AllRoad-Forum > Technische Vraagbaak

Husaberg O-ring voor Safaritank

(1/2) > >>

grandia:
Op mijn Husaberg met kantelblok zit een Safaritank. Deze ligt op de originele tank. De tanks zijn met een adapter verbonden, waarbij een O-ring voor de afsluiting zorgt. Klik hier voor plaatjes (foto 8). Deze O-ring moet elke keer als de tank verwijderd is geweest vervangen worden.


Weet iemand de maten van de O-ring?
Heeft iemand er toevallig nog een liggen?


Ik kan ze wel bij Safari bestellen, maar dan moeten ze vanuit Australie verzonden worden.

sigmund freud:
Vraag heb je een schuifmaat?
Vraag weet je hoe een schuifmaat werkt?


Je kunt de binnenmaat kunnen opmeten waar deze ring in past deze kan je dan bestellen bij [size=78%]https://www.apsoparts.com/nl-NL/afdichtingstechniek/o-ringen-x-ringen.html[/size]
De oude ring heb je natuurlijk al weggegooid anders had je dikte en binnenmaat kunnen meten. Voortaan niet meer doen.
Oude schoenen gooi je ook niet weg voordat je nieuwe aan je voeten hebt!


Of tweede mogelijkheid een mail sturen naar safaritank met het verzoek om gegevens over de O-ring zoals dikte ring, diameter ring, welke klasse deze ring aan moet voldoen (benzine).
Deze kan kan je ook aan apsoparts vragen……


Zou zou ik dit probleempje oplossen.
Groet Hans






Post Merge: 31-05-2023, 09:37Leuke en ingenieuze constructie die safaritank voor je motor! Een benzinetank over een benzinetank.
Gewoon de binnenmaat opmeten en dan een schatting maken van de dikte o-ring. En bestellen bij een firma hier NL of EU.

grandia:
Dank voor je reactie Hans. Hier had ik zelf ook al aan gedacht (en ik heb de oude O-ring nog).

Brouwer motoren zegt dat zij ook al veel O-ringen geprobeerd hebben, maar geen passende benzineproof ring hebben kunnen vinden. Dus ik hoop op een tip zodat ik de originele kan vinden.

propje:
En Viton ringen groen of rood op Ali?

Arie61:

Viton , inderdaad olie /benzine bestendig.
Hier onder adres in Amsterdam staan nog gewoon mensen achter de balie met verstand.


https://votaseals.com/

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie