Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Recente berichten

: [1] 2 3 ... 10
1
Reizen en -verhalen / Re: 5 days solo ride in wild wild western Europe
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 18:51 »
Ik deed dit soort dingen ook wel met m'n HP2 destijds maar als je dan vast komt te zitten in het bos (90% zeker) heb je liever een enduro van 105 kilo...
2
All-road algemeen / Re: Touratech falliet....
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 18:32 »
Niet failliet, surseance van betaling.
3
Technische Vraagbaak / Re: Heeft een 2010 RMZ250 een neutraal lampje?
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 17:13 »
Zo zou ik het ook doen. Moet lukken lijkt me  :)
4
Reizen en -verhalen / Re: 5 days solo ride in wild wild western Europe
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 15:57 »
gaaf verslag!! is dit met een iets zwaardere allroad ook te doen? rij met een 800gs die aangepast is voor het betere offroad werk.
5
Technische Vraagbaak / Re: Heeft een 2010 RMZ250 een neutraal lampje?
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 15:34 »
Wellicht helpt dit?

http://www.crservice.dk/Suzuki%20cross/RM-Z250/RM-Z250_01A_L1.pdf

Zie pagina 197 (5-9). Er zit een GP Switch op.
Zitten volgens tekening 3 draden aan:

1. Blauwe met zwarte lijn
2. Roze
3. Zwarte met witte lijn.

3 is de masse, nummer 1 en 2 verdwijnen de ECM in.


Heb even zitten kijken, nogsteeds beetje onduidelijk wat die switch doet dan. De KTM manual laat het volgende zien.



Voor N, 2de en 3rde versnelling een draadje, vierde draadje is een aarde draadje (net even gechecked). Dus wordt gewoon naar ground getrokken simpelweg.

Hoogstwaarschijnlijk hetzelfde voor de Suzuki alleen dan ééntje voor neutraal, ééntje voor een andere versnelling en dan de ground wire.
Om te checken gewoon de connector loskoppelen, multimeter op piepstand, éné op de ground en dan met de ander checken in welke versnelling er contact wordt gemaakt bij welk draadje.

Als dat klopt kan je gewoon een draadje bij het neutraal-draadje in proppen en je lampje op 12v aansluiten. LET OP wel even zorgen dat er niet een hele grote stroom gaat lopen als je lampje aangaat en daardoor de sensor kapot gaat. Gewoon ledje zal wel prima zijn maar zou het onder .5A houden.


 :D
6
All-road algemeen / Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 13:33 »
Fan help als je stil gaat staan.
Kijk eens bij http://www.demon-tweeks.co.uk/ hebben electrische waterpompen.
http://www.demon-tweeks.co.uk/davies-craig-electric-water-pumps-3
Op een nieuwere Golf en ook andere merken treft je tegenwoordig secundair een electrische mini waterpomp aan waarmee een bepaald component separaat met precies bepaalde druk en flow geboost wordt en thermisch gezond blijft.


Sommige oude classic alfa's maken ze kanalen nauwer zodat ze op andere plekken meer flow krijgen.
Je zou eens kunnen meten hoe koud /heet de 2 potten zijn t.o.v. elkaar.
7
Technische Vraagbaak / Re: Heeft een 2010 RMZ250 een neutraal lampje?
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 13:30 »
Wellicht helpt dit?

http://www.crservice.dk/Suzuki%20cross/RM-Z250/RM-Z250_01A_L1.pdf

Zie pagina 197 (5-9). Er zit een GP Switch op.
Zitten volgens tekening 3 draden aan:

1. Blauwe met zwarte lijn
2. Roze
3. Zwarte met witte lijn.

3 is de masse, nummer 1 en 2 verdwijnen de ECM in.
8
All-road algemeen / Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 13:20 »
Olie koeling?  ;)
9
All-road algemeen / Re: Touratech falliet....
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 13:06 »
Schuld eisers die je in de toekomst niet meer nodig hebt van je af geschut, vrolijk verder gaan......
10
All-road algemeen / Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 11:23 »
Precies, water bied de beste warmtecapaciteit en lage viscositeit. Nadeel van puur water is kook/vriespunt, het word geleidend tegen de tijd dat er wat metaalzouten in oplossen (en dan bevordert het elektrocorrosie), en de grenslaag op het metaal zit nogal hardnekkig vast. Die grenslaag staat stil, de warmtegeleiding van water is niet zo geweldig, en daarmee vormt dat een thermische barriere.

Maar voor normale temperaturen vind je weinig beters dan water met minimale toevoegingen om de grootste minpunten te verbeteren.
En dat is precies wat spulletjes als Water Wetter, Purple Ice, Super Coolant, etc. doen. Ze verminderen de adhesie en verminderen de geleidbaarheid (volgens mij door de pH te stabiliseren).

Dit spul gebruik ik in vloeistofkringlopen waar het me op de laatste graad komt (omdat ik ook 's zomers niet wil dat een lager warmer dan 35 graden word bijvoorbeeld): https://www.valvoline.com/our-products/pro-v-racing/super-coolant-additive
In kleine hoeveelheden ook te koop bij die PC-waterkoelings-webshops: http://www.aquatuning.nl/waterkoeling/watertoevoegingen/concentraten/2176/wasserzusatz-valvoline-supercoolant-500ml?c=49

Ik heb nog wel wat van dat spul staan als je een experiment wil doen. WaterWetter heb ik heel misschien ook nog wel.
: [1] 2 3 ... 10
Advertentie: