zijn met de Rekluse: er waren op TT een stel die met dezelfde motor niet boven kwamen in rul zand voorzien van Rekluse. Rekluse demonteren en dag later terug. Boven komen. Weer monteren en niet meer boven komen.

Kan iemand dat verklaren?
Poging:
Het zijn mensen met veel ervaring zonder rekluse en weinig met. Met een rekluse rijden vergt wel wat aanpassingen in je rijstijl. Wat altijd lastig is, met elke koppeling, is bergop terugschakelen zonder tot stilstand te komen. Dat vergt met een rekluse mogelijk nog iets meer beleid. Zit je eenmaal zo laag in toeren dat je koppeling begint te slippen, en je jengelt nog even door, dan moet je van het gas af om te schakelen. En dan sta je dus stil.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #92 Gepost op: 02-02-2011, 19:18 »
Duinen rijden schijnt vrij gevoelig te zijn met de Rekluse: er waren op TT een stel die met dezelfde motor niet boven kwamen in rul zand voorzien van Rekluse. Rekluse demonteren en dag later terug. Boven komen. Weer monteren en niet meer boven komen.

Kan iemand dat verklaren?

Mijn gok zou zijn dat de motoren misschien afgesteld stonden in de "cross" stand? Bedoel dat de koppeling pas pakt bij hogere toeren. Dan moet je ook eerder terug schakelen als de toeren terug zakken bij het oprijden van de duinen.
 
Zelf heb ik met de rekluse nooit problemen gehad bij oprijden van de duinen +/- 100 meter. Gewoon even tijdig de koppeling inknijpen en terug schakelen. Met gebruik van de koppeling hoef je ook niet van het gas af om te schakelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #93 Gepost op: 02-02-2011, 19:41 »
Ik heb afgelopen weekend ook wat 'duinen gereden' langs de A2 met Rekluse. Misschien 5 meter hoog.

Geen probleem om boven te komen, zelfs niet met een korte aanloop.

Zo'n duin van 100m ben ik in Zuid-Frankrijk wel eens tegengekomen. Dan heb je echt wel een flinke aanloop nodig!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #94 Gepost op: 04-02-2011, 17:31 »
Via de site van Rekluse meldde men dat de huidige dealer is:
   2 Wheel Distribution GmbH & Co KG  Im Straessle 6  D-71706 Markgröningen  Germany  ph: +49-(0)7145-9362-0  fax: +49-(0)7145-9362-79  info@2wheel-distribution.com  www.2wheel-distribution.com 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #95 Gepost op: 04-02-2011, 18:05 »
..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #96 Gepost op: 04-02-2011, 19:04 »

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 141
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #97 Gepost op: 04-02-2011, 19:11 »
??

Dat is een Stealth Posting, heeft ie afgekeken van de Nationale Recherche ;)

Post Merge: 04-02-2011, 19:13
BTW Die jongens in Duitsland zijn de importeurs/verdelers voor Europa, daar betrok wijlen Adje ze ook van toen Rekluse volwassener werd en een Europese dealer netwerk opzette.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #98 Gepost op: 06-10-2019, 18:39 »
Rekluse radius x
Beste medewerker;
Ik heb een radius x clutch laten monteren in mijn harley fxdr
Na het vertrek moet ik dan met de clutch schakelen want als ik die nie gebruik krijg ik telkens een schok met het naar bovenschakelen. Aan  een kruispunt ideaal en ronde punten zijn nu een lust om te nemen .
Gelieve een beetje raad aub want heb dat speciaal laten monteren omdat ik artrose heb in.mijn handen en het lastig vind telkens te ambrieren .
Grtjes en hopelijk een wederhoren.
Cyriel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #99 Gepost op: 06-10-2019, 20:59 »
Met een Rekluse koppeling heb je geen automatische versnellings bak.
Zeker met een Harley zul je moeten blijven ontkoppelen tijdens het schakelen.
Het enige voordeel wat je hebt is gemakkelijk wegrijden en geen bokken/gek doen wanneer je een te hoge versnelling hebt gekozen in een bocht of op een rotonde.
File rijden gaat super!
Dus; veel beter als het nu is zal het niet worden.
Wat je nog kan proberen is het toerental waarbij de koppeling volledig aangrijpt "verhogen".
Hoe dit moet staat in het boekje wat bij de koppeling is meegeleverd.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #100 Gepost op: 07-10-2019, 15:26 »
Rekluse radius x
Beste medewerker;
Ik heb een radius x clutch laten monteren in mijn harley fxdr
Na het vertrek moet ik dan met de clutch schakelen want als ik die nie gebruik krijg ik telkens een schok met het naar bovenschakelen. Aan  een kruispunt ideaal en ronde punten zijn nu een lust om te nemen .
Gelieve een beetje raad aub want heb dat speciaal laten monteren omdat ik artrose heb in.mijn handen en het lastig vind telkens te ambrieren .
Grtjes en hopelijk een wederhoren.
Cyriel
Wij hebben met de enduros vermoedelijk een iets andere bak dan jij maar het werkt als volgt: een halve seconde voordat je gaat schakelen bij fors gas leg je de laars aan op de schakelpook en geeft lichte druk richting de volgende versnelling. Vervolgens doet u het gas kort helemaal dicht en weer vol open en voilà; u bent in de volgende versnelling! Indien u te weinig gas geeft, zeg slechts 2.000tpm dan werkt dit niet. Ook niet met opschakelen terwijl u bergaf rijdt. Fors gas geven en weer dichtgooien is het advies!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk