AllRoad-Forum > Technische Vraagbaak

Herkeuring 690

<< < (2/5) > >>

Steve:

--- Citaat van: Erwin P op 22-03-2024, 11:41 ---Altijd naar normen van toen het voertuig verkocht werd.
WOK wordt er meestal gekeken naar waarvoor hij afgekeurd was, best mogelijk dat hij niet eens gestart wordt.


Uitlaatje lenen van een forumlid misschien een optie?

--- Einde van citaat ---
Een uitlaat is wel ergens te vinden, de meesten vervangen die snel. De rest tweedehands, denk ik. 
Ik heb de onderdeelnummers en kijk wat van welk bouwjaar past.

Ik heb r niet zo’n haast mee, als ik die jongen zie liggen, of zijn ouders spreek, is motorrijden echt niet meer zo leuk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dwaallicht5:
Ik wil mijn ktm 450 exc uit 2003 op A2 kenteken naar A laten omzetten. De restrictor is eruit. En er zit nu een 530cc big bore op.
Is dat ook een kwestie van een RDW keuring volgens de eisen van toelating destijds? En kan ik maar beter mijn snuit houden over de big bore... ?

StevenD:
Toelating eisen als geleverd in modeljaar. Altijd de basis dingen als staat lagers, remmen, geluid bei enige twijfel via de meetapparatuur (bij een 570 dus nagenoeg onmogelijk). En daarboven speciale aandacht aan wok melding punten. Als daar als mogelijke schade frameschade bij zit zal wielbasis, hoek, laspunten en trek worden bekeken. Het is best wel een intensieve keuring dus zorg dat de motor helemaal netjes en origineel is. Tot het reflector the bij de kenteken plaat aan toe.

Sent from my SM-S916B using Tapatalk

grandia:
Hoe zit het met het vermogen [mention]StevenD [/mention]?

Een 690 zal op papier een vergelijkbaar vermogen hebben als in de praktijk, maar de lichte enduro’s hebben op papier veel minder vermogen dan in de praktijk.

Is daar op gecontroleerd?

StevenD:
Als er geen verdenking is wordt daar niet op gecontroleerd. Bij een motorfiets zal dat dus zelden tot nooit zijn.

Sent from my SM-S916B using Tapatalk

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie