Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoe ziet jouw ideale Husqvarna 701 enduro eruit?  (gelezen 3216 keer)

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Jiffy is hetzelfde als bij 690.
Ik heb geen dongle daarvoor.
Gewoon kabel weg halen bij zij standaard en opbundelen naar boven toe.
Vastsjorren met tyrib en magneetje van jiffy af en met boutje tegen de sensor aan.

Inkorten wil ik voor je doen met meteen een grotere ring onder de jiffy zodat hij niet wegzakt in zachte ondergrond.

Offline member

  • *****
  • Riding the Mad Mule
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Let op met dT achterrekje breekt overmidden metaalmoeheid.
Ontwerpfoutje.

Offline member

  • *****
  • Riding the Mad Mule
No worry... is niet de mijne. Die is oranje  :D


uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

Gewoon standaard 701 enduro met een rottweiler filter en een lichtere, koelere maar wel stille demper.
En een extra SM-wielen set.  8)
Ride the world!

Offline member

  • *****
Jiffy is hetzelfde als bij 690.
Ik heb geen dongle daarvoor.
Gewoon kabel weg halen bij zij standaard en opbundelen naar boven toe.
Vastsjorren met tyrib en magneetje van jiffy af en met boutje tegen de sensor aan.

Inkorten wil ik voor je doen met meteen een grotere ring onder de jiffy zodat hij niet wegzakt in zachte ondergrond.


Als een Jiffy een zijstandaard is dan is hij niet het zelfde. Hij ziet er het zelfde uit maar de lengte verschilt. Een husky heeft een langere veerweg dan de 690 van de laatste jaren. Anyway, hij is veel te lang en als de grond aan de linkerkant van je motor ook maar een beetje omhoog helt dan krijg je hem met geen mogelijkheid uit.

Online member

Je kan het zo gek maken als je zelf wil.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
Is de scott stuurdemper voor 701 hetzelfde als de 690?
Past deze dus gewoon op de 701?

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
De body van Scotts is universeel.
Past dus.

Offline member

Voor mij ziet de ideale 701 er zo uit:



Afgelopen week getest bij de Springride. Heerlijke fiets!

Aanpassingen:

EVO1 mapping in ECU
Dynojet - Power Commander V / nr. 23-015, dyno runs door VDB Works
Dynojet - Map Switch / nr. 76100011
Uni Filter - UP-6245AST
Wings – Muffler titanium/carbon
Wings – Heatshield carbon
Candc Applications – Heatshield exhaust header carbon
Scotts - Steering damper
BRP - RUBBER MTD SUB MOUNT (nr.DS-902406-3529)
Twalcom - Adventure-Light Rally Kit (h. 380 mm.) Light Smoked
IBEX - licenseplate holder
Toolbox - custommade (aluminium)
Oberon - Clutch Slave Cylinder - BLACK
KTM - Clutch lever short
Shido - Battery Lithium LTZ10S / YTZ10S
Golan - filter Super Mini (70-312G) + Golan Filter element
OSCO - Chain Lube system
Mad Mechs - bashplate aluminium black (EU Market RAPTOR-Kid)
Mad Mechs - protector rearbrake cylinder (black)
Mad Mechs - brake snake
Vanasche Motorsport - Rear Brake Pedal
Vanasche Motorsport - Billet Case Saver
Vanasche Motorsport - Adventure Footpegs
Vanasche Motorsport - Brake Pedal Pads (P3 + P2)
Vanasche Motorsport - Billet Fuel Filler
Vanasche Motorsport - Side stand eliminator sensor
Vanasche Motorsport - REAR DISC GUARD
Motominded - ABS Cable Guide
Carbonadi - Engine protectors carbon (L+R)
Perun Moto - Heel Guards
Perun Moto - Subframe (tank) reinforcement kit (upper + lower)
KTM - Heated grips
Sicass - Racing Multi Function Handlebar Switch
SparkBright - Eclipse8, 12v, lithium 8mm
Husqvarna - Preload adjuster #23504905000 (moet nog gemonteerd)
Husqvarna - Fork bleeders #81301900000
Husqvarna - Handguards aluminium #7650297900028
Husqvarna - ABS dongle #27012953000
Husqvarna - Step plate shift pedal #77734931144
Husqvarna - Decal set #27008999000 (nog niet gemonteerd)
Husqvarna - Multitool Motion Pro #00029997500
Husqvarna - Front axle puller 26mm #17-54809081060
Husqvarna - SLS cap #27005922000
RAM - mount M6 + M8
Double take mirror
Garmin - ZUMO660
Enduristan - Blizzard L, tankbag 4S + 4X, fenderbag, toolroll, 2x bottleholder

Hyperpro suspension upgrade: wordt ingepland
Zadel upgrade: idem.

Ik heb nog een nieuwe Cyclops kit ter overname want deze is uiteindelijk niet gebruikt door montage van de Twalcom kit. De Twalcom kit is overigens een aanrader.

R80G/S - Husqvarna 701 - OSSA 280TRi

Offline member

  • *
Waarom een 701 of 690 ombouwen als je ook een AJP PR7 kunt kopen?
Die standaard met de powerkit bijna geen modificaties nodig heeft.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

Mooie fiets. Zeer compleet zo te zien (op hun site) en netjes afgewerkt.


Het aanpassen / verbouwen vind ik persoonlijk een deel van de fun. Leuk om alles te lezen, uit te zoeken en te monteren. Aanpassen van de vering, personaliseren c.q. verbetering van de ergonomie (steps, stuur, hevels, zadel) en aanbrengen van extra protectie ontkom ik meestal niet aan. Veel mensen blijkbaar niet, afgaande op wat ik lees en zie. Bij een AJP zou dat bij mij ook gebeuren. Lichtere accu, stuurdemper, etc. Het loopt bij de AJP dan ook snel op.
R80G/S - Husqvarna 701 - OSSA 280TRi

Offline member

  • *****
  • Adventure is my middle name
De AJP is ook geen serieus vergelijk wat vermogen, blok, onderdelen, aftermarket ondersteuning, vering, betreft hoor.
Met een honda kom je er wel, maar met de KTM ook nog eens met fun en snel!

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
geen interesse in een 701..
Maar deze site hou ik wel in de gaten voor andere zaken...
En daar staat ook:
www.international.specialthings.it/preparation-motorcycle-rally/husqvarna-701-rally.html#
"everywhere is within walking distance if you have the time..."
pain is the feeling of fear leaving your body

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
krijg linkje niet open Patrick?


Advertenti3: