Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Stationair sproeier Keihin FCR  (gelezen 3416 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Stationair sproeier Keihin FCR
« Gepost op: 10-10-2010, 11:37 »
Wie heeft er nog 'n Keihin FCR stationair sproeiertje liggen, maat 50 of daar in de buurt.

Adventure heeft last van KFR en dikke klappen bij gas dicht. Loopt nu op een 42 terwijl 50 standaard is voor zover ik weet.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4275
Re: Stationair sproeier Keihin FCR
« Reactie #1 Gepost op: 10-10-2010, 13:07 »
Wat is het draad formaat dat je nodig heb? Ik heb best veel sproeiertjes liggen, maar zelfs keihin onderling heeft nog wel wat verschillen gehad.. Als je een foto´tje kan posten oid. dan ga ik even zoeken voor je.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Stationair sproeier Keihin FCR
« Reactie #2 Gepost op: 10-10-2010, 17:03 »
Zo eentje

Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4275
Re: Stationair sproeier Keihin FCR
« Reactie #3 Gepost op: 10-10-2010, 18:16 »
The irony,
Ik heb alleen 42's liggen...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Stationair sproeier Keihin FCR
« Reactie #4 Gepost op: 10-10-2010, 19:06 »
The irony,
Ik heb alleen 42's liggen...

Jammer. thx anyway
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Stationair sproeier Keihin FCR
« Reactie #5 Gepost op: 20-10-2010, 14:06 »
For the record (en toekomstige zoekopdrachten  ;)):

De (aanbevolen) basis sproeierbezetting voor een Keihin FCR op een LC4 Adventure:

> stationairsproeier 45
> hoofdsproeier 180
> standaard gasnaald werkt niet (loopt veel te arm), vervangen door type OBEKR
> naald in 4e positie (vanaf boven)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Stationair sproeier Keihin FCR
« Reactie #6 Gepost op: 20-10-2010, 14:19 »
Pilotschroef een slag verder open? Of anders even langs de scooterboer.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Stationair sproeier Keihin FCR
« Reactie #7 Gepost op: 20-10-2010, 15:08 »
Carburateur er even afhalen en alle luchtkanalen goed doorblazen. Die van de sationair loop dus, de kleine luchtkanaaltjes voor in de kelk. Als het eerst goed was maar er is "kfr" opgetreden en de motor reageert niet op de luchtregelschroef dan is dit waarschijnlijk het probleem.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Stationair sproeier Keihin FCR
« Reactie #8 Gepost op: 20-10-2010, 16:23 »
Carburateur er even afhalen en alle luchtkanalen goed doorblazen. Die van de sationair loop dus, de kleine luchtkanaaltjes voor in de kelk. Als het eerst goed was maar er is "kfr" opgetreden en de motor reageert niet op de luchtregelschroef dan is dit waarschijnlijk het probleem.

Ik heb hem nog niet goed gehad tot nu toe, hij stond sowieso veel te arm, 42 stationair en 165 hoofd. Maar het spul ligt nu toch uit elkaar dus ik zal die kanaaltjes even checken. (Voorlopig doet de Dell 'Orto op m'n SM-SX het beter  :-X)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Stationair sproeier Keihin FCR
« Reactie #9 Gepost op: 20-10-2010, 20:45 »
Die 165 Hoofdsproeier is de juiste. Die heb ik er ook op zitten en doet het perfect. In mijn aantekeningen heb ik nog staan dat eventueel een 168 kan worden gemonteerd.
De naald staat bij mij op 3e v.o. (volgens mijn aantekeningen).
Die heb ik echter ooit gemaakt bij Sommer en weet niet meer of het    Van Onderen   of  Von Oben   was :-(
 
De aanbevolen setting die je post zijn denk ik voor de latere modellen met High Flow Head (en 5Pk meer) en DAM uitlaat.
 
 
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Stationair sproeier Keihin FCR
« Reactie #10 Gepost op: 23-10-2010, 10:31 »
Loopt als een dolle nu  8)

Wat een heerlijk ragbakje is het toch als alles het doet.

Start goed, knalt niet meer bij gas dicht.
Luchtfilterkast is open, uitlaat ook. Wel logisch dat de sproeiers iets groter zijn.

Benieuwd naar het verbruik (als het lukt om een tijdje normaal te doen  :D)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain