Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Recente berichten

: Next page
1
GPS / Navigatie / Re: Opvolger Montana 600 serie
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 00:05 »
Dus een metalen plaatje achter de houder, met het gewicht, van het verschil in gewicht, van de originele batterij VS 3 AA batterijen, zou de ideale trilling demping opleveren.

Post Merge: Vandaag om 00:07
Is een principe kwestie. Ik vind de Montana al een baksteen, deze is nog een derde zwaarder. Ik wil alles altijd zo licht mogelijk hebben, zelfs als het niet nodig is. M'n 790 vindt ik ook veel te zwaar. Heb 'm nu 1 keer moeten optillen terwijl hij half in een kuil lag en 1x 60 meter achteruit moeten sleuren omdat een singletrack onder een viaduct langs een kanaal doodliep. Log ding dan. Niet handig als je veel solo rijdt. Denk ernstig aan een 2021 701 of 690.


In de showroom woog tie dat toch ook al...
Net of een 701/690 zo'n lekker licht fietsje is...
2
GPS / Navigatie / Re: Opvolger Montana 600 serie
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 00:02 »
Is een principe kwestie. Ik vind de Montana al een baksteen, deze is nog een derde zwaarder. Ik wil alles altijd zo licht mogelijk hebben, zelfs als het niet nodig is. M'n 790 vindt ik ook veel te zwaar. Heb 'm nu 1 keer moeten optillen terwijl hij half in een kuil lag en 1x 60 meter achteruit moeten sleuren omdat een singletrack onder een viaduct langs een kanaal doodliep. Log ding dan. Niet handig als je veel solo rijdt. Denk ernstig aan een 2021 701 of 690.
Hmm dat is wel een beetje zorgelijk, al therapie overwogen? die obsessie met gewicht kan slecht zijn voor je gezondheid!200 gram meer op je 200kg brommer? ga je echt niks van merken, ook niet bij optillen of duwen, maar misschien had je op het grotere scherm wel op tijd gezien dat de track dood liep en had je geen 60m hoeven sleuren ;)   
Beter overzicht op je GPS scherm kan een hoop tijd en zweet schelen is mijn ervaring. 

Ook ga ik niet meer zo snel blind een twijfelachtig pad in waar mn brommer niet in de de breedte inpast, dat is de breedte waarop je hem op de zijstandaard kan zetten en daarop schuin trekken zodat beide wielen los van de grond komen en hem op de de zijstaandaard 360 graden kan draaien
3
Algemeen / Re: CNC fraistafel
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 23:36 »
M'n buurman heeft een Laser snij machine.
-max 20 dik staal
-max 8 mm dik RVS
-max 8 mm dik Alu


Als ik een idee heb, Auto-Cad tekening in 2-D op de mail.......een paar uur later klaar.
Inclusief texten, lijnen en afbeeldingen erin branden.


Dan heb ik ook nog een Mösner Rekord vertikale lint-zaag machine, kan je mee figuurzagen, in elk materiaal.
Deze machine heeft een zaag-las-apparaat, dwz je kan je zaag doorknippen, door een gat steken, zaag lassen, en het "gat" verder in elke vorm uitzagen.


3-D tekenen doe ik in Solitworks, daar ben ik lang niet zo handig/snel in als in Auto-Cad.
Das meer om m'n ideeën in beeld te krijgen, en tekeningen van anderen te openen..
4
Algemeen / Re: CNC fraistafel
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 22:35 »
Ik zou gaan beginnen met het leren van 3D tekenen.
Als je dat onder de knie hebt en dus je eigen spulletjes kan ontwerpen zijn er altijd wel weer mensen die je verder kunnen helpen hier op het forum.

Iets uitbesteden loont vaak niet. Instelkosten zijn vaak hoog omdat 1 stuk maken gewoon niet interessant is voor een bedrijf. Je zult het dus echt van hobbyisten hier op het forum of elders moeten hebben die een 3D tekening van jou willen omzetten naar iets in alu.
Zonder 3D tekening kom je nergens want ik weet simpelweg niet weg jij bedacht hebt.

Als je met Solidworks gaat werken: https://www.youtube.com/c/Sw-tcNet/videos
Zo ben ik ook begonnen. Heb geen achtergrond in deze wereld maar puur uit interesse de tutorials gaan volgen. Je begint met een simpel blokje, bal, kegel etc en later maak je een keer een bout en moer en zo steeds verder.
5
Rommelmarkt / Re: GEZOCHT: Husaberg 70•/KTM EXC achterwiel met naafdemping
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 22:35 »
Wat is een kuch drive??
Moet je dan kuchen om ruimte te geven dat je de kuch rubbers kan inbrengen 8)
Hè nu wordt het onsmakelijk.
ga pitten de grimbergen tripel begint te werken.


ajuus
6
Algemeen / Re: CNC fraistafel
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 22:34 »
Haha daar kan geen argument tegen op Propje.

7
Rommelmarkt / Re: GEZOCHT: Husaberg 70•/KTM EXC achterwiel met naafdemping
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 21:53 »
ik ga ervan uit dat iedereen naafdemping wil,mochten er nog anderen zijn,hoor ik dat graag,

Ik heb nu vier "geinteresseerden"
Mocht nog iemand in willen stappen/ offerte willen, hoor ik dat wel
Oh, mijn aanvraag is achterwiel blauwe velg/ blauwe of zwarte naaf voor 2018 WR450 met cuch drive
8
Rommelmarkt / Re: GEZOCHT: Husaberg 70•/KTM EXC achterwiel met naafdemping
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 21:19 »
Nee een 2019 zes dagen 31 uur op de teller.

Post Merge: Gisteren om 21:20
Geen idee van de asmaten.
Maar ik moet ook ff kijken.
Wat ik bij moet leggen bij inruil ori. Achter wiel.
Motor is gewoon nieuw.
9
Algemeen / Re: CNC fraistafel
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 21:04 »
Wil geen 701 meer.
De 500 is al besteld en aanbetaald.
En daar wil ik leuke dingetjes voor bouwen.
Dus veel zal in T6 alu zijn.


En ja waarschijnlijk te hoog gegrepen.
Maar als je niet probeert weet je het ook niet.
En ik schaam me niet om te falen.
En het leukste is natuurlijk als het lukt.
Iets zelf maken,gewoon onbetaalbaar.
Daar kunnen geen 20x 701 huskies tegen op.
10
Rommelmarkt / Re: GEZOCHT: Husaberg 70•/KTM EXC achterwiel met naafdemping
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 21:01 »
Een nieuwe toch Prop? Welk jaar? Die asmaten zijn in die laatste serie weer anders volgens mij.
: Next page