Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoe ziet jouw ideale Husqvarna 701 enduro eruit?  (gelezen 3215 keer)

Offline member

  • *****
Hoe ziet jouw ideale Husqvarna 701 enduro eruit?
« Gepost op: 11-04-2018, 09:16 »
Hallo allemaal,
Ik heb een ktm 690 enduro van 2010 en bmw1150gs van 1999 deze zijn aardig op leeftijd en wil eigenlijk deze motoren in de verkoop doen en vervangen door husqvarna 701.
Welke aanpassingen zou je doen als je het geld voor over hebt?
Mijn lijstje;
  • Uitlaat vervangen door wings
  • Voetsteunen vervangen zodat je makkelijk en langdurig kan staan.
  • Stuurdemper
  • Verhoging stuur ( welke mogelijkheden zijn er?)
  • Externe tanks ( aluminium of kunststof zoals tanks van safari)
  • Abs dongle
  • Inkorten zijstandaard met grotere voet
  • Lithium accu
  • Zijstandaard dongle
  • Verwarmde handvaten
  • Perun bagage rekje
Groet Hans

Offline member

  • *****
Ik zou gelijk een fairing kit als deze monteren: http://www.radegarage.com/parts/ktm-701-fairing-kit/
Alleen al omdat het er heel gaaf uit ziet en de bike af maakt.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Mijn mening
Absoluut geen kit.
Je hebt toch geen Dakar ambities?
Ga je voor de looks of wil je rijden?
Hou het gewicht laag.
En als je de gs en 690 weg wilt doen zou ik jaartje wachten tot de 790ktm adventure heb je wellicht de perfecte sandwich

Offline member

  • *****
  • Those who never travel read only one page
Kitje zal wel een optie zijn als hij net als met de GS ook redelijk wat asfalt rijd  :D

Offline member

  • *****
  • 't Is rood, wit en zwart en gaat niet zo hard
Precies, hangt er dus een beetje vanaf wat je ermee gaat doen. De ktm 790 is natuurlijk ook verleidelijk. De 701 zit toch heel dicht bij de 690 en vrij ver van de GS af.

Offline member

  • *****
  • EXC 450 & 701 Adventure
Ik zou gelijk een fairing kit als deze monteren: http://www.radegarage.com/parts/ktm-701-fairing-kit/
Alleen al omdat het er heel gaaf uit ziet en de bike af maakt.

 :stupid:  + de rade-garage extra tank (+5,9 ltr) + pivot pegz

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Geeft het 701 blok niet meer topvermogen
Als de 690.?
Met racen wil je topvermogen.
Off road koppel onderin.

Offline member

  • *****
Ik zou even naar deze website kijken. Heel veel losse spullen, allerlei complete verbouw opties en gewoon een leuke plek om allerlei ideetjes op te doen:


https://www.nomad-adv.com/husqvarna-701-nomad.html

Grtz
F.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
Hoe ziet jouw ideale Husqvarna 701 enduro eruit?

....kon t niet laten....




 ;)

"everywhere is within walking distance if you have the time..."
pain is the feeling of fear leaving your body

Offline member

Ik ben wel benieuwd naar de 690! Je mag me wel een pm sturen met wat meer info als hij de verkoop in gaat. Groet Chris

Offline member

  • *****
Heb jullie voorkeuren gelezen.
Even een update ik wil geen kit erop want mijn ervaring met kite is het volgende het blijft niet heel.
Tijdens mijn twee reisjes op IJsland ging mijn fairing elke keer kapot door het trillen vanwege het rijden op gravelwegen.
Hoe is de verlichting van de 701?

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Kit staat wel stoer aleen niet als je valt en alles hangt erbij.
Heb standaard het kleine bruine ruitje op m.n 690
En daar is prima 200km asfalt mee te rijden.
120km/u
Beetje kit kost €3000 maar zie er niet echt de meerwaarde van.

Je zou dat geld ook in vering en zadelcomfort kunnen stoppen en tankuitbreiding.

Heb safari 14ltr.
Maar denk dat ik overschakel op 2 extra benzinezakken van 5ltr.
Er kan ook nog in nood 8ltr in petflessen in de motortasvakjes.

Voordeel Rade tankje het is mooi weggewerkt onder je buddy.
Nadeel lijkt me lager lufi.
En enkel laags.
Rij met rallyraid filter en die kan je dubbel uitvoeren.
En reserve is klein opvouwbaar doe er 3 of 4 per vakantie.

Schijnt dat ktm ook nog met nwe. 690 op de proppen komt?

Offline member

  • *****
Marco waarom doe je safari tank weg?
Voor het sleutelen?
Grt Hans

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Vind het met safari lastig om dan lufi te vervangen.
En ik weet wat er met een safari kan gebeuren op keien.
In marokko.

Offline member

  • *****
Ik heb een hele riedel mods op mijn 701 maar zeker ook geen safari tanks. Als je toch denkt dat je meer dan 250 km op een tank moet kunnen rijden, dan is er nog de zes liter Rade tank die op de plaats van het luchtfilter onder de buddy gaat. Betekent wel een open luchtfilter met meer lawaai.

Koop meteen een ABS dongle. ABS staat altijd aan iedere keer als je start, dus dat ga je in het veld na het afslaan keer op keer vergeten. Met die dongle is de ABS op het achterwiel permanent uit.

Een van de beste modificaties is het inkorten van de veel te lange zijstandaard die offroad parkeren soms helemaal onmogelijk maakt. Schaf dan ook een zijstandaard dongle als backup. De zijstandaard is uitgerust met een magneetje die een hall schakelaar triggered. Magneet kwijt dan kan je niet wegrijden met ingeklapte standaard in. Zodra je hem in zijn versnelling zet denkt de 701 dat je zijstandaard nog uit staat. Het is velen overkomen. Die dongle omzeilt dat. Je kan ook een extra magneetje meenemen.

Je kan 5 kg besparen door een Wings demper te kopen en een lithium accu. Wings is relatief zeer betaalbaar.

Het Perun bagagerekje in plaats van de passagiershendels is heel fijn en handig

Verwarmde handvaten


Wil je meer weten? Neem dan een paar dagen vrij, ga naar Adventure rider en lees de 970 pagina's over de Husky 701 :-)



Advertentie: