Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 stottert, hapert en valt uit... niet het brandstoffilter!  (gelezen 1339 keer)

Offline member

Ik gok op een verstopte injector, heb ik ook gehad en gerepareerd met de methode zoals die van propje. Pomp van FrankMX is prima, heb wel wat ribbels gemaakt in het aansluitslurfje. Gebruik em al 2jaar op m'n Husa (zelfde pomp als 690).


Pomp kan je grof testen door de een slang te bevestigen aan de snelsluiting (dus nog een mannetje of vrouwtje nodig) en dan de motor op contact zetten met vinger op de slag (pas op voor je ogen). Je moet dan een flinke straal benzine krijgen met een flinke druk.

Valt me trouwens mee dat die dealer niet zei dat de carb opnieuw moest worden afgesteld, sorry hoor maar de meeste dealers hebben nog niet veel kaas gegeten van EFI.


Thanks allen - vandaag weer ff wat gerommeld en injector zoals boven beschreven "achterstevoren" schoongemaakt, ook meteen de bougie vervangen just in case en m'n bike liep weer tip-top :-) Ben benieuwd wat de software zegt als ik straks m'n uitleesapparatuur heb, leuk om eens ff mee te spelen.

Offline member

  • *****
  • NC750X; FE570; 950SE
Fijn, ik spoelde de injector 1x per jaar. Zeker na Marokko.
Filter bij snelsluiting als bij de exc's helpt veel en is makkelijk.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

Ik doe met grote regelmaat een beetje injector reiniger in de tank
dus niet in een keer een half flesje maar 1/5 ofzo daarvan.

om de 4of 5 tankbeurten , weet niet of het helpt maar voorkomen
is beter als genezen (hoop ik toch)

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
kan vast geen kwaad maar zandkorreltjes los je er niet mee op.


Offline member

  • *****
  • Adventure is my middle name
Zandkorrels komen daar ook helemaal niet dan is er veel eerder in een circuit al iets goed mis. Wat zich daar vormt bij de injector is veel eerder gom en bijzonder fijn stof, dat spoel je er wel uit en denk ik dat je ook wel oplost met regelmatig injector reiniger. Sinds ik regelmatig injector reiniger gebruik heb ik eigenlijk nooit meer last gehad of gezien van vervuilde brandstof systeemcomponenten.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Met een honda kom je er wel, maar met de KTM ook nog eens met fun en snel!

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Zandkorrels korrel 40 of je noemt het stof zeg maar waterproof schuurpapier korrel 7000. ja heb hier velletjes liggen.
maakt niet uit qua grootte je lost het niet op met injector cleaner.
Silicium carborundum hoe heet zand eigenlijk net iets minder hard als diamant en dan oplossen met een goedje uit een flesje lijkt yomanda,s superwater wel.
sludge en andere rubberachtige drab ja dat zal je prima oplossen met chemie.


er zit een klein filtertje om de brandstof pomp.
en een klein filtertje op advies van gezwinde spoed in de connector van brandstofleiding 10 micron .
de rest blaast erdoor heen.
Goed opletten met tanken en moeite nemen om ondanks verhoogde benzinehals toch de modder weg te scheppen.








Offline member

  • *****
  • Adventure is my middle name
Die silicium stof korrels hoef je gelukkig niet op te lossen, spoel je prima door de injector heen als die verder schoon is. Zo klein is dat gaatje nou ook weer niet. Als het door de filters heen gekomen is, dan spoelt het ook door een schone injector heen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Met een honda kom je er wel, maar met de KTM ook nog eens met fun en snel!

Offline member

De aanzuig van de brandstofpomp zit altijd nog ca. 3 Cm boven de bodem van de tank, dwz het grofste spul blijft heus wel onderin liggen.
En; hoe fijner je filtert, des te fijner het vuil wat "door" komt......

Maar dat is het niet, het zijn de chemische stoffen die de benzine-pompen/leveranciers, die ze aan de benzine toevoegen.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
Heb ook weleens gelezen dat af en toe een tankje E10 (met ethanol) leeg rijden ook goed is voor het reinigen van je injectoren..... Uiteraard niet te veel tanken want verder is het troep maar zo nu en dan schijnt geen kwaad te kunnen.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Das ook weer zonde.
ETHANOL moet je opdrinken.
Niet in je motor doen ;D

Offline member

Fijn, ik spoelde de injector 1x per jaar. Zeker na Marokko.
Filter bij snelsluiting als bij de exc's helpt veel en is makkelijk.

Niek, hoe deed jij dat dan dat spoelen. ?
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Injector kan je spoelen door om te draaien en 3bar benzinedruk erop van je brandstofpomp.
Of ultrasoon reinigen.
Maar dan zal je met spanning de injector wel open moeten zetten.

Heb die filtertjes er ook inzitten.
10micron ofzo.
En paar reserve mee op vakantie.
Dure Golan lijkt me zwaar overbodig.
EXC filtertje is iets van €2.50

Offline member

  • *****
  • NC750X; FE570; 950SE
None of us is as strong as all of us.


Advertentie: