Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Recente berichten

: Next page
1
All-road algemeen / Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 15:22 »
N.v.t. op een 690. I.i.g. niet op de mijne, een 2010. Die lekt trouwens ook na 51.000km nog niet
2
Diverse Testjes / traaaaaaaaag......
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 15:19 »
niet alleen bij mij...
maar forum laad erg traag...
sinds gisteren...


kunnen we ergens 🌶 insteken?
3
All-road algemeen / Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 12:12 »
Dat probleem met de lekkende keerring van de uitgaande as bij KTM (en Husaberg) komt vooral door de bolle veerring die op het tandwiel zit.
Die bolle veerring is niet sterk genoeg en vooral als je de ring vaker gebruikt (na het wisselen van het voortandwiel) is de veerkracht uit de ring.
Daardoor wordt het voortandwiel niet genoeg op de flens van de as gedrukt en lekt er olie langs de o-ring van de bus die op de as zit, achter het voortandwiel.

Zoals hier beschreven:
https://dirttricks.com/shop/hardware/dirt-tricks-extras/ktm-dome-washer/


En vooral ook duidelijk gemaakt met deze afbeelding:
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0013/8336/6702/products/KTM-Countershaft-Seals_720x.jpg
4
All-road algemeen / Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Laatste bericht door member Gepost op Vandaag om 00:56 »
Dat vind ik wel meevallen, het geheel zit goed in elkaar. Alleen de kwaliteit van sommige toegeleverde onderdelen is twijfelachtig. Lekke keerringen en vocht in display o.a.
Mijn idee!
Ik sleutel al ruim 45 jaar aan motorfietsen, heb al die "begin" japanse dingen meegemaakt (echt bagger)
Op één of andere manier gesharmeerd geraakt aan BMW boxers, gewoon goed & kwaliteit.
Toen de nieuwere boxers kwamen werdt de kwaliteit ook minder.
KTM werd van een aanvankelijk "B" merk steeds beter.
Nu durf ik te zeggen dat KTM met kop en staart boven de rest uit steekt.


Kleine dingen hou je toch; in mijn teller display rammelt soms een klein plastic dingetje voorbij......
Dat ding eraf, open maken, nix te vinden.....weer open...flink de luchtspuit erdoor....en ja hoor...daar is tie weer.
Vocht heb ik nog nooit last van gehad.

5
All-road algemeen / Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 19:14 »
Nee hoor ga nu m.n Honda NTV ophalen.
In Elspeet.



6
All-road algemeen / Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 19:01 »
Dat is economisch vaak het beste met nieuw na 3 jr inruilen.
Voor 690 met dan wellicht 84 pk ::)
Gaan we niet doen propje :D :-X .
Want dan koop jij h’m :-X .
Wegens heimwee  :-X .
7
All-road algemeen / Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 17:21 »
Dat vind ik wel meevallen, het geheel zit goed in elkaar. Alleen de kwaliteit van sommige toegeleverde onderdelen is twijfelachtig. Lekke keerringen en vocht in display o.a.
8
All-road algemeen / Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 17:10 »
Kwaliteit Ktm holt achteruit
9
All-road algemeen / Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 15:50 »
60 of 80 pk boeit me helemaal niet. Wat kilos eraf wel. Ik heb er nu iig 5 kilo afgekregen, zou mooi zijn als dat af fabriek is.
10
All-road algemeen / Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 14:31 »
Dat is economisch vaak het beste met nieuw na 3 jr inruilen.
Voor 690 met dan wellicht 84 pk ::)
: Next page